Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden


Anbefalte innlegg

 

Bruker du ikke rent vann og ikke fra springen?

Leder ikke strøm det^^ med mindre du har en haug av ioner.

Nei. Har AquaComputer Double Protect Ultra. Tror ikke det skal være veldig ille. Nå har pcen stått i natt, så da er det kanskje bare å prøve å koble sammen og starte opp?

 

Ja ikke noen vits i å sitte å vente.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ps: Det kan fortsatt være væske på kortet som kan skape korrosjon etter hvert. Med andre ord så kan ting gå bananas innen en uke eller to.

 

For å redde den må du spille 24/7 og overklokke maks for å kjøre maskinen varm, slik at vannet fordamper. :green: (litt spøkete ment, men det kan faktisk være et tips å øke tempen i kabinettet om det er mulig at det er væskerester)

Lenke til kommentar

Kommer litt an på.

 

Men uten oscilloscop, IR-termometer og multimeter for ripple-måling, temperaturmåling, og VRM-effektivitet så er man litt hjelpesløs for å anslå litt hva som holder igjen. Har ikke sett noen grundigere analyser av f.eks x99 hovedkort (kun sett av ett fra Asrock), og det slet veldig med 5960x på 4,8GHz.

 

Men at det kan ha litt å si, det kan godt hende. På samme måte som at også kjølingen er svært viktig element. :) Vannkjølingen min får som regel 200 MHz ekstra ut av de fleste CPUer.

 

Forskjellige hovedkort har jeg ikke prøvd. Kjøper som regel bare det beste.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

Pen klokk Asle men skjermdumpene dine kan du jobbe med :p

 

Så du liker ikkje 2 sekunders "snippingtool" bildene mine? :wee:

 

Er lat og når jeg må zoome i browseren for å se hva som står i CPUz så er det ikkje bra nok :D

 

 

ot: hva skjer med diskusjon, jeg må lete opp denne tråden siden ikke legger seg i mine favoritter :hmm:

Endret av Minhund
Lenke til kommentar

 

 

Pen klokk Asle men skjermdumpene dine kan du jobbe med :p

 

Så du liker ikkje 2 sekunders "snippingtool" bildene mine? :wee:

 

Er lat og når jeg må zoome i browseren for å se hva som står i CPUz så er det ikkje bra nok :D

 

 

ot: hva skjer med diskusjon, jeg må lete opp denne tråden siden ikke legger seg i mine favoritter :hmm:

 

 

Gå inn på "mine innlegg" og sjekk oppe til høgre. Der står det *Administrer ignorerte* Trykk på den knappen du :)

Lenke til kommentar

Nizzen : Hva har du brukt til å teste stabilitet og ca hvor lenge gadd du det?

 

Bruker de vanlige testeprogrammene som wprime, CB 15, Firestrike, 3d11 etc...

 

For å teste skikkelig stabilitet, så er det å spille Battlefield 4 på max i over en time på Paracel storm. Går dette bra, så er det stabil nok :D

 

BF4 er Veldig sensitiv for ustabil cpu og gpu overklokk.

Lenke til kommentar

Wtf Nizz1 kjører du nye X-en med ATI kort? Denne som står i testbenken enda sikkert

Skal ha 2 stykk 980 da?

 

Testbenken :) Bytter litt fremogtilbake. Har jo hurtigkoplinger på ALLE deler i både testrigg og hovedpc, så det går raskt å bytte. Litt lei av 780ti classy nå, så derfor diller jeg med noe anna på bencheriggen. 980 kommer straks, og så fort 980 classy kommer, så blir det fest på bencheriggen :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...