Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden


Anbefalte innlegg

 

Wtf Nizz1 kjører du nye X-en med ATI kort? Denne som står i testbenken enda sikkert

Skal ha 2 stykk 980 da?

 

Testbenken :) Bytter litt fremogtilbake. Har jo hurtigkoplinger på ALLE deler i både testrigg og hovedpc, så det går raskt å bytte. Litt lei av 780ti classy nå, så derfor diller jeg med noe anna på bencheriggen. 980 kommer straks, og så fort 980 classy kommer, så blir det fest på bencheriggen :w00t:

 

Send Pm når du er lei av 980 og vil donere Selge de ^!^

 

Blir billigere med Sli da :)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tester stabilitet med Asus Realbench 2.2 her nå. 4300 Mhz core med 1.2v og 4000 Mhz cache med 1.2v. Først vil jeg si at Realbench stresser mer enn både Intel XTU og AIDA64. Ligger 4 grader varmere med Realbench. Varmeste kjerna har til nå toppa seg på hele 86 grader max!

 

Skulle tro at Noctua NH-D15 skulle kjøle bedre enn dette. Hva mener dere? Burde jeg gå lavere ned i frekvens for å holde max temps under 80 grader? Resette kjøleren?

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Tester stabilitet med Asus Realbench 2.2 her nå. 4300 Mhz core med 1.2v og 4000 Mhz cache med 1.2v. Først vil jeg si at Realbench stresser mer enn både Intel XTU og AIDA64. Ligger 4 grader varmere med Realbench. Varmeste kjerna har til nå toppa seg på hele 86 grader max!

 

Skulle tro at Noctua NH-D15 skulle kjøle bedre enn dette. Hva mener dere? Burde jeg gå lavere ned i frekvens for å holde max temps under 80 grader? Resette kjøleren?

 

Spill bf4 og du får sikkert temp på under 70 grader. Altså du kan overklokke lengre :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Luftkjøler på en slik CPU (5960X)? Skeptisk :)

Testa en god luftkjøler (Prolimatech Megahalems) med 4790K'en jeg kjøpte nylig, men det ble helt håpløst.

Demontert og erstattet med ett CoolerMaster vann-kit (280) og temp gikk fra high 80's til low 60's (Prime95). ([email protected])

Lenke til kommentar

Da jeg stod opp i dag så jeg at PC'n hadde restarta seg, så CPU er uansett ikke stabil med 1.20v på 4.3 Ghz. Kan jo ha vært uncore/cache som er syndebukken, men temps er så høye at jeg må ned uansett. Virker som god vannkjøling er et must med 5960X! (iallefall over 4 Ghz)

 

Gidder ikke bygge meg egen vannkjølings oppsett, men av de ferdig oppsatte setta, finnes det ett som er en god del bedre enn min Noctua NH-D15? Jeg trenger noe som kjøler 30 grader bedre...ellers ingen vits for meg.

 

PS : Jeg skjønner nå at vi trenger 14nm Broadwell-E for å få kjøligere og mer klokkevennlige 8-kjerner :ermm:

Lenke til kommentar

 

Hva stresser cacha/uncore best, AIDA64?

 

Jeppsi pepsi :)

 

Og battlefield 4 multiplayer :D

 

NB på 4ghz på 1.2v cache funker vel for alle. Når man går over 4.2ghz på NB, så må man ofte kjøre på med spenning.

 

Sett minimum på auto og max på 4000+ :p

 

 

Tester med minimum og max på 4000 med cacha på auto nå (som gir 1.2v) i Asus Realbench.

 

Forresten så kan jeg virkelig anbefale Asus Realbench 2.2 til de som ikke har prøvd den :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...