Nizzen Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Tester med minimum og max på 4000 med cacha på auto nå (som gir 1.2v) i Asus Realbench. Forresten så kan jeg virkelig anbefale Asus Realbench 2.2 til de som ikke har prøvd den Jeg foreslår at du lager en tråd for realbench v2 Med resultatliste Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Uncore/NB freq/Cache hastighet hjelper endel på CB15 resultat, dette er maks av hva jeg klarer på denne under 1,3V 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 (endret) Imponerende det der Minhund Kan jeg spørre deg om din vannkjøling, kan du poste et bilde her av oppsettet ditt? Eller link til et annet sted du har gjort det. Stakkars sånna som meg som sitter med luftkjøling må nøye oss med 4.0 Ghz til 24/7... Edit : Litt synd egentlig for jeg er sikker på at min CPU klarer noe ala samme som din Minhund, men jeg trenger god vannkjøling for å klare det. Hmm får se hva fremtiden bringer. Inntil da må jeg nøye meg med 4.0 Ghz. Menne...ikke ille det med tanke på at vi snakker om en 8-kjerne, 16 tråds monster her da Nå ser jeg bare frem til å bruke den til Folding@Home og gaming (BF4 er bestilt, ja faktisk ikke prøvd det spillet enda...) Endret 22. september 2014 av Betroz Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Imponerende det der Minhund Kan jeg spørre deg om din vannkjøling, kan du poste et bilde her av oppsettet ditt? Eller link til et annet sted du har gjort det. Stakkars sånna som meg som sitter med luftkjøling må nøye oss med 4.0 Ghz til 24/7... Edit : Litt synd egentlig for jeg er sikker på at min CPU klarer noe ala samme som din Minhund, men jeg trenger god vannkjøling for å klare det. Hmm får se hva fremtiden bringer. Inntil da må jeg nøye meg med 4.0 Ghz. Menne...ikke ille det med tanke på at vi snakker om en 8-kjerne, 16 tråds monster her da Nå ser jeg bare frem til å bruke den til Folding@Home og gaming (BF4 er bestilt, ja faktisk ikke prøvd det spillet enda...) https://imageshack.com/a/3Y8q/1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 https://imageshack.com/a/3Y8q/1 Takk. Så det er sånn kjøling som kreves Er vel mye styr når man skal bytte hovedkort menne... Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 https://imageshack.com/a/3Y8q/1 Takk. Så det er sånn kjøling som kreves Er vel mye styr når man skal bytte hovedkort menne... Ikke når man har hurtigkoblinger på allt Tok meg en halvtime å bytte fra R4BE til R5E Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 (endret) Kjenner det frister å kjøpe et greit/"rimelig" IR-termisk kamera for å få skikkelig god oversikt. 5960x'en presser VRMene etc.. ganske godt. Kombinert med oscilloscopet, multimeterene, amperemeteret og det enkle termometeret så kunne jeg fått det meste av info jeg trenger å vite. Det ville tatt OC til et nytt nivå. Foreløpig ble det koblet opp en ny stillegående loop med standard H2O kjøling. Har nok ingen super 5960x-versjon, men noe ala midt på treet. Rundt 4,5 GHz virket rimelig stabilt (litt BF4 og Cinebench) på 1,32V i alle fall. Men pga. FORBANNA Windows 8 oppdateringer som tok over en halvtimes tid da jeg skulle reboote for å overklokke mer, og deretter 30min for å tilbakestille da oppdateringen ikke funket så ble det en kort test. Noen som har R5E som har fått til å installere AIsuite? Sleit litt med R4BE for å få installert noen av versjonene, men fikk tilslutt et alternativ. Denne gangen får jeg ikke til noen av Suit-greiene, og får ikke til noe Windows-overklokking. Svært digg å kunne gjøre finjusteringer her. Alternativt om noen har annet godt alternativ til å justere multiplier/BCLK i windows? Endret 22. september 2014 av Andrull 1 Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Syyykt på en lukket vannkjøler Selv om det er uten HT og med "litt" høy vcore Charles Wirth: Booting at 5200Mhz all cores on Thermaltake Ultimate Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 OC Formula på vei! En god del billigere enn R5E. Jeg skal iallefall ha et Lenke til kommentar
C64C Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 (endret) Validering av min i7-5820K @ 5.0 GHz http://valid.canardpc.com/iettu9 Endret 23. september 2014 av C64C 1 Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 4,9 ghz Single thread 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Minhund : Jeg ser at din CPU også har 2 kjerner som blir en del varmere enn de andre. Har du prøvd å benytte deg av muligheten til å overklokke "per core" i BIOS? At de to kjernene kjører med lavere ratio enn resten. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 (endret) Når du kjører singel-tråd så har det vel ikke så mye å si. Da er det relativt tilfeldig hvilken som må jobbe mer enn den andre. Man kan dog prøve å kutte ut kjerner helt, slik at CPUen kun kjører på beste kjerne. En luksus man har med 8 kjerner for å gjøre det bedre i spill som bare utnytter f.eks 4 kjerner, er at man kan velge ut de fire beste. ^^ Endret 24. september 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Minhund : Jeg ser at din CPU også har 2 kjerner som blir en del varmere enn de andre. Har du prøvd å benytte deg av muligheten til å overklokke "per core" i BIOS? At de to kjernene kjører med lavere ratio enn resten. Jeg mistenker at jeg kjører med "feil" vannblokk på denne CPU'en noe som kan være årsaken til de to varme kjernene, kjører med en Apogee HD Gold edition. Har ikke forsøkt å skru av kjerner ennå men er fullt klar over at det er mulig også å klokke Cores individuellt. Singeltråd CB15 ble kjørt PGA forespørsel fra en hos Guru3D. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 tempen din er bra den. på 1.46v og 4900Mhz hadde jeg hatt høyere temp - det er helt sikkert. har glemt hvilken blokk jeg kjører, men men.. hehe.. EK blablabla.. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Hmm det ser ut til at det er to av samme bilde, var dette som skulle være nr2 men Diskusjon nekter å la meg bytte Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Hvor mange 5960x'er har du vært gjennom for å finne en så fin sak? Dette er semi-waterchiller loop? Eller waterchilled assist om man vil? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Hvor mange 5960x'er har du vært gjennom for å finne en så fin sak? Dette er semi-waterchiller loop? Eller waterchilled assist om man vil? Kun en 5960X så jeg har vært heldig. Waterchiller assist ja, har kjørt den på 16 C vanntemp nå med god hjelp av kjølig kvelds-/natt luft igjennom åpne vindu. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 aha.. waterchiller hjelper jo endel! jeg har vel 27C vanntemp hos meg. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 (endret) Har spurt i Folding@home tråden, men spør dere også. Jeg kan folde med CPU + 1 GPU uten problemer, men så fort jeg har CPU + begge skjermkorta (GTX 670), så failer CPU ganske raskt. Får bad work unit. Tror dere at min Corsair AX850W PSU er for svak for oppsettet mitt? Eller kan CPU være syndebukken selv om den passerer andre stresstester, og klarer å folde alene + 1 GPU slik jeg skrev ovenfor her? Edit : Testet for moro skyld CPU på stock hastighet. Fikk fail på CPU i folding fordet...WTF!? Når Battlefield 4 spillet kommer i posten skal jeg teste det, fordi det stresser flere CPU kjerner og skjermkorta godt. Kan jeg spille online i det i flere timer, så burde maskina være stabil (i tillegg til de andre stress testene jeg har passert) Så hva skjer med FAH da dere? Bugs eller? Endret 24. september 2014 av Betroz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå