Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noe særlig forskjell på hovedkortene mtp klokking da? Tror du treffer begrensninger i chip eller termisk før HK takker for seg. Mitt Extreme4 fungerer greit det, selv om det er ei pre-menstruell kjerring å klokke på (men har inntrykk at dette gjelder alt av 2011-3, spesielt ift 1150). Har hovedkortet de tilkoblingene man trenger, tror jeg ikke man får veldig mye igjen for å brenne 3-4K på et HK, iallfall ikke med standard kjøling.

Lenke til kommentar

Låner den av Far før jeg kjøper egen :D Han sitter også med 780Ti, dog sist han spilte var i 2012 og bf2^^

Om han`s chip er bedre enn min så bytter vi rett og slett, han trenger ikke å vite det engang^^

Trenger ikke dyrt Hk, kanskje Extreme 6 fungerer fint, ihvertfall med mitt overklokkings bruk :)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

1.3V gikk fint på h100i, tilogmed 1.4V gikk fint. kom opp i 90¤C, men throttlet ikke :)

90 grader da du spilte eller stresstest? Prøv å hold den under 80 grader...

Prime95, dog prøvde sist i sommer :)

Hold deg unna Prime95 med Haswell. AIDA64 stresstest og Asus Realbench 2.2 holder (iallefall etter min egen testing).

Lenke til kommentar

1.3V gikk fint på h100i, tilogmed 1.4V gikk fint. kom opp i 90¤C, men throttlet ikke :)

90 grader da du spilte eller stresstest? Prøv å hold den under 80 grader...

Prime95, dog prøvde sist i sommer :)

Gi faen i prime/linpack og liknende stresstest programmer for X99. Spill de spilla du gjør til vanlig eller f.eks test med Asus realbench.

Nyeste hwinfo, sånn btw :p

www.hwinfo.com/beta/hw64_449_2355.zip

Her er NYESTE Aida 64 beta, kom i går..

http://download.aida64.com/aida64extreme_build_3248_k4wr6zjdbx.zip

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Det visste jeg kuttet ut med slt da x99 kom, leste litt om x99. La oss si at jeg har et budsjett på 7K, ville dere valgt? 8gb ran og 5820K, resten på hk.

Vanskelig med 8 GB ram på x99 med mindre du kjører 2 minnekanaler, noe du ikkje vil.

Kjøp Crucial 2133mhz ddr4 ram. (jeg har 16GB til salgs) :whistle:

Lenke til kommentar

Det visste jeg kuttet ut med slt da x99 kom, leste litt om x99. La oss si at jeg har et budsjett på 7K, ville dere valgt? 8gb ran og 5820K, resten på hk.

Vanskelig med 8 GB ram på x99 med mindre du kjører 2 minnekanaler, noe du ikkje vil.

Kjøp Crucial 2133mhz ddr4 ram. (jeg har 16GB til salgs) :whistle:

Send Pm. :D

Dog skal ikke kjøpe før i midten av jan, slutten av desember :)

984P i Cb var vel lavt? skal ikke 5820K være bedre enn 3930K? :p

HK er allerede til Rma og derfor ser jeg muligheten til å oppgradere selv om noen sikkert mener det er unødvendig :)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Hvilken Batch er best for disse Cpu`ene? Skal sjekke min far sin og da evt bytte :p

Har hatt 4x 780, 7950, 280X, 980.... Ingen var gode overklokkere, 980 kortet var best, dog har et 7970 kort som ble donert som lett kjører 1150Mhz på stock volt folidng 24/7 ^^

4.5Ghz 1.290V virker stabilt, skal teste bf4 ikveld!

For ørtende gang, det er random silikonlotteri. Hvilken stakkars filippiner som har pakket CPU'en har ingenting å si

Lenke til kommentar

Hvilken Batch er best for disse Cpu`ene? Skal sjekke min far sin og da evt bytte :p

Har hatt 4x 780, 7950, 280X, 980.... Ingen var gode overklokkere, 980 kortet var best, dog har et 7970 kort som ble donert som lett kjører 1150Mhz på stock volt folidng 24/7 ^^

4.5Ghz 1.290V virker stabilt, skal teste bf4 ikveld!

For ørtende gang, det er random silikonlotteri. Hvilken stakkars filippiner som har pakket CPU'en har ingenting å si

Hahah, Javell javell... Trodde det hadde noe å si, men lover deg.. er en forbannelse over meg, har testet mange skjermkort ikke god, Cpu har jeg testet noen stykker av, ikke like mange. :/ Eller som du sier silikon lotteriet... kanskje jeg som er overtroisk^^

Lenke til kommentar

Har du gitt deg på å øke frekvens allerede, og starter med å optimalisere for spenning? Eller bare sjekker du hvor lavt du klarer å gå på 4,5 GHz før du starter med videre OC? :)

Oppover fra 4,5 GHz er jo der morroa starter, hvor ting virkelig begynner å ta seg opp. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...