War Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 (endret) FabrikkOC-kortene sliter mest. Kjølingen er god med 1-3 AC , typsik 19c i rommet og 60ish på gpuene ol. Nå er det mange kort som lever helt fint, blir vel mer feil å treffe på med så mye hardware. I en spillpc ville det vel tatt 30 år å møte på de problemene jeg har teoretisk sett. Endret 16. oktober 2014 av War Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 (endret) tester litt her nå.. 4990Mhz er maks på fasekjøling. 1.5v ish.. har ikke testet noe særlig mindre. uncore på 3850Mhz og DDR4 på 2400Mhz ca. Venter på G Skill 3300Mhz som kommer om ikke veldig lenge. OK ytelse. Endret 16. oktober 2014 av **dp** 1 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Fikk testa min CPU i dag, ser ut til å være gjennomsnittlig (sjokk). Faila XTU på 4.6 1.32v, men det var egentlig kun ring voltage og cpu voltage jeg rakk å stille på. Får teste mer i morgen. Klarte Cinebench fint på 4.5 1.3v da Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Skulle ønske jeg hadde litt peil på minneklokking, skyter villt i blinde her. Senker litt timings her og der og øker minnevolten når det ikke booter mer. Men det funker jo uten at jeg aner hva jeg holder på med. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Jeg har begynt å få en del BSOD på systemet mitt nå (hvis det er en spesifikk log fil dere vil se på, så si gjerne ifra hva/hvordan). Jeg er rimelig sikker på at jeg vet hva problemet er, men det kan jo være jeg tar feil: Kjøleribben til strøm-tilførselen (MOSFET? Vet ikke hva som er beste navn å bruke her) er EKSTREMT varm. Vi snakker altså om at jeg ikke kan holde på kjøleribben mer enn noen sekunder ellers får jeg rett og slett vondt/brenner meg. Er dette normalt? Jeg har nå et åpent kabinett så jeg har tidligere ikke hatt like enkel mulighet til å stå å holde på delkomponentene, så derfor jeg lurer på om disse rett og slett vil bli så varme? Det er altså denne ribben jeg snakker om: Har jeg en feil på noe her, eller må jeg bare mikke til bedre kjøling? Jeg kan jo erstatte kjøleribben, men vet ikke om noen gode alternativer (vannblokk?). Eller er det bare å kontakte DI? Problem signature: Problem Event Name: BlueScreen OS Version: 6.1.7601.2.1.0.768.3 Locale ID: 1044 Additional information about the problem: BCCode: 124 BCP1: 0000000000000000 BCP2: FFFFFA800F4EF028 BCP3: 00000000BF800000 BCP4: 0000000000000124 OS Version: 6_1_7601 Service Pack: 1_0 Product: 768_1 Files that help describe the problem: C:\Windows\Minidump\101714-10296-01.dmp C:\Users\Kyrre\AppData\Local\Temp\WER-14991-0.sysdata.xml Read our privacy statement online: http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0409 If the online privacy statement is not available, please read our privacy statement offline: C:\Windows\system32\en-US\erofflps.txt Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 BSOD i hvilke situasjoner? Og har du kjent på temp under last, eller var dette IDLE? Det er vel ikke noe nytt at kjøleribba til MOSFET'ene blir ganske varme, men med tanke på at du ikke har noen som helst luftstrøm what so ever, så utsetter du HKet for den værste behandlingen mulig. Normalt sett så vil jo luftkjøling kjøle ned dette området, men med vannkjøling mister du dette. Ellers har man jo ofte HKet i et kabinett som har passelig luftstrøm takket være kabinettvifter, men med åpen løsning mister du også dette.Og til slutt, så er kjøleribba ganske pinglete (1/2-1/3 av RVE og x99 OC), og HKet generelt sett er nok ikke spesielt egnet for overklokking av en såpass kraftig CPU. Så du kan vel si det er worst case scenario, og da blir jeg ikke overrasket over at det blir ganske varmt. Selv om det er litt vanskelig å bedømme temp ut fra smertegrensen din. Men siden du sier et par sekunder før det blir for varmt, så kanskje noe rundt 60 grader på kjøleribba, og nærmere 70 grader på VRM'ene.En vifte som blåser direkte på ribba (gjerne litt fra siden) er nok verdt å teste, selv om det er litt i gråsonene for hva jeg ville ansett som kritisk høyt for en VRM. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Jeg får i snitt 1 BSOD i døgnet. Maskinen går 24/7. I dag fikk jeg det etter noen timer med spilling, i går fikk jeg det da jeg surfet. Virker litt random. Det er helt klart høyest temperatur under last, men også i windowsmiljø syntes jeg det er varmt. 50-70 (idle-load) grader høres riktig ut, med tanke på at jeg kan holde der noen sekund. Ca. 10 cm fra denne ribba står jo radiatoren, som trekker luft i retning bort fra ribbe. Dette er ikke nok kanskje (og ikke retningsorientert nok), så jeg skal forsøke å montere noen vifter ja. En VRM/MOSFET vannblokk ville jo vært mer elegant, får se om EK kommer med noe, men det er vel tvilsomt til det hovedkortet. Enig at dette hovedkortet ikke er bestevalget vedr OC, men så var det rimelig. Jeg kan fint leve med noe lavere 24/7 OC når jeg sparte 1500 spenn. Men disse kræsjene syntes jeg er kjedelig, spesielt mtp at jeg bare kjører på 4,25 ghz (skulle jo tro dette var veldig snilt). Hvis noen vet om en vannblokk som passer så hyl ut Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Hmm, ja det virker veldig snilt ut, og jeg tror ærlig talt ikke det er dette som er problemet. Det kan dog være en ide å klokke ned til stock hastighet, se om det endrer noe. Hvis nei -> Det hadde ikke noe med saken å gjøre. Hvis ja -> øk spenningen på prosessoren høyt. Kanskje noe nærmere 1.4V, og bare en liten OC på CPU til ala 3,5 GHz (bare pass på at den kjører dette kontinuerlig og ikke klokker seg ned). Dette er kun for å sjekke om strømtrekket er problemet. Får du BSOD fortsatt? Hvis ja, så øker sannsynligheten en god del for at det er problem med strømleveransen fra MOSFET/høy temp her. Hvis nei: Det kan nok godt være bare CPUen som ikke er stabil på satt frekvens VS spenning. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Jeg får i snitt 1 BSOD i døgnet. Maskinen går 24/7. I dag fikk jeg det etter noen timer med spilling, i går fikk jeg det da jeg surfet. Virker litt random. Det er helt klart høyest temperatur under last, men også i windowsmiljø syntes jeg det er varmt. 50-70 (idle-load) grader høres riktig ut, med tanke på at jeg kan holde der noen sekund. Ca. 10 cm fra denne ribba står jo radiatoren, som trekker luft i retning bort fra ribbe. Dette er ikke nok kanskje (og ikke retningsorientert nok), så jeg skal forsøke å montere noen vifter ja. En VRM/MOSFET vannblokk ville jo vært mer elegant, får se om EK kommer med noe, men det er vel tvilsomt til det hovedkortet. Enig at dette hovedkortet ikke er bestevalget vedr OC, men så var det rimelig. Jeg kan fint leve med noe lavere 24/7 OC når jeg sparte 1500 spenn. Men disse kræsjene syntes jeg er kjedelig, spesielt mtp at jeg bare kjører på 4,25 ghz (skulle jo tro dette var veldig snilt). Hvis noen vet om en vannblokk som passer så hyl ut 4.25Ghz skal ikke være noe problem. Hva står det på BSODene? Vil du bytte til Extreme 6 eller WS så fikser vi det 2 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 (endret) Høres bra ut ^^ Skal forsøke litt mer her først. Er litt fan av rimelige hovedkort, så jeg er sta her nå. Endret 17. oktober 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Æsj 4200/4200 CPU/cache klokken med 1.15v/1.2v var ikke helt stabil gitt. Passerte lett 8 timer Asus Realbench, men innen de siste 24 timene har maskina frysi seg opp 2 ganger nå mens jeg har kjørt Folding@Home på både CPU og begge skjermkorta (noe som stresser en del!). Ikke bluescreen. CTRL + ALT + DEL funka ikke heller, så måtte skru av maskina. Hmmm som regel hvis CPU får for lite volt så skal den bluescreene eller restarte automatisk da. Noe annet det kan være? Skal forresten bytte kabinett til uka og sett inn en AX1200i PSU også. Selv om min nåværende AX850 skal holde akkurat til oppsettet mitt, så har jeg mistanke om at den begrenser meg fordet... Så godt jeg får mer power snart tror jeg. Kan jo ha vært min PSU som har skylda for at maskina har frysi seg også...hmm. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 AX1200i er svært variable i kvalitet, samt overpriset. Gå for XFX 1250W, ren Seasonic 1200W eller FSP 1200W Platinum om du skal opp i den klassen PSU. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 AX1200i er svært variable i kvalitet, samt overpriset. Gå for XFX 1250W, ren Seasonic 1200W eller FSP 1200W Platinum om du skal opp i den klassen PSU. Eller like greitt Antec 1300w. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Antec 1300 er veien å gå. Ingen tvil, beste jeg har hatt i hus ! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 AX1200i er svært variable i kvalitet, samt overpriset. Gå for XFX 1250W, ren Seasonic 1200W eller FSP 1200W Platinum om du skal opp i den klassen PSU. Eller enda bedre EVGA 1300 G2 eller EVGA 1600 G2. Veit det nok, du tør bare ikke si det. Antec 1300 funker vel det au sjø! 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Takker for tips, men jeg har allerede henta den. Lest en del tester og fant ut at AX1200i var veien å gå. Vet om den Antec PSU'en, men den bråker en del mer. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 (endret) Takker for tips, men jeg har allerede henta den. Lest en del tester og fant ut at AX1200i var veien å gå. Vet om den Antec PSU'en, men den bråker en del mer. Bråker å bråker fru Blom Har Antec 1300 i bencheriggen og 2x 1200axi i hovedpc. Strømforsyningene hører jeg aldri, det er andre ting som jeg hører, og det er vifter fra radiatorene Max overklokk på 3x gtx980 og 5960x gjør ikkje at antec 1300 bråker iallefall 2x 780ti classy overklokka bruker vel mere strøm enn 3x980 Endret 17. oktober 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Enig at AX1200i er overpriset og sikkert ikke perfekt, men satser på at den gjør jobben. Er vel en grunn for at så mange har den i entusiast miljøet. Har iallefall vært fornøyd med den gamle AX850 jeg har fra før Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 (endret) Corsair selger som hakka møkk uansett hvor elendig enhet de setter navnet sitt på. Vell og merke. At du var fornøyd med Seasonic sin enhet burde vel bety at du ønsker en ny seasonic enhet? Går du for ax1200i fra flextronic så er det en helt annerledes PSU. Men for all del, er vel rimelig grei PSU det au. Edit: Og med grei, så mener jeg fortsatt bra. ^^ Endret 18. oktober 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå