Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Min 5960x er ganske god, litt dårligere enn Minhund sin. Til 24/7 så har jeg 4500mhz @ 1.23v og 3200mhz cl15 minne.

Jeg klarer lett 4800mhz på benchmarks, men da er jeg oppi 1.4v eller.no. Ved 1.23v så er det så kald at en pingle luftkjøler takler presset :p Dog har ikkje testet luftkjøler på et par år :D

Får håpe min er like stabil som din da Nizzen :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min 5960x Ved 1.23v så er det så kald at en pingle luftkjøler takler presset :p Dog har ikkje testet luftkjøler på et par år :D

Jeg har den digre Noctua kjøleren, og jeg kan si deg at 4.0 Ghz med 1.15v blir varmt nok. Har satt viftene til å snurre like under 1200 rpm (1160ish), som er bråkete nok for meg. Med vifter på 2000 rpm så kjøler Noctuan sikkert bedre. Load temps ligger like under eller rett på 70 grader i stresstest. Går jeg opp til 1.2v så stiger temps fort 7-10 grader bare på det...så 1.3v er bare å glemme. Temps under spilling av BF4 og FC4 ligger på 55-60 grader, så til det kunne jeg sikkert kjørt på med mer MHz.

Lenke til kommentar

Min 5960x Ved 1.23v så er det så kald at en pingle luftkjøler takler presset :p Dog har ikkje testet luftkjøler på et par år :D

Jeg har den digre Noctua kjøleren, og jeg kan si deg at 4.0 Ghz med 1.15v blir varmt nok. Har satt viftene til å snurre like under 1200 rpm (1160ish), som er bråkete nok for meg. Med vifter på 2000 rpm så kjøler Noctuan sikkert bedre. Load temps ligger like under eller rett på 70 grader i stresstest. Går jeg opp til 1.2v så stiger temps fort 7-10 grader bare på det...så 1.3v er bare å glemme. Temps under spilling av BF4 og FC4 ligger på 55-60 grader, så til det kunne jeg sikkert kjørt på med mer MHz.

Hva sitter du på til Folding da? har foldet maaange timer nå og max temp er 65¤C her og avg 60¤C, Tror denne vil fryse ihjel når jeg får ordnet loop^^

Lenke til kommentar

Hva sitter du på til Folding da? har foldet maaange timer nå og max temp er 65¤C her og avg 60¤C, Tror denne vil fryse ihjel når jeg får ordnet loop^^

Omtrent det samme som deg, rundt 65 grader. Nå om dagen folder jeg kun på GPU siden jeg folder under Linux med v7 klienten. Får bare ned Core 17 under Linux, så tjener på det vs Windows.

Med bedre kjøling kan du heller velge lavt støynivå isteden for å klokke CPU mer opp da. 4500 Mhz holder...

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Omtrent det samme som deg, rundt 65 grader. Nå om dagen folder jeg kun på GPU siden jeg folder under Linux med v7 klienten. Får bare ned Core 17 under Linux, så tjener på det vs Windows.

Med bedre kjøling kan du heller velge lavt støynivå isteden for å klokke CPU mer opp da. 4500 Mhz holder...

Det planen er 4.5Ghz ser ut til å være sweetspot for denne cpu`en. 980 kortet er tilnærmet lydløs, så om Cpu er det samme er bare et pluss :)

Har vurdert linux på 7970 og 780Ti riggen. Men må lære meg å gå fram : :p

UPDATE: 4.5Ghz på 1.2V, Dette er fan med morro :D Bf4 passert 2-3Timer (stoppet pga tid) Cinebench noen runder og Folding endel timer.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Nope, Skal vente til jeg får egen rig (Må jo beholde den chippen) og en loop til Cpu før jeg skal tyne alt ut av den :)

Kanskje Asus`s OC socket hjelper :)

Maskinen restartet seg selv etter 5timer med folding med 1 skjermkort 1 cpu, vet ikke grunnen, Tester 1.212V (I cpu-z) Dette skal nok være stabilt, forsatt en god chip selv om det ikke var stabil på 1.2V :p

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Maskinen restartet seg selv etter 5timer med folding med 1 skjermkort 1 cpu, vet ikke grunnen, Tester 1.212V (I cpu-z) Dette skal nok være stabilt, forsatt en god chip selv om det ikke var stabil på 1.2V :p

Det er nettopp derfor man stresstester i timesvis slik at man er sikker maskina er stabil ;)

Lenke til kommentar

Det er nettopp derfor man stresstester i timesvis slik at man er sikker maskina er stabil ;)

Det er bortkasta tid. Han har jo nettopp "stresstesta" maskina ved å bruke den til det den skal brukes til :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bortkasta tid. Han har jo nettopp "stresstesta" maskina ved å bruke den til det den skal brukes til :)

Agree! Vil ikke la maskinen bruke strøm og slite, Folding er jo tross alt en god ting!

Men, Bestilte hw igår, en kjapp måte og teste hvilken chip som er best?

Regner med om den ene booter på 4.8Ghz, den andre kun på 4.5Ghz på samme volt gir en veldig god pekepinn?

Lenke til kommentar

Ja, rart det med OC, likte ikke høyere innstliinger ihvertfall, selv om den er stabilt på lavere innstilinger. Ville ikke komme inn i windows før bsod :p

Prøvde 1.212 4.8Ghz, Bsod, 4.7Ghz Bsod. Så prøvde jeg 1.250V 4.7Ghz, Bsod. Mulig at en Cpu liker selv på lavere hastighet?

Kan være minneklokk? Prøvde en liten klokk fra 2133Mhz Cl16 til Cl13 2400Mhz på Crucial brikkene, Får ikke Bsod med Cpu på 4.5Ghz, 1.212V, kun restart.

Klokke Haswell-E.

Jeg justerer KUN Vcore og Core multiplier, noe annet som egentlig trengs?

Tar gjerne imot tips :)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Bruker dere C states? Jeg vet ikke om jeg skal ha dem av eller på. Føler at en Oc er mer stabil når C states er av og slipper og klokke seg ned eller opp.

Fant stabil Oc, 4.5Ghz 1.22V, høyere enn jeg håpet på men forsatt mye bedre enn det andre har fått. :D

Har alle C-states på her, hvorfor skal ikke maskinen klokke seg ned under idle?

Som du ser av screens over så bruker jeg adaptive vcore så blir CPU'en enda kaldere når den er idle.

Om jeg absolutt vil ha maks klokk så bruker jeg win power setting på high performance

Lenke til kommentar

Bruker dere C states? Jeg vet ikke om jeg skal ha dem av eller på. Føler at en Oc er mer stabil når C states er av og slipper og klokke seg ned eller opp.

Fant stabil Oc, 4.5Ghz 1.22V, høyere enn jeg håpet på men forsatt mye bedre enn det andre har fått. :D

Har alle C-states på her, hvorfor skal ikke maskinen klokke seg ned under idle?

Som du ser av screens over så bruker jeg adaptive vcore så blir CPU'en enda kaldere når den er idle.

Om jeg absolutt vil ha maks klokk så bruker jeg win power setting på high performance

Sjeldent jeg har den i idle, enten så spiller jeg, eller så folder maskinen. dog bruker kun 1 av 6 kjerner til folding så kanskje skru det på igjen.

I din rig, Hva heter viftene du bruker til radiatorene med mindre du bruker Ss elns :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...