Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer 5960X med 64GB DDR4. Bruksområdet til maskinen blir hovedsakelig Hyper-V og office arbeid. Jeg tenker å kjøre min eksisterende GTX670 siden spilling er noe jeg gjør svart lite og det virker som 670-en klarer seg helt OK i disse dager.

Fra det jeg har lest, både her og på nettet, er folk flest fornøyd med CPU-en. Men jeg er litt skeptisk til å kaste meg på enda et nytt plattform med en gang. Jeg gjorde det med Sandy Bridge og måtte sende hovedkortet tilbake pga SATA bug-en.

Jeg skal ta en avgjørelse når jeg er tilbake fra Australia. Forhåpentligvis har noen flere anmeldelser av de ulike hovedkortene dukket opp på nettet.

Lenke til kommentar

Bedre å sende noe i retur en å ikke ha i det hele tatt^^

Sender man noe i retur, har man jo ikke "tingen" en gang :p. Jeg har vært en "early adopter" alt for mange ganger tidligere, så jeg tar meg litt ekstra tid denne gangen :woot:

Men plattformen er akkuratt det jeg har ventet på i flere år. Jeg kommer til å flytte hjemmeserveren over til X99 når jeg får tid til det også.

Måtte jo teste sataportene også:

2x 850pro 256GB

2x850prox99.png

Hvilket hovedkort?

Edit:

Ok Rampage V extreme power

Ser bra ut.

Forresten, vet du om du kan benytte de 2 SATA portene som er knyttet til SATA express porten til "vanlige" SATA 6Gbps enheter?

Endret av BNixx
Lenke til kommentar

Fra det jeg har lest, både her og på nettet, er folk flest fornøyd med CPU-en. Men jeg er litt skeptisk til å kaste meg på enda et nytt plattform med en gang.

Er veldig fornøyd med både prosessor og hovedkort. Hadde egentlig ikke trodd at 5960X/X99-S ville være BÅDE raskere og mer stillegående enn 4930K/P9X79 (en relativt støysvak maskin er viktig for meg). Har ikke hatt noen tekniske problemer så langt.

Eneste jeg ikke er helt fornøyd med er mangelen på informasjon om hovedkortet. Jeg har f.eks. ikke sett snurten av en BIOS på Asus sin offisielle side ennå (X99-Deluxe BIOS'en er ikke nødvendigvis kompatibel med X99-S).

Lenke til kommentar

BF4 med HT =off :

bf48core.png

Ser jo ut som om det er greitt med 8 kjerner. Negativt er det iallefall ikkje :p

@ hal9k

Bruker maskinene mest bare for "hobbien" sin skyld. Altså litt spilling og overklokking.

Holdt på med en del autocad før, men nå er det bare dilling.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags spenning og minne bruker du på overklokken din?

G.Skill Ripjaws (4 x 8 GB, 2.4 GHz) med følgende settings:

2.4 GHz, 15-15-15-35-2N, 1.2v

http://www.gskill.com/en/product/f4-2400c15q-32grb

Jeg har ikke begynt å overklokke ennå. Er veldig fornøyd med minnet, spesielt med tanke på den relativt lave prisen (3.586 kr for 32 GB). Den blå fargen matcher det sort/hvite hovedkortet ganske bra også, synes jeg.

I denne testen klarte de ikke å klokke lenger enn til 2.66 GHz, men minnet scorer allikevel relativt bra (på linje med eller raskere enn flere 3 GHz moduler), muligens på grunn av den lave latenstiden:

http://www.eteknix.com/g-skill-16gb-2400mhz-ripjaws-4-quad-channel-ddr4-memory-kit-review/4/

Jeg bruker offset på CPU, det gir ca. 1.1-1.2v ved 100% last, og ca. 1.2-1.3v ved stresstesting.

Ser forøvrig ut som du har lyktes ganske bra med overklokkingen av minnet ditt, i denne testen klarte de ikke mer enn 2.6 GHz (tror det er samme minne):

http://www.eteknix.com/crucial-32gb-2133mhz-quad-channel-ddr4-memory-kit-review/4/

Endret av hal9k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...