Kyrre S. Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Prøvde med en annen skjerm, 1080p@60hz, det hadde fint lite å si. Fikk noen få poeng mer, men ikke i nærheten av hva jeg skal ha. Det er noe stein galt her. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Hmm, ser ut som det er GPU'ene det er noe rart med ja. sett allt i NV controll panel til default og test igjen Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 (endret) Hjalp ikke mye det gitt. Har vel uansett bare endret fra Multiple display performance mode til Singel, ift default setting (og slår av/på gsync da) Kan noen med SLI sjekke hva det står under SLI Rendering Mode? På Global Settings hos meg står det bare "Nvidia recommended" mens på Program Settings står det "Nvidia recommended (SLI)" Kanskje bare meg som har noia nå. Endret 7. november 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Hjalp ikke mye det gitt. Har vel uansett bare endret fra Multiple display performance mode til Singel, ift default setting (og slår av/på gsync da) Kan noen med SLI sjekke hva det står under SLI Rendering Mode? På Global Settings hos meg står det bare "Nvidia recommended" mens på Program Settings står det "Nvidia recommended (SLI)" Kanskje bare meg som har noia nå. SLI oppsettet er rett så det skal kun være å slå av g-sync og sett til 60Hz Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 (endret) Yepp jeg mente jo det jeg også. Fikk bare litt noia. Har forsøkt å avinstallere drivere i safemode, ta av SLI bru, re-installere drivere og sette opp SLI på nytt. Det hjalp akkurat ingenting. Edit: Skal ha en total re-install så fort jeg får de nye drevene mine. Får se om det hjelper da, og lar det ligge forløpig. Begge kortene fungerer isolert sett så det er sikkert bare en bagatell *krysse fingre*. Jeg mener å huske at raid-arrayet som 3D Mark ligger på er flyttet fra forrige PC, så det er ikke installert fra scratch på denne maskinen. Det kan jo tenkes det er grunnen. Endret 7. november 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Sjekket at frekvensene er stabile under alle testene uten å dippe? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Sjekket at frekvensene er stabile under alle testene uten å dippe? Hmm .. Har en excelfil her hvis du vil være med å tyde den (mail?) Ser for meg ut som GPU frekvensen er litt over alt, men utnyttelsen er heller ikke 100% da. Kjernefrekvensene ser bra ut, med unntak av en sample som må være helt feil (15mhz liksom) Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Kjør på. Mest vant med å tyde visuelt fra grafene men greit nok, kanskje excel også funker. XD Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 (endret) Tenkte bare å slenge dette inn her: Av en eller anna grunn så fungerte ikke skyn3t rev4 spesielt bra hos meg etter bytte fra Haswell/Z87 til Haswell-E/X99 ... Flashet til skyn3t rev 3 og det gjorde susen (Classy vanilla) Økte Firestrike Extreme graphics score fra ~7200 til ~11300 (og tilbake der jeg var med Haswell altså). Takk til DuraN for enkle og effektive tips. Endret 11. november 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 (endret) Morro med fasekjøling 5.025 GHz på CPU og 4.825 GHz Cache + 3200 MHz CL13 på minnet Kom igjen Haakon og resten av DI gutta dette må dere klare å slå Endret 14. november 2014 av Minhund Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Noen som har en formening om hvilke temperaturer en bør se på 6kjerners 1.30v og vannkjøling. Det er stor forskjell på minste og største kjernetemp. Mulig jeg må reinstallere pasta og blokk. Jeg skjønner mitt sprml. er veldig vanskelig å gi et godt svar på ettersom temperaturen avhenger av kjøleoppsettet, romtemp, stress-test, cpu kvalitet... Jeg prøver bare å overbevise meg selv om at jeg ikke trenger å reetablere blokken på nytt. . Etter 30 minutter med AIDA64 stresstest: Høyeste kjernetemp 75-82 grader. i7-5820K @ 4.5GHz @ 1.33v. Alt i ett-vannkjøling, Nepton 280L, med viftene på standard i bios. Takk for det, nyttig info. Det endte opp med en ny mount av blokka og temperatur gikk ned ca 10 grader og forskjellene utjevnet seg mwllom de ulike core. Kjører nå 4.5 GHz på 1.26v helt fint :-) Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 (endret) Morro med fasekjøling 5.025 GHz på CPU og 4.825 GHz Cache + 3200 MHz CL13 på minnet Kom igjen Haakon og resten av DI gutta dette må dere klare å slå Hvordan påvirker lav CPU temp klokking av minnet? Og åssen klarer du å klokke minnet så mye med bus speed på 100? Hilsen noob. PS: Jeg fikk høyere score i 3Dmark ved å slå av speedstep tech/c states/throttle, ser du har det på. Endret 14. november 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Morro med fasekjøling 5.025 GHz på CPU og 4.825 GHz Cache + 3200 MHz CL13 på minnet Kom igjen Haakon og resten av DI gutta dette må dere klare å slå Hvordan påvirker lav CPU temp klokking av minnet? Og åssen klarer du å klokke minnet så mye med bus speed på 100? Hilsen noob. PS: Jeg fikk høyere score i 3Dmark ved å slå av speedstep tech/c states/throttle, ser du har det på. Lav temp, under 0 C, påvirker allt i CPU'en og siden IMC ligger der er det enklere å få til bedre hastighet og timings så lenge minnebrikkene klarer det. Men jeg klarer det samme på minnet på vann slik Nizzen og andre klarer. Når det gjelder Speedstep og C-states så har jeg de alltid på men velger heller å bytte Power Settings i Win, bytter mellom High Performance og Balanced. Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 høy spenning har du på 5ghz da? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 høy spenning har du på 5ghz da? 1.4 vcore med LLC på 8 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Går ut fra at den ikke skalerer mer med høyere spenning? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Går ut fra at den ikke skalerer mer med høyere spenning? Selvfølgelig gjør den det, kjører lett 3DMark FS på 5.2 GHz med 1.5 vcore, kunne klart høyere også om Fasen hadde klart å holde temp nede i CPU testen Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 (endret) Et spm! Sugler noe innmarri på X99 og 5820K så er jo konfen i mai-juli, Så håper på prisfall ihvertfall på Ram. Vil dette være en grei oppgradering fra delidded I7 4770K? HK har 2 defekt minneslotter men skal til Rma så snart som mulig. Så anser med nytt Hk. Hvor mye tror dere den er verdt på brukten. Vil det være verdt forskjellen til Gaming og overklokking, Entusiast delen inni meg kribler^!^ Altså denne Cpu`en Dette Hk`et Og Ram`en her Om jeg velger å ta steget så er det 5820K + 8Gb ram samt et Greit HK, Trenger ikke noe supert, men noe til en overkommelig pris! Burde jeg selge HK og Cpu kombo mens jeg kan? Vurderer å sette gml systemet dedikert til Folding og skaffe meg enda et 780Ti om en stund.. Usikkert Endret 15. november 2014 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 (endret) Skal du ha noe skikkelig gøy, kjøp en fasekjøler eller peltierelement kombinert med vannkjøling. Skal du ha noe bedre fordi det er gøy, så vet jeg ikke helt hvordan det går sammen med "overkommelig pris". Å gå fra en 4770k til 5820k er jo gøy nok, men slik jeg forstår det så får du ikke noe mer ut av X99 platformen, annet enn de to ekstra kjernen. Og det virker ikke osm om du har behov eller ønsker noe spesielt bedre ytelse i multitasking, eller helt har noen tunge programmer når du ser for deg 8 GB RAM. Det finnes faktisk ikke små nok minnebrikker på DDR4 som gjør det mulig å få 8 GB og fortsatt få Quad-Channel. (mye av poenget med DDR4 er jo nettopp den økte datatettheten) Hadde du hatt behov for en del RAM, noe skikkelig RAID-oppsett, trippel-/Quad-SLI, flere PCI-e kanaler, Minnekanaler, mange kjerner, eller noe kraftig overklokkings-HK, SÅ kunne jeg forstått det. Eller om man skal ha en helt ny PC fordi den andre er gammel og treg, da kan det jo være verdt å vurdere.Men å bruke mye penger på å oppgradere fra et godt sokkel 1150-oppsett til et skikkelig billig 2011-3 oppsett uten å ha noen spesiell nytte for det, det hørtes ut som en dårlig investering. SKaff deg 780 Ti 3-Way SLI, kjøp en 5820K eller 5930K, og 16 GB med DDR4 RAM, samt kanskje en M2-SSD, eller kanskje to i Raid-0, så du har noe å fikle litt med. Eller kanskje 780Ti SLI + 5960x + 16-32GB DDR4 av raskere karakter og noen saftig SSDer og Custom vannkjøling. Endret 15. november 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå