Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem har vel tid til å faktisk se på benchmarken når man overklokker. :p

Da skal man overvåke systemet. ^^

Jeg pleier bare lukke øynene og be om ingen bsod :p

Jeg pleier å skru av skjermen for da kan jeg gjøre andre ting, som å be til den store HW-guden om at maskinen ikke BSOD'er :p

Stirrer man intenst nok blir scoren hakket høyere.

Funker bare i 3Dmark firestrike, 3DMark 11 har ikke den funksjonen :rofl:

Endret av Minhund
Lenke til kommentar

Hvem har vel tid til å faktisk se på benchmarken når man overklokker. :p

Da skal man overvåke systemet. ^^

Jeg pleier bare lukke øynene og be om ingen bsod :p

Jeg pleier å skru av skjermen for da kan jeg gjøre andre ting, som å be til den store HW-guden om at maskinen ikke BSOD'er :p

Stirrer man intenst nok blir scoren hakket høyere.

Funker bare i 3Dmark firestrike, 3DMark 11 har ikke den funksjonen :rofl:

Jeg pleier å lage mat.

Lenke til kommentar

Venter på litt større utvalg av DDR4-brikker og har i tillegg en del mods jeg skal fullføre på kabinettet, så det kan ta en stund, desverre.

5820K er dog akkurat samme chip som 5930K bare med mindre PCIe-lanes, så de yter tilnærmet identisk i benchmarks og spill så lenge du ikke planlegger å kjøre 3-way SLI. Valgte 5930K hovedsaklig for å ha muligheten til å legge til enda et kort, evt. en PCIe SSD i fremtiden og fortsatt få utnyttet de maksimalt.

Benchmarks kommer når jeg er ferdig da, det skal være sikkert. :)

Lenke til kommentar

Slitt litt med "random reboot" på Rampage V. Skjedde "hver natt". Tok litt tid før jeg faktisk fant ut at dette skjedde idet jeg slo av skjermen (Dell U2711) for kvelden. Så jeg prøvde en annen DVI port, byttet DVI kabel, byttet skjermkort, oppdaterte BIOS.... men fremdeles reboot idet jeg slo av skjermen.

Fant til slutt ut at det var USB-linken fra skjermen og inn på Rampage V som var synderen. Flyttet denne til en annen port og alt ser nå ut til å være i orden. Første gang jeg har vært borti noe sånt ... :omg:

Synderen:

post-206045-0-86876100-1412061024_thumb.png

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

Før hadde Rampage-korta en egen farge for å indikere at det ikke er en helt vanlig USB-kontakt. :(

Ikke vært borti at det forårsaker reboot akkurat, så greit å vite. :)

Drittkort, skulle gått for OC Formula :p

Haha. LOL.

Mordi har drittkort. :ph34r::p

Mamma har laptop, Foxconn er da bra det?

Lenke til kommentar

Venter på litt større utvalg av DDR4-brikker og har i tillegg en del mods jeg skal fullføre på kabinettet, så det kan ta en stund, desverre.

5820K er dog akkurat samme chip som 5930K bare med mindre PCIe-lanes, så de yter tilnærmet identisk i benchmarks og spill så lenge du ikke planlegger å kjøre 3-way SLI. Valgte 5930K hovedsaklig for å ha muligheten til å legge til enda et kort, evt. en PCIe SSD i fremtiden og fortsatt få utnyttet de maksimalt.

Benchmarks kommer når jeg er ferdig da, det skal være sikkert. :)

Skulle skrevet overklokking. Før lansering spekulerte flere i at 5820k var dårligere chipper som ville klokke dårligere enn 5930k.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...