Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OT: noen som har en i5 750 eller bedre til 1156 liggende?

For å ta det enda lengre off topic:

Har du funnet ut av voltmodden av 980 korta? :green:

hvor mange kort vil du at jeg skal drepe egentlig!?!?!?!??! Har loddet bort Target - det gikk lett. vmodden derimot... = tap av kronasjer.

OT: noen som har en i5 750 eller bedre til 1156 liggende?

Har en i5 750 ja. ^^ Og et HK med defekt PCI-e 16x slot (kun 4x slot tilgjengelig).

Kommer med klenodium-pris. :p

tenker du sender den ned gratis jeg :) skal i en kompis sin BF4 maskin med 750TI Strix kort :)

Lenke til kommentar

Leka meg litt med de billige Crucial 2133 brikkene mine. Testa først lavere timings ved 2133 og deretter satt jeg også hastigheten opp til 2400 (1.35v). Gadd ikke prøve høyere fordi jeg vet disse brikkene ikke klarer noe særlig bedre i følge en test jeg sjekka. (mulig 2666 er innen rekkevidde da) tRFC lot jeg stå på Auto i BIOS, og som dere ser stiger den når brikkene kjører på 2400.

Er det tRFC som har skylda for at L3 cache read gikk ned tror dere? Ved stock 2133 så tror jeg den er på 278 mot 313 ved 2400 Mhz. Noen tips?

Tok en bench i Cinebench R15 og det er ingen forskjell mellom stock ram og dette jeg prøvde her...så er vel ingen vits 'in real life'.

post-10067-0-49235500-1413219379_thumb.png

Lenke til kommentar

5960x virker å være ett fint lite "kupp" utifra det jeg har fått med meg. Er det noen mulighet for å dedikere de enkelte kjernene til uavhengige oppgaver? fks ett par kjerner til folding mens man spiller, eller noe? Regner med at det ikke går, men det hadde vært rimelig heftig :)

Lenke til kommentar

Mente du kunne det i windows 7 sin oppgavenehandler, eller noe i den duren. Og så høyreklikk på applikasjonen, og så velge hvilke kjerner den skal kjøre på.

Er mange år siden, så er så vidt jeg husker det.

Går det ikke å velge prioritet eller sette hvor mange kjerner den skal folde på?

Lenke til kommentar

Selger leiligheten min nå , på visning så snakker alle om dæven de tok med seg ovnene.

Har da aldri hatt noen panelovner jeg, de får begynne med folding.

Måtte henge opp en på soverommet for å ikke virke gjerrig^^

Sjefsfoldern varmer opp hele hytta med folderigger^^

Lenke til kommentar

Ja 5960X er en digg CPU, så løp å kjøp. Eneste jeg ikke liker ved den er at den blir syk varm! Disse chippene trenger Intels 14nm tech og lavere volt, så Broadwell-E burde bli kjøligere.

Ser ut som min 5960X klarer seg med 1.15v @ 4200 Mhz her :green:

Bra klokk på lav vcore :)

Men om du tror cpu'ene blir kaldere med krymping til 14nm så tror jeg du tar feil. Alle Cpu'er etter SB og SB-E har vært varmere selv med lavere stock vcore bortsett i fra denne 5960X'en som virker litt kjøligere enn 4960X på stock volt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...