Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville det vært tragisk å kjøre 3700-3800 på 5960X? 

Jeg tester nå 3700 med under stock spenning. På min 5960X er stock spenning 0.960, jeg kjører på 0.945-0.950. :p

Cache kjøres på 1.000V sammenlignet med 0.891 elns. Men kjøres da på 3700mhz. 

Tenker du på at du vil ha minimalt med støy fra maskina di, så er det ikke dumt. Se hvor langt den går på stock volt og fortsatt er stabil. Sikter du etter 7 volt på viftene da også, eller 5 volt? 

Men så er det noe magisk med runde tall som 4000 Mhz da  :cool:

Eller halvrunde som 3500 og 4500.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Sant nok, skrur opp til 3750 da. ^^

Får se, 3800 da fikk jeg bluescreen etter bare et par minutter folding, så muligens jeg kan gjøre 3700 på 0.925. Skal prøve å få ned cache volten også. ^^

Er litt greit når tempen er 45-50¤C også. ^^

EDIT: Fikk skrudd ned til 0.925 på kjernen 3700. 0.970 på cache 3700, VCCIN er 1.810 LLC6. Får se hvor stabilt dette er. Scorer 1498 på Cinebench R15. 20% mindre enn det jeg scorer med 4500/4200 samt tightere timings så er fornøyd.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

dobbeltpost... Og knut

Menne... Kan disse bare plugges rett og kjøres i stock speed, eller er det litt knut med å få de til å kjøre i den hastigheten?

Du må ikke be denne Knut hjelpe deg med å få kjørt minne på riktig hastighet.

...Tror ikke det går på auto nei :) Er vel bare at fabrikken går god for?

Lenke til kommentar

dobbeltpost... Og knut

Menne... Kan disse bare plugges rett og kjøres i stock speed, eller er det litt knut med å få de til å kjøre i den hastigheten?

Du må ikke be denne Knut hjelpe deg med å få kjørt minne på riktig hastighet.

...Tror ikke det går på auto nei :) Er vel bare at fabrikken går god for?

Så det blir litt knut, Knut? :p

Kunne jo uansett vært moro å kjøpt noen slike brikker, for å se, jeg kjører jo bare 2666, har ikke en gang satt meg inn i hvordan man klokker minnet

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor høyt man klarer å kjøre minnet på har mest å si hva cpuen klarer. Skylake klarer å kjøre høyere hastighet enn x99 sånn generelt. X99 begynner å merke presset over 3333mhz. Over 3600mhz er ikkje veldig vanlig, dog har ikkje sett alt for mange med x99 som kjører minnebrikker som er spesifisert for høyere enn 3333mhz. Derfor hadde det vært kult å testet :D

Lenke til kommentar

Mitt X99 hk hadde ikke sjans på minne over 2400Mhz. Kom ikke engang inn i bios på 2600Mhz. Minnet var Corsair 2800Mhz.

Det er nok ikkje hovedkortet som stopper deg. Enten minnekontrolleren i cpu, eller brukeren som ikkje klarer å stille dritten inn skikkelig :p

Bios til hovedkortet har VELDIG mye å si ja. Derfor lønner deg seg å ha et hovedkort som det ofte kommer oppdateringer til. F.eks Asrock OCF, Gigabyte OC korta eller Rampage til Asus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...