Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Som sagt, så er det for sent nå. Har allerede hentet den. Venter med å sette den inn til det nye kabinettet mitt kommer til uka. De testene jeg har sjekka så leverer AX1200i det den lover iallefall. Mulig du har andre erfaringer eller lest negative ting om den.

Her blir en del av de dere rådet meg til testet : http://www.overclock.net/t/1483789/1200-1350-watts-comparison-thread-fully-modular#post_22141960

The conclusion: ripple from best to worst

Corsair AX1200i with below 10mv on all rails
EVGA SuperNova G2/ Super Flower Leadex Gold (both are the same unit)
EVGA SuperNova P2/ Super Flower Leadex Platinum (both are the same unit)
Antec High Current Pro Platinum
Enermax MaxRevo
OCZ OCZ ZX Series
XFX Black Edition
Seasonic X
Cooler Master V1200 / Seasonic Platinum
FSP Aurum PT

I would like to add that every unit compared is this thread is under 40mv on the 12v rail under load which means that ALL of them are good there is not really any unit here that are bad in anyway overpriced yes bad no.

Best to worst voltage regulation

Corsair AX1200i
Seasonic X
EVGA SuperNova P2
FSP Aurum PT
Super Flower Leadex Platinum
EVGA SuperNova G2 / Super Flower Leadex Gold
XFX Black Edition
OCZ OCZ ZX Series
Enermax MaxRevo

What does all this mean?

Now for some of you this is all mumbo jumbo and you dont understand what all that means, So you are probably going to ask well which is the best unit for the money?

Out of every unit compared the winner of best value goes to the EVGA SuperNova G2 and the two Leadex units they are among the best but yet also among the cheapest

Worst value goes to the Enermax MaxRevo this units is a ripoff so huge (380$ US on newegg!) you would have to be a total idiot to buy one when it costs more then the Corsair AX1200i which is the second worst value. Corsair AXi normally is 75-150$ more expense then the Leadex based units and while it might have better ripple suppression then the Leadex that alone is not worth that much extra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt, så er det for sent nå. Har allerede hentet den. Venter med å sette den inn til det nye kabinettet mitt kommer til uka. De testene jeg har sjekka så leverer AX1200i det den lover iallefall. Mulig du har andre erfaringer eller lest negative ting om den.

Her blir en del av de dere rådet meg til testet : http://www.overclock.net/t/1483789/1200-1350-watts-comparison-thread-fully-modular#post_22141960

The conclusion: ripple from best to worst

Corsair AX1200i with below 10mv on all rails

EVGA SuperNova G2/ Super Flower Leadex Gold (both are the same unit)

EVGA SuperNova P2/ Super Flower Leadex Platinum (both are the same unit)

Enermax MaxRevo

OCZ OCZ ZX Series

XFX Black Edition

Seasonic X

FSP Aurum PT

I would like to add that every unit compared is this thread is under 40mv on the 12v rail under load which means that ALL of them are good there is not really any unit here that are bad in anyway overpriced yes bad no.

Best to worst voltage regulation

Corsair AX1200i

Seasonic X

EVGA SuperNova P2

FSP Aurum PT

Super Flower Leadex Platinum

EVGA SuperNova G2 / Super Flower Leadex Gold

XFX Black Edition

OCZ OCZ ZX Series

Enermax MaxRevo

What does all this mean?

Now for some of you this is all mumbo jumbo and you dont understand what all that means, So you are probably going to ask well which is the best unit for the money?

Out of every unit compared the winner of best value goes to the EVGA SuperNova G2 and the two Leadex units they are among the best but yet also among the cheapest

Worst value goes to the Enermax MaxRevo this units is a ripoff so huge (380$ US on newegg!) you would have to be a total idiot to buy one when it costs more then the Corsair AX1200i which is the second worst value. Corsair AXi normally is 75-150$ more expense then the Leadex based units and while it might have better ripple suppression then the Leadex that alone is not worth that much extra.

Erfaringene mine er basert på hva vi har fått i retur her i butikken, samt mine to AX1200i som hadde ekstrem coil whine. En annen ansatt her har en AX1200i som ikke bråker i det hele tatt, men det er hans tredje. Med andre ord variabel kvalitet. Anmeldelser av ett eksemplar er som regel meningsløst da anmeldereksemplar garantert er testa på forhånd :p

Lenke til kommentar

Erfaringene mine er basert på hva vi har fått i retur her i butikken, samt mine to AX1200i som hadde ekstrem coil whine. En annen ansatt her har en AX1200i som ikke bråker i det hele tatt, men det er hans tredje. Med andre ord variabel kvalitet. Anmeldelser av ett eksemplar er som regel meningsløst da anmeldereksemplar garantert er testa på forhånd :p

Coil Whine har jo ikke noe med kvalitet å gjøre...

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Coil Whine har jo ikke noe med kvalitet å gjøre...

Det er jo forsåvidt riktig. Variabel grad av "Jeg er fornøyd"-het blir vel da mer riktig? AX1200i er iallefall den PSU'en vi har fått flest RMA på. Og da står vel de for omtrent 1% av PSU-salget vårt :p

Lenke til kommentar

Bruker man hardware rett så dør den før 5 år og man får ny.

I teoreien kjøper man EN pc og RMAer seg til full pc resten av livet.

Betalte 6000kr for ett skjermkort for 6-7 år siden, har vel RMAet det inn 4-5 ganger nå og pr dags dato er det et 780ti.

Lenke til kommentar

Er det noen som kjører en Haswell-E på Corsair H100i? Er nysgjerrig på temperaturer og overklokkingsresultater.

Jeg har foreløpig bare en i7-920, men skal oppgradere ganske snart.

Hadde orginalt en H100-kjøler, men den røk og nå fikk jeg en H100i i retur. Denne nye enheten har forbedret temperaturen min overraskende mye i forhold til den gamle versjonen!

Lenke til kommentar

Er det noen som kjører en Haswell-E på Corsair H100i? Er nysgjerrig på temperaturer og overklokkingsresultater.

Hadde orginalt en H100-kjøler, men den røk og nå fikk jeg en H100i i retur. Denne nye enheten har forbedret temperaturen min overraskende mye i forhold til den gamle versjonen!

Personlig mener jeg H-E er ganske varme. Jeg sliter med en 5820k med 3 radiatorer. Så lenge du ikke går mye høyere enn 1.3v burde det være ok. Du kan vel regne med 4.3ghz eller noe.

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Personlig mener jeg H-E er ganske varme. Jeg sliter med en 5820k med 3 radiatorer. Så lenge du ikke går mye høyere enn 1.3v burde det være ok. Du kan vel regne med 4.3ghz eller noe.

Med tre radiatorer så snakker vi om en trippel-rad, og ikke tre dobbel/trippel-rads? :p

Ellers vil man nok komme noe høyere om man tillater ikke knallstabil. Altså, stabil nok for spilling og normal multitasking osv.. Ikke noe kodeknekking 24/7 elns. ^^

Min 5960x som ikke er spesielt godt eksemplar gjør jo 1.3V og 4,5 GHz lett. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Med tre radiatorer så snakker vi om en trippel-rad, og ikke tre dobbel/trippel-rads? :p

Ellers vil man nok komme noe høyere om man tillater ikke knallstabil. Altså, stabil nok for spilling og normal multitasking osv.. Ikke noe kodeknekking 24/7 elns. ^^

Min 5960x som ikke er spesielt godt eksemplar gjør jo 1.3V og 4,5 GHz lett. :)

Hvorfor skal jeg være SÅ UHELDIG da!!!!!!!!! Har jo skyhøye temps. Som jeg skrev i min egen tråd, på 3770k kunne jeg faktisk dra opp på over 1.5v ved benching. Nå er jeg ikke i nærheten. Kanskje Haswell-e bare er dritvarm. Eller så er jeg ubrukelig :p

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke fulgt så nøye med hvor varm den blir på normale kjøleløsninger, og har hatt ganske varme CPUer de siste årene. :p

4930K på 1,52V, 3930K på 1,55V og i7 920 på 1,5V er ikke så kaldt det heller. XD

Har du sjekket vanntempen din? Kan være veldig greit med et enkelt termometer fra biltema eller clasern. Bare så man vet om det er radiator eller kjøleblokk, eller noe i mellom som er problemet.

Ps! 4,5 GHz ved 1,3V er kanskje helt flott stabilt i normale situasjoner og timevis med spilling, men sliter fortsatt med Cinebench, og trenger nok mer spenning da (4,5 GHz går vel kanskje på 1,37V elns). :) 3Dmark er noe snillere, men også her må jeg litt opp med spenning.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jeg klarer fint å kjøre på 1.4v uten å få høye temps. 3 stk EK XTX 480.

Den nye blokka til EK er riktignok en boblefanger uten like... Slitsomt.

post-3749-0-22162600-1413881354_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hmm... Ser jo at i hvert fall en test har gitt rimelig god forbedring med den nye blokka. Men klarer ikke helt å se hvor EK har hentet dette? Selve kobberplate med kjølefinnene ser helt identisk ut, så det ligger nok ikke her. Fant ikke noe sted om tykkelse på basen, kanskje det kan være noen forskjeller her? Eller er det rett og slett i inntaket, som i grunn virket litt mindre enn optimalt (svært krass "sving") på vanlige supremacy? Uansett vanskelig å si uten direkte sammenligning.

Mulig det også forklarer mer luft i blokka, da vanlige supremacy'en en del turbulens i inntaket, men da også en del unødig motstand.

Edit: Ser at han får lavere ytelse: http://www.xtremerigs.net/2014/08/27/ek-supremacy-evo/

Han får ca. nøytral: http://www.overclockers.com/ekwb-supremacy-evo-water-block-review

(sammenligner kun mot supreme, som jo er noe dårligere enn supremacy)

:hmm: Ka du tru Duran?

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Takk for gode svar alle sammen!

Jeg er ikke ALTFOR opptatt i å ha høyest mulig clock, men en mellomting mellom det jeg merker gjør ytelsen bedre i bilde/videoredigering og spill. Vil tro jeg blir MEGET fornøyd med 6x4,3GHz :-)

Neste år skal eg også over på EK vannkjøling som måler 360mm i lengden, derfor har jeg skaffet meg et brukt Corsair 700D i stedet for Coolermaster 840 ATCS. (flere grunner selvf. for 840 e skambra kabinett, men 360mm i toppen er hovedgrunnen)

Lenke til kommentar

Hmm... Ser jo at i hvert fall en test har gitt rimelig god forbedring med den nye blokka. Men klarer ikke helt å se hvor EK har hentet dette? Selve kobberplate med kjølefinnene ser helt identisk ut, så det ligger nok ikke her. Fant ikke noe sted om tykkelse på basen, kanskje det kan være noen forskjeller her? Eller er det rett og slett i inntaket, som i grunn virket litt mindre enn optimalt (svært krass "sving") på vanlige supremacy? Uansett vanskelig å si uten direkte sammenligning.

Mulig det også forklarer mer luft i blokka, da vanlige supremacy'en en del turbulens i inntaket, men da også en del unødig motstand.

Edit: Ser at han får lavere ytelse: http://www.xtremerigs.net/2014/08/27/ek-supremacy-evo/

Han får ca. nøytral: http://www.overclockers.com/ekwb-supremacy-evo-water-block-review

(sammenligner kun mot supreme, som jo er noe dårligere enn supremacy)

:hmm: Ka du tru Duran?

Denne var ikke værst

http://www.overclock.net/t/1505481/summer-water-block-round-up-2014

Ser ut til at det er tull å bytte fra supremacy til evo iallfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...