Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Du har nok rett Andrull! Tror heller jeg skal spare meg de kronene og heller kjøpe enda et skjermkort og en ny skjerm etterhvert, Tenker da en G-synch 1080P 144Hz skjerm da rog med den prislappen kan jeg drømme om, hehe^!^

Vist jeg skulle først ha oppgrader så er det minium 5930K og 16Gb ram samt et fint Hk. Så får vinne i lotto^^

Egentlig bare for å ha noe nytt også, og DDR4 som trekker frem, men ddr4 minnet idag er ikke så bra enda så blir å vente på Skylake som kommer og heller oppgradere da tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Christian Thorkildsen : Vil også støtte opp om å heller oppgradere din rigg. Ser du har bare 8GB RAM, her ville jeg gått opp til 16GB. Angående skjermkort så kan du jo bruke det du har nå frem til 980Ti eller Titan 2 kommer. Så kan du se om du kjøper ett 980 kort til eller selger det du har og gå for et av de nye.

Lenke til kommentar

Christian Thorkildsen : Vil også støtte opp om å heller oppgradere din rigg. Ser du har bare 8GB RAM, her ville jeg gått opp til 16GB. Angående skjermkort så kan du jo bruke det du har nå frem til 980Ti eller Titan 2 kommer. Så kan du se om du kjøper ett 980 kort til eller selger det du har og gå for et av de nye.

Tenkte å kjøpe et sett med 2x8Gb som er på 2400Mhz etterhvert, Samt nytt skjermkort, Titan 2 vil koste skjorta, men kanskje 980Ti eller 1080 kommer så blir det noe. Nåværende kort gjør alt ifra 350-375K PPD så det blir et fint folde kort sammen med 780ti og 7970. :)

Får nesten se prisen som kommer på neste skjermkort :hmm:

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Tenkte å kjøpe et sett med 2x8Gb som er på 2400Mhz etterhvert, Samt nytt skjermkort, Titan 2 vil koste skjorta, men kanskje 980Ti eller 1080 kommer så blir det noe. Nåværende kort gjør alt ifra 350-375K PPD så det blir et fint folde kort sammen med 780ti og 7970. :)

Får nesten se prisen som kommer på neste skjermkort :hmm:

kjøp ny skjerm først ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

En dag så vil folk kanskje forstå at det aldri kan komme ett 980 ti! ti betyr fullt opplåst, og det er ingenting som ikke er opplåst på 980 kjernen :p

980 er full brikke, det vet jo de fleste^!^ Skulle ønske det var 50% mer shader på den da^!^

noen som vet hvordan denne skjermen er?

Ser de har en demo på tilbud til 2200Kr, Skulle ønske jeg hadde penger :/

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

En dag så vil folk kanskje forstå at det aldri kan komme ett 980 ti! ti betyr fullt opplåst, og det er ingenting som ikke er opplåst på 980 kjernen :p

980 er full brikke, det vet jo de fleste^!^ Skulle ønske det var 50% mer shader på den da^!^

noen som vet hvordan denne skjermen er?

Ser de har en demo på tilbud til 2200Kr, Skulle ønske jeg hadde penger :/

I følge tester er den ganske bra. G-sync er jo konge!, så det trekker veldig opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har 980 nå som er det kraftigste sikkert de neste mnd (håper jeg^^) Med mindre Titan II kommer snart.

Har konfen i Mai-Juli så da kan jeg evt oppgradere til Big Maxwell, men økningen må være minst 40% før jeg i heltatt gidder å bruke penger på det.

Så tar og oppgraderer skjerm, minne og så kan jeg vente på Pascal tenker jeg! :)

Lenke til kommentar

Mitt tips er å kjøre det kraftigste kortet du har råd til og heller justere ned grafikkinnstillingene framfor å slenge på flere kort. Har enda til gode å oppleve at SLI/CFX er like bra som et kort.

Må si meg enig der. Problemet kommer når man vil ha 144fps + i heftige titler utenom å ha alt på LOW. Da må man desverre ty til SLI. Kan jo fortelle at jeg spiller Farcry 4 singleplayer på pc nå. Det vil ha mere enn ett 980 for å si det slik :p Skru ned grafikken mye i et slikt spill er som å banne i kirka :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...