Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Noen som har en formening om hvilke temperaturer en bør se på 6kjerners 1.30v og vannkjøling. Det er stor forskjell på minste og største kjernetemp. Mulig jeg må reinstallere pasta og blokk.

Jeg skjønner mitt sprml. er veldig vanskelig å gi et godt svar på ettersom temperaturen avhenger av kjøleoppsettet, romtemp, stress-test, cpu kvalitet... Jeg prøver bare å overbevise meg selv om at jeg ikke trenger å reetablere blokken på nytt. :wee:

.

Endret av Crawler123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, kommer helt an på lasten, typen vannkjøling (finnes alt mellom himmel og jord), men siden du har bilde av EK-blokk som avatar, så tipper jeg kanskje et middels godt custom loop. Hvis du er gal nok så kan du sikkert få selv et topp vannkjøleanlegg til å knele om du prøver å presse AVX 2.0 ned strupen på CPUen. Da blir jeg ikke overrasket om du ser 80-90 grader ganske umiddelbart.

Et normalt benchmark-program som utnytter alle kjernene 100 % vil nok ligge en god del lavere, spesielt om du ikke har kjørt det så lenge at loopen er varm. Tipper en 70 is. grader burde være sånn passe. Frekvensen vil selvsagt også bestemme litt av temperaturen du kan vente.

En 10-15 graders differanse mellom kjernene er helt normalt i alle fall.

Lenke til kommentar

Noen som har en formening om hvilke temperaturer en bør se på 6kjerners 1.30v og vannkjøling. Det er stor forskjell på minste og største kjernetemp. Mulig jeg må reinstallere pasta og blokk.

Jeg skjønner mitt sprml. er veldig vanskelig å gi et godt svar på ettersom temperaturen avhenger av kjøleoppsettet, romtemp, stress-test, cpu kvalitet... Jeg prøver bare å overbevise meg selv om at jeg ikke trenger å reetablere blokken på nytt. :wee:

.

Etter 30 minutter med AIDA64 stresstest: Høyeste kjernetemp 75-82 grader.

i7-5820K @ 4.5GHz @ 1.33v. Alt i ett-vannkjøling, Nepton 280L, med viftene på standard i bios.

klkl.png

Endret av C64C
Lenke til kommentar

Var jo ikke så ille det da? De fleste er jo fornøyd med benchestabil/spill. Og ikke stresstest.

Skjønner hva du mener, men får man en kræsj da, så kanskje man ikke vet helt hvorfor. Jeg hadde ikke stolt 100% på overklokken hvis den kun var stabil i bencher og spill. Siste sjekk jeg gjør etter stresstest er å kjøre F@H i dagevis, og klarer den det uten problem anser jeg CPU som stabil.

Lenke til kommentar

Kjører 5960X på 4,5 1,3v nå som visstnok skal være "average". Men jeg er redd for å gjøre noe (jeg får litt fler grå hår hver gang jeg ser 0x101 eller 0x124) så jeg sitter bare å stirrer på desktopen.

--

Gikk særs dårlig, klarte 7 min i AIDA.

--

En ting som er snodig i min BIOS.

På ME Voltage og PCH Voltage (begge står til Auto) som skal være chipset'ets 1,05v så står det 1,25v ved siden av PCH. Avlesningen som er helt mongo, eller Auto funksjonen som er helt mongo? :hmm:

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Kjører 5960X på 4,5 1,3v nå som visstnok skal være "average". Men jeg er redd for å gjøre noe (jeg får litt fler grå hår hver gang jeg ser 0x101 eller 0x124) så jeg sitter bare å stirrer på desktopen.

Så den er stabil nok til å lese HW forumet iallefall :p

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Så den er stabil nok til å lese HW forumet iallefall :p

Jepp! He he. Forumet gikk bra og lett nettjenest.

Lenke til kommentar

Får bare noe møkkascore i 3D Mark Extreme. Noe gæli som ikke er riktig her .

Noen som har noen tips til meg? Får iallfall 'Valid' score nå, det gjorde jeg ikke i starten når jeg byttet fra 1150 til 2011-3. G-Sync er de-aktivert i nvidia kontrollpanel (Både under 'Set up G-Sync' og under 'Manage 3D settings'.

Til sammenligning fikk jeg 11306 i Graphics Score med samme skjermkort på en 4670K.

Virker ikke som den bruker SLI?

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Swift fucker visst opp ytelsen, uavhengig om G-sync er på eller av. Så du bør bruke en annen monitor når du bencher.

Alternativt, prøv å klokk litt ned. Noen ganger bugger det seg på for høy eller "feil" frekvens.

Hadde nok forventet 10-11K ish.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Swift fucker visst opp ytelsen, uavhengig om G-sync er på eller av. Så du bør bruke en annen monitor når du bencher.

Alternativt, prøv å klokk litt ned. Noen ganger bugger det seg på for høy eller "feil" frekvens.

jeg har mine scores med swift. ligger ganske høyt på Hall of fame med 2 kort. extreme og ultra :)

Lenke til kommentar

jeg har mine scores med swift. ligger ganske høyt på Hall of fame med 2 kort. extreme og ultra :)

Ja jeg har sett deg der oppe din snik.

Noe spesielt du har måtte gjøre? Eller er det random om Swift kødder det til?

Lenke til kommentar

Ble jo sagt at du mistet over 1000 poeng elns med å bruke swift. Mener det var du nizzen som sa det, men mulig jeg blander. Oo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...