Andrull Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 (endret) Ikke noe som er så gøy som det. Møter selv på et mildt tak på 4,6 GHz hvor den sliter med å bli ganske stabil (cinebench sliter over 4,65GHz) og Prime95 etc.. sliter nesten uansett. Selv om den klarer opp mot 4,7-4,75 GHz i BF4 i times visog 3Dmark etter 3Dmark uten problem. Alternativt bare kjøpe seg noe "Liquid luck", som MinHund og Nizzen. IKKE kjør Prime eller andre stresstester som bruker AVX, det kan drepe CPU'en selv på stock om du kjører det mer enn 2-3 min. Det har blitt såpass ille ja. Den er grei. Er litt gammeldags tydeligvis. Heldigvis for meg at den klikker og stopper workerene etter 1-2 sekunder da? Ikke noe som er så gøy som det. Møter selv på et mildt tak på 4,6 GHz hvor den sliter med å bli ganske stabil (cinebench sliter over 4,65GHz) og Prime95 etc.. sliter nesten uansett. Selv om den klarer opp mot 4,7-4,75 GHz i BF4 i times visog 3Dmark etter 3Dmark uten problem. Alternativt bare kjøpe seg noe "Liquid luck", som MinHund og Nizzen. Reneste Ronald Weasley og Harry Potter, de to Hehe, ja det virker sånn. (needless to say, så er det et lite Harry Potter Bluray -maraton på gang sammen med dama) Jeg er litt mer "Neville Longbottom" i den sammenhengen. Endret 30. september 2014 av Andrull Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Eldre Prime95 funker greit da, husker ikke siste brukbare versjon i farta. Har gått over til å bare bruke maskina for å teste, evnt BF4 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 (endret) Aida64 skal visstnok være veldig lik belastning som bf (litt lavere enn bf kanskje) Endret 30. september 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 (endret) Eldre Prime95 funker greit da, husker ikke siste brukbare versjon i farta. Har gått over til å bare bruke maskina for å teste, evnt BF4 Raja fra Asus har sagt at vi bør bruke Prime95 27.7 hvis man absolutt skal teste med Prime95 (den støtter ikke AVX eller AVX2). Endret 30. september 2014 av Betroz Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Aida64 og Realbench + spill som BF4 evt x264 bench Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 (endret) Synes Cinebench er noe av det tyngst du kan kaste på den, av "Ikke ren torturtest" programmer. Men man får ikke kjørt i loop da, og er usannsynelig mye tyngre å få stabilt enn noe annet spill, så kanskje 3Dmark på Physic testen, eller test 1 i grafikktesten (klikker oftere der )? Er jo ganske mild, men ikke SÅ mild om man looper den litt. Er greit å kunne stabilitetsteste uten å være på maskinen også. Endret 30. september 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Kanskje det burde vært en BIOS funksjon som automatisk klokker ned CPU på desktop korta også når AVX/AVX2 blir brukt? Er jo teit at vi forbrukere ikke kan bruke AVX fordi CPU trekker for mye strøm da ved høy last...! Jeg kjørte Asus Realbench i 8 timer og fikk 'pass' der. Siden har maskina mi kjørt Folding@Home på både CPU og begge skjermkorta uten problemer. Det står på 24/7 her utenom da jeg gamer Battlefield 4 da så klart Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Kanskje det burde vært en BIOS funksjon som automatisk klokker ned CPU på desktop korta også når AVX/AVX2 blir brukt? Er jo teit at vi forbrukere ikke kan bruke AVX fordi CPU trekker for mye strøm da ved høy last...! Jeg kjørte Asus Realbench i 8 timer og fikk 'pass' der. Siden har maskina mi kjørt Folding@Home på både CPU og begge skjermkorta uten problemer. Det står på 24/7 her utenom da jeg gamer Battlefield 4 da så klart Klokk på CPU? 4 GHz? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Synes Cinebench er noe av det tyngst du kan kaste på den, av "Ikke ren torturtest" programmer. Men man får ikke kjørt i loop da, og er usannsynelig mye tyngre å få stabilt enn noe annet spill, så kanskje 3Dmark på Physic testen, eller test 1 i grafikktesten (klikker oftere der )? Er jo ganske mild, men ikke SÅ mild om man looper den litt. Er greit å kunne stabilitetsteste uten å være på maskinen også. Har selv merket at 1 run på CB kan gå gjennom, men 2 på rad blir kræsj. Så ja det virker som det krever sitt av stabilitet for å kjøre cinebench. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 (endret) Klokk på CPU? 4 GHz? Ja 4.0 GHz og 1.15v. CPU er god for mer enn det, men ikke min kjøleløsning. Dere som har god vannkjøling får lett 5-600 Mhz mer. Endret 30. september 2014 av Betroz Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Lett og lett .. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Nais nais. Går vel ann å finne noen måte å ha en snarvei til de valgene? Kanskje et lite script som aktiverer det ene eller det andre? Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 (endret) Adaptive vcore Får du samme stabilitet om du bruker manual vcore som adaptive vcore? Har slitt litt med å få lik stabilitet med adaptive vcore (gjelder:4790k). Endret 30. september 2014 av Crawler123 Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Nais nais. Går vel ann å finne noen måte å ha en snarvei til de valgene? Kanskje et lite script som aktiverer det ene eller det andre? Jeg har en short cut på desktop Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Adaptive vcore Får du samme stabilitet om du bruker manual vcore som adaptive vcore? Har slitt litt med å få lik stabilitet med adaptive vcore (gjelder:4790k). Har ikke støtt på noen problemer ennå men jeg setter High performance når jeg spiller eller bencher for så å sette til balanced når jeg kun skal surfe etc. Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 (endret) Adaptive vcore Får du samme stabilitet om du bruker manual vcore som adaptive vcore? Har slitt litt med å få lik stabilitet med adaptive vcore (gjelder:4790k). Har ikke støtt på noen problemer ennå men jeg setter High performance når jeg spiller eller bencher for så å sette til balanced når jeg kun skal surfe etc. Okey, skjønner. Ja, jeg har kun opplevd ustabilitet ved å kjøre balanced hele veien. Prøve å ikke ta veien om powersettings. Men, ser ut som det blir eneste utvei om jeg ønsker +100Mhz. Jepp, en snarvei eller en liten macro så er man godt på vei Edit: Snarveier: High powercfg.exe /setactive 8c5e7fda-e8bf-4a96-9a85-a6e23a8c635c Balanced powercfg.exe /setactive 381b4222-f694-41f0-9685-ff5bb260df2e Endret 30. september 2014 av Crawler123 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 (endret) HyperX Predator DDR4 3000MHz 16GB, på lager nå. https://www.komplett.no/hyperx-predator-ddr4-3000mhz-16gb/826098?cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D På 10 min, så gikk lagerbeholdningen ned på disse brikkene. Fra 4 til 3. Kanskje en av dere kjøpte ett sett? Endret 30. september 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Skikkelih overkill med så massive kjøleribber da. Crucial brikkene ble jo ikke varme overhode, selv uten luftstrøm og 1.4v. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Hva tror dere om OC Formula vs Professional? Hvilket er best egnet til overklokking og ellers allsidig bruk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå