Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

7.9 er selvsagt mulig. Du trenger bare en rask CPU/mye prosesseringskraft. Rundt 5GHz for 6-kjerne er det jeg fikk ut av et google søk.

Mens 4 kjerne trenger noe ala 5,6GHz ish.

OK, takker.

Men litt merkelig at jeg ikke får forskjellig score på 3.5GHz og 4.6GHZ ...

EDIT:

Så tipper 8 kjerner klarer det på rundt 4,6-4,7GHz.

Nizzen, tar du den ?

Gidder ikkje å installere win 7. Kan teste win server kanskje :p

Stoppa her på første forsøk på 4.7 GHz :confused:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Majoriteten av spillere sitter på Nvidia skjermkort og det er en sammenligning av CPUer. Å ta med mantle er derfor langt mindre interessant for majoriteten, da svakere CPUer gjør det kunstig bra.

Man tar heller ikke med resultater gjort med physx på på CPU benchmarks heller for den saks skyld.

Uansett. Fantastisk god skalering av antall kjerner, som selvsagt er poenget til Nizzen. :D

Lenke til kommentar

Jeg trodde det å teste slik i lav oppløsning var noe som hørte fortiden til. Ingen spiller i 720p lenger! Ja jeg vet de testa slik for at skjermkortet ikke skal være begrensende faktor, men teit fordet. For å utelukke skjermkortet så hadde det vært bedre dem putta inn 2 eller 3 stk 980 kort da, men for all del test i minst 1080p.

Jeg husker tilbake da folk testet CPU i spill og bencha i 640x480... "Oj se nye Extreme Edtion er hele 200 fps raskere!" (300 vs 500 fps f.eks). :roll:

Jeg tror at 5960X sin 20MB L3 cache spiller inn også på ytelsen i spill. Husker tilbake da folk benchet Core2 Quad med 8MB L2 cache vs Core2 Quad med 12MB L2 cache, og den med 12MB var raskere naturlig nok (ved samme core Mhz). For å teste hvor bra nye spill skallerer med flere CPU kjerner, så burde dem kun brukt 5960X, og satt antall kjerner i BIOS og bencha med 2, 4, 6 og 8 kjerner. Just to be picky here :p

Lenke til kommentar

Ja, det å senke oppløsningen er billigversjonen for å teste CPU uten å havne i GPU-flaskehals. Den dyre veien å gå er selvsagt å kjøre en haug med skjermkort. Skulle gjerne sett det testet, men om det ikke er mulighet, så sier jeg heller ja takk til 720p, enn at de testet ved 1080p om de er nødt å kjøre et trasig 1-skjemkort-oppsett. ^^

Lenke til kommentar

Mange som har 970/980 i SLI vil jo ha en CPU som ikke begrenser skjermkorta i spill. Noe jeg selv ville, så valgte 5960X. For meg er minimum og average fps det viktigste. Om max fps er 150 eller 200 fps bryr jeg meg ikke om. Spill som FarCry4 dropper ganske langt ned noen ganger, spessielt når man kjører bil. Det kan jo være at spillet er dårlig kodet, men irriterende likeså når man har en 5960X og 970 SLI :p

Lenke til kommentar

Mange som har 970/980 i SLI vil jo ha en CPU som ikke begrenser skjermkorta i spill. Noe jeg selv ville, så valgte 5960X. For meg er minimum og average fps det viktigste. Om max fps er 150 eller 200 fps bryr jeg meg ikke om. Spill som FarCry4 dropper ganske langt ned noen ganger, spessielt når man kjører bil. Det kan jo være at spillet er dårlig kodet, men irriterende likeså når man har en 5960X og 970 SLI :p

Jepp. Og det fine med en slik graf er jo at vi vet at 5960x klarer over 140 FPS avg.

Så om man får vesentlig lavere ytelse på sitt oppsett så er det sannsynligvis pga. skjermkortet holder deg igjen. :) I og med at CPUen sin ytelse ikke påvirkes overhode med oppløsningen i spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...