Andrull Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 (endret) Indeed kyrre. Man trenger bare å åpne lommeboka litt. Samt kreativiteten. Lavere produksjonsteknikk gir lavere effektforbruk, men øker samtidig varmetettheten. Og de ser gjerne å bruker krympingen til å slenge inn noen transistorer ekstra, og da går vinninga opp i spinninga. Personlig synes jeg ikke 5960x er varm overhode. Spesielt ikkr med tanke på at TDP gikk opp. Da har man ikke prøvd 3930k eller potensielt i7 9x0- serien. :-D Lavere TDP, men ble glovarm og brukte etter det jeg har sett i tester, noe mer strøm. ^^ Noen som har sett hvordan 5960x liker seg på sub-zero uten LN2? Aka. Fasekjøler/peltier/chiller? Endret 15. oktober 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Tror forløpig den varmeste prosessoren jeg har hatt var en dual core fra '06, Intel Pentium D 950. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Lav vcore indeed. Spill SC2 noen timer og se om det fortsatt er stabilt. Det er forløpig det spillet som har vært mest ustabilt imf OC for min del. BF4 tålte høyere klokk en SC2 på en gitt vcore. Varme er ingen problem: Det er jo det enkleste å gjøre noe med Min erfaring er at Asus Realbench stresser CPU mer enn noen spill. SC2 er ikke en type spill jeg spiller. Varme kan være et problem for de av oss som sverger til luftkjøling jo Have a look see : Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Slike programmer vil selvsagt stresse systemet mer enn et spill, men jeg vil ikke si at det er en riktig pekepinn på hva du vil oppnå under normal bruk. Sett opp en logger (til excel f.eks) og spill favorittspillet ditt 3-4 timer, sjekk så hva slags temperatur-trend du har. Det vil jo være reelt for ditt bruk. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Indeed kyrre. Man trenger bare å åpne lommeboka litt. Samt kreativiteten. Lavere produksjonsteknikk gir lavere effektforbruk, men øker samtidig varmetettheten. Og de ser gjerne å bruker krympingen til å slenge inn noen transistorer ekstra, og da går vinninga opp i spinninga. Personlig synes jeg ikke 5960x er varm overhode. Spesielt ikkr med tanke på at TDP gikk opp. Da har man ikke prøvd 3930k eller potensielt i7 9x0- serien. :-D Lavere TDP, men ble glovarm og brukte etter det jeg har sett i tester, noe mer strøm. ^^ Noen som har sett hvordan 5960x liker seg på sub-zero uten LN2? Aka. Fasekjøler/peltier/chiller? Haakon sendte snap av noe greier, tror det kommer. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 (endret) Min 5820k er stabil på 4.5 @1.35v. Klarer ikke 4.6. Sykt irriterende. Må nesten opp 0.10v. Endret 15. oktober 2014 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Minhund sin cpu er bedre enn min. Sykt irriterende : 1.23v for 4500 og 1.37v for 4700mhz. 5960x. Minhund sin klarer lett 4900mhz med 1.42v? Feigt Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Forrige gang var det du som fikk den beste CPU'en, din 4960X var bedre enn min 4,9 GHz går fint med 1,42 vcore ja og da med 4,7 GHz cache på 1,35V Men da må jeg kjøre ned tempen på vannet til 15-16C for å holde CPU temp under 80C Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Slike programmer vil selvsagt stresse systemet mer enn et spill, men jeg vil ikke si at det er en riktig pekepinn på hva du vil oppnå under normal bruk. Sett opp en logger (til excel f.eks) og spill favorittspillet ditt 3-4 timer, sjekk så hva slags temperatur-trend du har. Det vil jo være reelt for ditt bruk. Jeg hadde Core Temp i bakgrunnen mens jeg spilte Battlefield 4 på en server med 64 spillere, noe som skal være stressende, og her så jeg den varmeste kjerna maxa ut på rundt 53-55 grader. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Slike programmer vil selvsagt stresse systemet mer enn et spill, men jeg vil ikke si at det er en riktig pekepinn på hva du vil oppnå under normal bruk. Sett opp en logger (til excel f.eks) og spill favorittspillet ditt 3-4 timer, sjekk så hva slags temperatur-trend du har. Det vil jo være reelt for ditt bruk. Jeg hadde Core Temp i bakgrunnen mens jeg spilte Battlefield 4 på en server med 64 spillere, noe som skal være stressende, og her så jeg den varmeste kjerna maxa ut på rundt 53-55 grader. Klokk mer Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Jeg har et finurlig problem med min 5960x, eventuelt ASrock X99 WS. Dersom maskinen har vært av over natten så vil den boote uten OC. En ny reboot fikser alt. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Så ... Ikke slå av maskinen? Prøvd å flashe BIOS? Har du A og B BIOS (dipswitch)? I så fall, er det likt på begge? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Jeg har et finurlig problem med min 5960x, eventuelt ASrock X99 WS. Dersom maskinen har vært av over natten så vil den boote uten OC. En ny reboot fikser alt.installert nyeste bios? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Jeg får prøve med nyeste BIOS, og ja jeg har en DIPswitch, så får teste det også. "Desverre" så er jeg student og får lov til å bo hjemme mens jeg studerer. Så da må maskinen av mens jeg sover. Jeg hadde den av i en 10-15 min nå, og da skjedde det samme igjen. Jeg prøver å oppdatere BIOS senere i kveld. Det er deres skyld at jeg kjøpte en 5960x, og jeg er glad for det Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Det samme skjer meg og har skjedd med 2stk hovedkort. Vet enda ikke grunnen til hvorfor det er slik. En rask restarte går fint. Over natta, dødt løp Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 1.50 virker å være nyeste til Asrock x99 ws http://www.asrock.com/mb/Intel/X99%20WS/?cat=Download Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Oppdatert, har ikke hatt maskinen av lenge nok enda, men vi får se. De har i hvertfall forbedret layouten betraktelig. Før så var alt av innstillinger i en satans lang rullegardin, men nå er det flere under menyer. og WTF. Hvorfor er den mye kjøligere nå? O.o. Mens jeg foldet før så lå den på ca 70 grader @ 4GHz, og nå på ca 50. Man skulle tro sensoren var feil, men jeg kjente på luften som kommer ut av kabinettet, og den er en del kjøligere den også. What. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Du har selvsagt bekreftet frekvensen og at spenningen er lik? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Hva skjer med 5960x da.. Noe jeg gjør fryktelig feil? Har 125strap, [email protected], cache 1.35v, vinput 1.92v [email protected]. Ikke noe annet jeg har justert på. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Guru3D syns OC Formula er dyrt i forhold til konkurrentene. LOL MSI XPower M3 Råningz Edition: 2995,- Gigabyte SOC Force: 3395,- ASUS Rampage V EX: 3899,- ASRock OC Formula: 2995,- Særlig. Møkkaside. Nevner også pris som negativt på alle bortsett fra XPower (nevnt i en bisetning "maybe the price"). Helt håpløst å lese anmeldelser på slike sider. URL: http://www.guru3d.com/articles-pages/asrock-x99-oc-formula-review,1.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå