Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne gjerne prøvd meg på det. Synes tempen er litt høy mtp at jeg har 1x xtx360 push-pull og en xe240 pull.

Er broadwell-e lettere å kjøle? Hadde motsatt inntrykk.

Mitt 1080 er et par grader varmere enn mitt 980Ti. Er jo en ganske stor forskjell på DIE da.

Blokka mi tjener jeg vel lite på å bytte. Har en EK sup. Evo.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Virker som 6900K krever rundt 1.38v for å klare 4.4 Ghz, og det betyr vel at den er vanskeligere å kjøle enn 5960X.

Hvorfor bytte i noe du ikke vil merke forskjell på uansett. Er vel bare 1 år til Skylake-E kommer, og også Volta fra nVidia :)

Lenke til kommentar

Jepp. Det jeg også trodde.

Skylake-E skjer ikke. Ny socket osv. Jeg er mer enn fornøyd nok med min 5960X for å si det sånn.

Disablet 2 av 8 kjerner for å teste temp, er litt overasket. Istedenfor 60-68'C så er vi på 48-56'C. :p

EDIT: Skal teste med 8 kjerner og temp igjen. Følte jeg tok veldig feil da rommet er veldig kaldt ATM. Luftet mens jeg har vært ute.

EDIT: NVM, CPU med alle åtte kjernene er 48-60'C. 

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Virker som 6900K krever rundt 1.38v for å klare 4.4 Ghz, og det betyr vel at den er vanskeligere å kjøle enn 5960X.

Hvorfor bytte i noe du ikke vil merke forskjell på uansett. Er vel bare 1 år til Skylake-E kommer, og også Volta fra nVidia :)

Er det den som vil være arvtageren til 6950X?

Lenke til kommentar

Er det den som vil være arvtageren til 6950X?

Ja, men det blir ikke bare ny prosessor. Nytt chipset og nye hovedkort også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå justert opp 5820k fra 4,0 som jeg har brukt en stund til 4,5. Kjører med 1,197 volt, og har kjørt Aida i 9 timer + noen runder med Realbench, så regner med at den er stabil på den hastigheten. Tempen lå rundt 60 når jeg kjørte Aida. Mulig jeg prøver å senke volten etter hvert. :)

Endret av XU
Lenke til kommentar

Ga CPUen min litt mer spenning til system agent voltage(tror jeg d var) og fikk tatt ned V-core drastisk. Den lå på 0.960V elns, tok den opp til 1.041 og nå ser det kanskje (bare kanskje) ut som om 4500 er stabil på 1.197V.

Får se hvordan dette bli. Episk feil av meg med så lav system agent voltage, trodde det ikke hadde noe særlig å gjøre med main core voltage. 

Hva kjører dere system agent voltage på?

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...