Snabel@ Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Tempen flater ut på 66 grader , det er kjøligere enn den 'gamle' 3930k Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Det er loadtemps som er interessant. 1.31v er greit det så lenge temps ikke fyker rett til værs Test i prime95. Da ser du om temps blir for høye eller ikke. ASUS (og Intel også vil jeg tro) har frarådet å bruke programmer som Prime 95 og LinX for stresstesting på Haswell. Selv foretrekker jeg stabilitetstesten i AIDA64 for initiell testing (pluss et sett med tester i flertrådsprogrammer som jeg bruker i "real life"). Dette programmet er anbefalt av ASUS da stabilitetstesten er designet for Haswell. Vær også klar over at f.eks. AIDA, Prime 95 og Linx kan pushe spenningen lengre enn spesifisert pga. AVX, dersom du bruker adaptiv spenning (det er slik CPU'en er designet til å oppføre seg under tyngre AVX last). Ifølge utviklerne av AIDA kan man uansett skippe AVX ved å deaktivere FPU-testen. Jeg har testet dette selv med adaptiv spenning (som jeg foretrekker fremfor manuell spenning) i siste versjon, men har så langt ikke observert noen "overspenning" (dvs. den holder seg rundt den spesifiserte max spenningen, selv med FPU-testen aktivert). I praksis er ikke dette noe problem uansett, siden jeg ikke bruker ordinære programmer som anvender AVX-instruksjoner. Her er forøvrig en link med litt flere detaljer (scroll ned til Stability testing og Letting your CPU breathe): 3 Step Guide to Overclock Your i7 / i5 Haswell Platform EDIT: La til en ekstra kommentar på slutten pluss link Endret 13. september 2014 av hal9k Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Hvor mange spill er 5820K bedre en f.eks min I7 på samme speed? Kan ikke 980 komme fortere, Første gang jeg kjøper noe på Launch.. Får håpe den gir gode minner til fremtidige kjøp ^!^ Godt det er flere av oss som ikke klarer ventetiden da... Nå kommer det en kar og henter 780'ene mine i morgen, så da blir det laptop/sekundærmaskinen til fruen som blir konfiskert frem til launch. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Det er loadtemps som er interessant. 1.31v er greit det så lenge temps ikke fyker rett til værs Test i prime95. Da ser du om temps blir for høye eller ikke.Gi faen i prime og liknende som stresser mere som er mulig med vanlige programmer. Denne uttalelsen kom fra Asus Repesenrant Raja.Under 1.4v er ingen stress i kjeledress. Jeg kjører 1.37v nå. Favorittester hos meg nå er Battlefield 4 og 7-zip innebygd benchmark Endret 13. september 2014 av Nizzen 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Nå nærmer det seg Asrock OCF http://www.asrock.com/microsite/IntelX99/ 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Beklager, men denne MÅ være i første post! X99 BIOS, facts, stats and list of mainboards http://forum.hwbot.org/showthread.php?t=112568 Lenke til kommentar
C64C Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Nå nærmer det seg Asrock OCF http://www.asrock.com/microsite/IntelX99/ Skal du ha det også? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Nå nærmer det seg Asrock OCF http://www.asrock.com/microsite/IntelX99/ Skal du ha det også? Ikkje nå, fordi rve er konge og har gugabyte soc force i tillegg. Synn det kommer senere, ellers hadde jeg kjøpt det med en gang Lenke til kommentar
War Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 http://www.eteknix.com/latest-asus-lga-2011-3-dual-cpu-workstation-motherboard-revealed/ Kult at ikke bare SR2/srx-serien mekker annet en grønne hk til dual Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 (endret) Litt av poenget med Prime95 og LinX er jo nettopp å kjøre det over lenger tid. Da finner man ut om prosessoren takler 100% last over tid, og ikke bare en liten time. Kan man stille AIDA64 sin stresstest til å kjøre så lenge man vil da? Klart at hvis man kan spille Battlefield 4 i flere timer i strekk uten at maskina henger seg, så er vel det en god nok test kanskje. Men hva da om f.eks Folding@Home får maskina til å henge seg etter 15 timer... Edit : Ên ting er at maskina ikke henger seg eller får blåskjerm, men Prime95 kan også finne ut om prosessoren gir regnefeil, noe som ofte kommer av for lite vcore eller at RAM brikkene får for lite volt også. Endret 15. september 2014 av Betroz Lenke til kommentar
War Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Da får man bare klokke ned^^ Foldere vil da få bad work unit. Det er ikke så inn å klokke foldehardware med tanke på at det kjører 24/7 i 3-4-5 år. Lenger benchmark får man nesten ikke. Amd-supermicro-serverene mine klokker jeg 200hz maks (på alle 4 cpuer) Grønne server-hovedkort har ikke mye å gå på i designet som hjelper. Klokke et slikt kort er det nok bare et dusin personer som finner på. Mye har tatt fyr og alle vrm har copper-hatter ettermontert^^ Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 War : Jeg mener at med en 24/7 overklokk burde man kunne bruke til ALT, også FAH over tid. Så lenge man har safe volts og god nok kjøling, så skal det gå bra. Hvis f.eks en 5960X er bench/gaming stabil på 4.6 Ghz, så kan en 24/7 klokk da ligge på 4.3 Ghz f.eks. Fortsatt nok ytelse, men lavere volt og temps gir sinnsro når man kjører FAH eller liknende. Hva mener dere folkens? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Hva mener dere folkens? Jeg har en 24/7 freq/spenning som er en del lavere enn bench/lek/nerd ja, absolutt. Har lagt meg på 4,0 - 4,2 (ikke helt spikret ennå) på 5960X med CPU C States for 24/7. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Når min 5960x er stabil på 1.23v på 4500mhz, så er det håp. Kan jo bruke luftkjøling med den spenninga Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Hva slags baseclock kjører dere på? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Hva slags baseclock kjører dere på? 125 strap med bencheoverklokk og høy minnehastighet. 100 på koseklokk 4500mhz og 2666 minne. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Når min 5960x er stabil på 1.23v på 4500mhz, så er det håp. Kan jo bruke luftkjøling med den spenninga Kan jeg spørre hvilken nettbutikk du kjøpte din fra? Jeg lurer på å handle fra MPX, men uansett hvor man kjøper fra så er det et lotteri hver gang om man får en god CPU eller en dårlig. Lenke til kommentar
War Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Det vil det jo være uansett, med mindre butikken gidder å åpne alle og sjekke på cpuene. iwill gadd det iallefall. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 (endret) Hundre spenn på at Haakon på DI har testa den prosessoren han har solgt meg og sagt "Den skal jeg iallafall ikke ha selv!!" Kuk! Endret 15. september 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
War Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Jeg har fått kjølepasta på flere cpuer, svaret jeg fikk var at de skulle teste at den fungerte for god servise. Alle vet det er BS, demo/ oc/ bench/retur/-testet cpu. Mest sans ræva^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå