Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gaming grade VA-panel virker som den beste comboen.
http://www.prisjakt.no/product.php?p=2318235

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/eizo_fg2421.htm

Må være lenge siden jeg noen sinne har tenkt tanken om å kjøre så lite som 24" og 1080p.

VA uklasserer IPS og TN-paneler når det kommer til kontrast og svartnivå (hvor man som regel bare snakker om 700-1100:1, mens dette panelet klarer reel 5500:1 i praksis, uten dynamisk justering :dribble: ). Så når du kommer til mørke områder så er det ikke slik at alt bare ser svart ut, noe som ikke bare hjelper på hvor lett man kan se i mørke områder, men ting ser ikke så jævla utvasket.

Og når man da får 120Hz og ingen overshoot, samt en lightboost-lignende funskjon. Så vil det nok bli rimelig smooth.

Selvsagt, det hele kommer ikke uten kompromisser. For den har ikke noe G-sync, men det er en liten pris for å faktisk få en skjerm hvor ting faktisk SER bra ut. :w00t: Største kompromisset er egentlig det åpenbare, at den ikke er så stor (selv om det gjør at de lille pikselantallet blir så tydelig).

For til vanlig så må jeg jo svelge full-size kameler når man går fra en mobil-skjerm med tilnærmet uendelig høyt kontrastnivå, og en TV med målt kontrastnivå på 50500:1 til PC-skjermen med rundt 800:1. Da er det alltid en kjempe-nedtur. :wallbash:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Det vil jeg absolutt si. Mye for penga. :) Tror den vil ha ganske god fartstid, og en skjerm du kan i en god del år. Og Eizo er mildt sagt mer kjent for kvalitet enn AOC. :)

Kombinere den med en slik:

Philips BDM4065UC (4K, 40", VA)

Så er du dekket på alle måter. :love:

Da har du en for spilling, og en annen for alt annet. Så stor at du slipper å skalere, og du får masse arbeidsrom.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gaming grade VA-panel virker som den beste comboen.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2318235

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/eizo_fg2421.htm

Må være lenge siden jeg noen sinne har tenkt tanken om å kjøre så lite som 24" og 1080p.

VA uklasserer IPS og TN-paneler når det kommer til kontrast og svartnivå (hvor man som regel bare snakker om 700-1100:1, mens dette panelet klarer reel 5500:1 i praksis, uten dynamisk justering :dribble: ). Så når du kommer til mørke områder så er det ikke slik at alt bare ser svart ut, noe som ikke bare hjelper på hvor lett man kan se i mørke områder, men ting ser ikke så jævla utvasket.

Og når man da får 120Hz og ingen overshoot, samt en lightboost-lignende funskjon. Så vil det nok bli rimelig smooth.

Selvsagt, det hele kommer ikke uten kompromisser. For den har ikke noe G-sync, men det er en liten pris for å faktisk få en skjerm hvor ting faktisk SER bra ut. :w00t: Største kompromisset er egentlig det åpenbare, at den ikke er så stor (selv om det gjør at de lille pikselantallet blir så tydelig).

For til vanlig så må jeg jo svelge full-size kameler når man går fra en mobil-skjerm med tilnærmet uendelig høyt kontrastnivå, og en TV med målt kontrastnivå på 50500:1 til PC-skjermen med rundt 800:1. Da er det alltid en kjempe-nedtur. :wallbash:

Helt til du ser den Eizo-skjermen live ja. Vaselinskjerm.

Lenke til kommentar

Ja, du får høre hvordan responsen fra de andre her er. Vet ikke om folka her inne har fått med seg noe info om den skjermen, da jeg selv litt tilfeldig kom over den for ikke lenge siden. :) Men det skal litt til for å få TN-folka til å forandre mening. :p

780Ti SLI gir evig mer E-cred, og i de fleste situasjoner, dramatisk bedre ytelse. Og i noen få situasjoner uten SLI-støtte så yter 980 ørlite gran bedre. :closedeyes:

Hva vil vaselinskjerm si?

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Ja, du får høre hvordan responsen fra de andre her er. Vet ikke om folka her inne har fått med seg noe info om den skjermen, da jeg selv litt tilfeldig kom over den for ikke lenge siden. :) Men det skal litt til for å få TN-folka til å forandre mening. :p

780Ti SLI gir evig mer E-cred, og i de fleste situasjoner, dramatisk bedre ytelse. Og i noen få situasjoner uten SLI-støtte så yter 980 ørlite gran bedre. :closedeyes:

Hva vil vaselinskjerm si?

Som om noen har smurt vaselin over hele skjermen din :)

Lenke til kommentar

Lol. Jeg beklager, men kjenner ikke igjen hvordan det blir. Ikke noe jeg har en tendens å teste. :p

Så du mener altså at bildet ikke er så klart, og/eller at bevegelsene ikke ser så gode ut?

Skjermen var ekstremt blass i fargene, vi kalibrerte en del men det ble fortsatt ikke bra. Lignet veldig på BenQ XL-skjermer mtp bildekvalitet.

Lenke til kommentar

Lol. Jeg beklager, men kjenner ikke igjen hvordan det blir. Ikke noe jeg har en tendens å teste. :p

Så du mener altså at bildet ikke er så klart, og/eller at bevegelsene ikke ser så gode ut?

Skjermen var ekstremt blass i fargene, vi kalibrerte en del men det ble fortsatt ikke bra. Lignet veldig på BenQ XL-skjermer mtp bildekvalitet.

Stoler på deg som har erfaring. Da blir det en annen skjerm, kan jo vente med skjerm også, Ta loop, og skjerm rundt konfen i mai/april, Da har sikkert et par skjermer kommet?

Om du Andrull ikke selv har testet? :)

booter og Folder greit på 4.5Ghz 1.224V (1.225V i Cpu-Z, Kanskje en lucky chip om det er stabilt?) :D

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

booter og Folder greit på 4.5Ghz 1.224V (1.225V i Cpu-Z, Kanskje en lucky chip om det er stabilt?) :D

Du må bare prøve deg fram selv. Finne sweetspot'n for din CPU vil ta tid og testing, iallefall om du ønsker en stabil OC. Kjør Asus Realbench over natta, spill BF4 i 3-4 timer og avslutt med FAH i noen dager non-stop. 4.5 Ghz med så lav volt den takler stabilt, og vifter ved en passe rpm for å unngå for mye støy er nok det du bør gå for.

Lenke til kommentar

Stoler på deg som har erfaring. Da blir det en annen skjerm, kan jo vente med skjerm også, Ta loop, og skjerm rundt konfen i mai/april, Da har sikkert et par skjermer kommet?

Om du Andrull ikke selv har testet? :)

nope. Hør på Duran. Noe skeptisk om det kan være værre enn f.eks swift, som jeg synes var veldig blast og kjipt. Men men.

Spørsmålet er vel om det er bedre enn den AOC skjermen du så på. Som for all del ikke virker som en dårlig skjerm, men er det virkelig noen TN paneler som ikke er kjipe?

Lenke til kommentar

UPDATE: I7 delidd fungerer sammen med nytt tilsvarende HK ifra Di :thumbup: Dog får ikke plass i kabinettet pga E-ATX :p

har spilt 2 timer bf4, stoppa pga hadde ikke tid til mer, skal teste imorgen.

Skjerm, er vanskelig det der ja :p Vil ikke punge ut 4K for en skjerm som suger^^ :p

Jeg elsker 5820K`en selv om det ikke er en 5960X så klager jeg ikke^^

Ikke mange reviews av AOC skjermen heller. komplett ga meg 5% rabatt (ca) på utstyr om jeg kjøpte hos de så der er alt vel, måtte jo si jeg foldet for kreft så var han snillere :p Sant er det jo!

post-319721-0-93570000-1417805585.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...