TheSheepFarmer Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 7K for CPU? Den koster jo 11500 ny? 5500 nytt for HK, så ca 2250? Anbefaler heller at du beholder det enn å gå for Skylake. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 7K for CPU? Den koster jo 11500 ny? 5500 nytt for HK, så ca 2250? Anbefaler heller at du beholder det enn å gå for Skylake. Brukt datautstyr. Ligger 5960X-CPUer for 7000 på Finn Klokker den bra, Christian? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 Doom 2016 open beta er live !!! http://store.steampowered.com/app/350470/ 1 Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 Doom 2016 open beta er live !!! http://store.steampowered.com/app/350470/ Har en nevø som fyller år i helga... ...han fyller år neste år og han...? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 (endret) Hei! Den klokker helt greit. 4500 på 1.220 ellerno.Får se hva jeg gjør med den. Håpte mer på 8500 enn 7, men markedet bestemmer. EDIT: Jeg klarte dog å boote på 4500 helt ned i 1.175 ellerno, men de får vel en brake in period som gjør at den trenger mer spenning, hakke prøvd på siden jeg fikk den, som var i slutten av Jan. Endret 15. april 2016 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Blakk CT? Skal legge 260 kvadrat gulv og ørten hundre kvadrat vegger skal sparkles tapetseres og males etterhvert. Jeg lukter billig arbeidskraft her 3 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 16. april 2016 Del Skrevet 16. april 2016 Blakk ja, jeg er blakkere enn en munk for svarte. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Er AIsuite legit? Har "overklokket" til 3800/3000 på 0,950/0.875, VCCIN på 1.800. Når jeg folder nacl påstår den at power consumption på CPU er på 120 watt? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 (endret) Power consumption målinger i software stoler jeg ikke på frem til jeg faktisk kan se at de gir høvelig nøyaktighet. Dog, 120W er vel ikke helt usannsynlig. På intel burntest, (high), og stock 5960x, så sier Aisuite at CPUen trekker ca. 130W. Og det er vel omtrent det jeg også forventer å se. Endret 1. mai 2016 av Andrull Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Trodde stock var på 140 watt jeg? Min stock spenning er dog lav, 0.965 ellerno. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 (endret) Trodde stock var på 140 watt jeg? Min stock spenning er dog lav, 0.965 ellerno. Veldig forskjellig på en teoretisk maks, og målt da. Det skal også litt til å belaste 100 %. For at Aisuite skal funke (og andre programmer/OS) så kan ikke en CPU dedikere 100 % til f.eks Intel Burn in test. Setter jeg intel burn in test på extreme, så måler Aisuite faktisk mindre, og blir ekstremt uresponsivt, så mye mulig det da blir dedikert for lite ressurser til gode målinger. En unøyaktighet på 10W er heller ikke så ille til software å være, samt at CPUer varierer. Skulle jeg målt skikkelig så hadde jeg brukt langt bedre utstyr til det. Men da ville jeg tatt med hele CPU-pakka, inkludert mosfets etc.. Endret 1. mai 2016 av Andrull Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Er AIsuite legit? Har "overklokket" til 3800/3000 på 0,950/0.875, VCCIN på 1.800. Når jeg folder nacl påstår den at power consumption på CPU er på 120 watt? Jeg testa det for et par år siden. Sletta det like raskt som jeg la det inn... Beste er å overklokke selv. Dessuten hvorfor har ikke du din 5960X på mer Mhz enn det? Jeg har luftkjøling og har min på 4.0 Ghz. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 (endret) Er AIsuite legit? Har "overklokket" til 3800/3000 på 0,950/0.875, VCCIN på 1.800. Når jeg folder nacl påstår den at power consumption på CPU er på 120 watt? Jeg testa det for et par år siden. Sletta det like raskt som jeg la det inn... Beste er å overklokke selv. Dessuten hvorfor har ikke du din 5960X på mer Mhz enn det? Jeg har luftkjøling og har min på 4.0 Ghz. Pga temp. Liker å ha den på ca 60¤C under load. Skal få kjøpte en ekstra rad fra en på forumet så fort jeg får penger. Så en ekstra EK EX240 burde hjelpe! PS: Overklokker selv selvsagt? Men ser power consumption der, så var nysgjerrig. ^^ Endret 1. mai 2016 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Pga temp. Liker å ha den på ca 60¤C under load. 60 grader load er vel ikke så mye for en 5960X. Bare man holder seg under 80 grader i stresstester så er det greit. Jeg har jo tenkt tanken på å kjøre min nær stock og heller ha en mer stillegående maskin, men selv da ville jo skjermkortet laget lyd for meg når jeg folder. Handler vel om en balanse mellom ytelse og støynivå Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 (endret) Hadde vært interessant å se/vite om raske temperaturforandringer kanskje hadde mer utslag enn jevnt over noe høyere temp (godt innenfor hva brikken er laget for). Det er jo typisk noe som høres ganske mye mer skadelig ut. Og i de fleste andre sammenhenger her i verden så er det heller dette som vil slite ut / påvirke mest. Endret 1. mai 2016 av Andrull Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Selvsagt, lar den gå opptil 70¤C ved stresstester. Men til daglig bruk (aka gaming) så liker jeg å ha den på rundt 60¤C. Er vel blitt en temp hore enn annet. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 (endret) Har hatt noen "spennede" feil ved boot/reboot de siste dagene, med mange crash ved POST og noen som booter selv ved feilkode. Problemet er bare at Hovedkortet spytter ut forskjellige koder omtrent hver gang, og det gjør det litt vanskelig å feilsøke:- A0: Problemer med SATA, denne kommer en gang i blant, men alt booter fint og disker viser ingen tegn til problemer i Windows. Denne kan jeg få ved en reboot og ved cold boot. - Ad: Denne finner jeg ikke ut av, ikke den enkleste koden og google heller. Manualen sier ingenting om den. Her er det kræsj og ingen boot etter POST - Windows-logoen bare står. - 66: Chipset feil. Denne skjer også noen ganger, men bare ved reboot. Også kræsj, stopp etter POST. - AA: Alt er fint og alt virker som det skal. Dette kommer opp som vanlig ved en cold boot, eller etter at jeg har resatt etter en av de feiliene over.Litt trøblete med andre ord, her er det jo litt av hvert å ta av. Tips? EDIT: Kan jo også nevne at jeg prøvde å flashe til nyeste BIOS i går, og den ville ikke sitte etter boot, tilbake på 1.20, noen som er merkelig Endret 3. mai 2016 av bshagen Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 HDD som holder på å krasje? Plagdes som et mareritt en tid like før en disk krasja. Til slutt krasja den endelig, ingen feil mer. Prøv å koble fra disker og koble til en og en mens du prøver litt mellom, rart hvis du ikke finner ut noe da. Eller det kan være en PCI-e enhet. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 AA er grei nok, den skal være der. Prøvd på stock også? Ellers kan en disk som holder på å krasje gjøre fantastiske underverker som Kremt sier. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 HDD som holder på å krasje? Plagdes som et mareritt en tid like før en disk krasja. Til slutt krasja den endelig, ingen feil mer. Prøv å koble fra disker og koble til en og en mens du prøver litt mellom, rart hvis du ikke finner ut noe da. Eller det kan være en PCI-e enhet. Problemet er bare at feilkodene dukker opp random, det blir liksom en veeldig lang feilsøkingsprosess Men kan plukke ut den som ikke er i RAID, håper i såfall det er den AA er grei nok, den skal være der. Prøvd på stock også? Ellers kan en disk som holder på å krasje gjøre fantastiske underverker som Kremt sier. Ikke kjørt stock enda, skal gjøre det bare jeg får flasha BIOS, som ikke gikk i går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå