Mydog Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Bruker dere C states? Jeg vet ikke om jeg skal ha dem av eller på. Føler at en Oc er mer stabil når C states er av og slipper og klokke seg ned eller opp. Fant stabil Oc, 4.5Ghz 1.22V, høyere enn jeg håpet på men forsatt mye bedre enn det andre har fått. Har alle C-states på her, hvorfor skal ikke maskinen klokke seg ned under idle? Som du ser av screens over så bruker jeg adaptive vcore så blir CPU'en enda kaldere når den er idle. Om jeg absolutt vil ha maks klokk så bruker jeg win power setting på high performance Sjeldent jeg har den i idle, enten så spiller jeg, eller så folder maskinen. dog bruker kun 1 av 6 kjerner til folding så kanskje skru det på igjen. I din rig, Hva heter viftene du bruker til radiatorene med mindre du bruker Ss elns Bruker SS for øyeblikket men normalt så bruker jeg GT 1850 rpm vifter på 120mm radd og Noise Blocker på 140mm radd Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Skal ha loop etterhvert med en EK XTX 360mm og ville gjerne finne ut hvilken vifter som var best å kjøpe. Takker Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 kjapp test av 120w cpuer her på vann.. turboer opp/ned til 2.5Ghz når alle 14 cores er belastet. 2 x 14 core... 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 kjapp test av 120w cpuer her på vann.. turboer opp/ned til 2.5Ghz når alle 14 cores er belastet. 2 x 14 core... Sweet! Kunne du testet med og uten Hyperthreading (HT)? Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 litt lei 14 core.. venter på 18 core Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 litt lei 14 core.. venter på 18 core Lei? Bare å sende CPU'n til meg det. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 CInebench går skjit uten HT. Bare å se på andre med/uten HT. Og siden det støtter opp til 256 tråder, så vil det nok skalere rimelig nøyaktig likt på en 14 kjerne med/uten HT, som en 4 kjerne. Men for all del, test i vei. ^^ Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 CInebench går skjit uten HT. Bare å se på andre med/uten HT. Og siden det støtter opp til 256 tråder, så vil det nok skalere rimelig nøyaktig likt på en 14 kjerne med/uten HT, som en 4 kjerne. Men for all del, test i vei. ^^ Sant det. Til spill kan man vel skru av HT egentlig, spessielt om man har en 5960X. Tenkte jeg skulle teste det etterpå. Har du testet det? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 (endret) Komplett mistet pakka min, faaen, eller posten gjorde... Glad jeg valgte betaling med mottak, uansett så tenker jeg på å ta tilbudet fra Di Endret 10. desember 2014 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 (endret) CInebench går skjit uten HT. Bare å se på andre med/uten HT. Og siden det støtter opp til 256 tråder, så vil det nok skalere rimelig nøyaktig likt på en 14 kjerne med/uten HT, som en 4 kjerne. Men for all del, test i vei. ^^ Sant det. Til spill kan man vel skru av HT egentlig, spessielt om man har en 5960X. Tenkte jeg skulle teste det etterpå. Har du testet det? Husker jeg fikk bakoversveis når jeg klokket en 3690K. Selv på 4,8-4,9GHz så var det ikke lange veien fra steinalder i7 920'en liksom. Anyways, kjører alltid HT. Måtte det være at jeg taper en FPS her og der i spill, så vinner man det som regel igjen og vell så det de få gangene det lønner seg. Var vel AC hvor det visstnok ga vesentlig mindre stuttering, sånn oppdaget i nyere tid? Jaja, har ikke gjort noen voldsomme studier på det. Endret 10. desember 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Far Cry 4 kjører vesentlig bedre uten HT Lenke til kommentar
C64C Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Far Cry 4 kjører vesentlig bedre uten HT Spillutviklerne er visst helt på bærtur. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Betyr vel strengt bare at Far Cry 4 er et møkkaspill De gis jo ut lassevis med titler for tiden som knapt fungerer. Idiotindustri. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Ja fysj, hvordan våger de å gi ut ett spill som Far Cry 4 som lider av små feil som ikke er kritiske! For en grusom verden i lever i. Har spillt Far Cry 4 en del, og har det artig med det. Er overdrevet hvor ille det er. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Ja fysj, hvordan våger de å gi ut ett spill som Far Cry 4 som lider av små feil som ikke er kritiske! For en grusom verden i lever i. Har spillt Far Cry 4 en del, og har det artig med det. Er overdrevet hvor ille det er. Jeg koser meg også med FC4. Smoot går det også nå. Digg at museakselrasjonen ble fikset. Det var den eneste buggen som irriterte meg Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Skal hive meg på Far Cry 4 i/etter jula. Eksamner førsts ... :/ Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 (endret) Da begynner det å ligne noe: http://valid.x86.fr/iwr17y 4.5 på 1.309v. Stabilt i Aida stresstest ihvertfall. Får se om det duger i BF4. ÆSJ. MÅ opp på 1.330 for stabil cpu. Endret 10. desember 2014 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Da begynner det å ligne noe: http://valid.x86.fr/iwr17y 4.5 på 1.309v. Hvordan liker du ditt Deluxe hk? kjøpte meg et ASUS X99-S, er nesten som deluxe, bare ikke wifi, 1 mindre lan port og mangler et par usb porter. Postnord fant pakka mi, de som jobbet i butikken hadde tatt den i retur hylla, dumme f... Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 nå snakker vi 3Ghz boost på alle tråder/kjerner. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå