Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eventuelt bare switche mellom BIOS A og B. Gidder ingen av dela jeg, går sånn noenlunde kjapt likevel.

Edit: brain fart, det blir jo ikke det samme.

Må si meg fornøyd med CPUen min, den har vært veldig stabil og aldri hatt noen kræsj som følge av klekking annet enn når jeg skulle finne den laveste på 4.5GHz. Den kræsja på 1.20V.

Cachen har jeg testa på 4.4 stabilt, men har den på 4.0.

Nå som flere og flere har OC-socket, har det kommet noen flere rapporter ang degradert cpu som følge av cache-klokking?

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Min 5820K gikk tilv helv. Cache ble defekt. Trist også, kjørte 1.325 for 4750mhz, cache kjørte 4500 1.250V.

OCCT stabilt i noen timer.

Men lurer litt på hvordan dette er i forhold til oss andre. Du har jo kjernene dine under mer eller mindre konstant load regner jeg med, siden du folder endel.

Av det jeg kan lese meg til, så har jeg ikke sett så mye til degradering som direkte følger av cache-klokking? Blir litt spørrende her, det er jo aldri godt å vite hva folk gjør mot det de faktisk skriver, det kan jo være brukerfeil også, og det sitter gjerne langt inne for folk og innrømme.

Edit: dette er ikke rettet mot deg CBT, jeg mener generelt :p

Det er en ting jeg tenker litt på derimot, og det er at Intel selv ikke inkluderte disse ekstra pinnene på de første korta og det var liksom kun Asus som hadde de ved launch. Det er en litt merkverdig ting synes jeg, kanskje er ikke cache designet for dette og/eller så kan det ha vært noe de har funnet gjennom inhouse testing som gjorde at de droppet de ekstra pinnene? Dette er vel ikke noe Asus har dratt opp av hatten helt av seg selv? Eller kanskje kjøpte Asus rettigheter til dette en begrenset tid også?

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Tror dere man merker forskjell på f.eks 4000 og 4500 i spill med 1x 980Ti? Får kjøre noen benchmarks på BF4 og GTAV. Eneste spillene jeg spiller atm.

4000/4000 1.025/1.125 på Core/Cache er stabilt og kaldt.

Du som har vannkjøling kan vel ha den på 4500. Verre med meg som bare har en Noctua D15  ;)

Skjermkortet ditt er uansett flaskehalsen her, selv med 5960X på stock tør jeg påstå.

Lenke til kommentar

Selvsagt. 

Klarer ikke å bestemme meg, vil ha noe rask men samtidig kaldt. Men igjen så bryr jeg meg altfor lite om benchmarks lenger, så å kjøre f.eks 4700 er bare unødvendig. ^^

Får se..

Når jeg overklokker krasjer så får jeg 02 og 04 på HK. 02 er microcode og 04 er PCH installasjon elns. 

Skjønner ikke hvorfor de kommer opp? :hmm: Aner ikke hva jeg kan øke/minske for å få de vekk heller. ^^

Lenke til kommentar

Dere andre her med 5960X som spiller nye Rise of the Tomb Raider, vet dere noe om det spillet sliter med 16 tråder? Kan være en bug som fortsatt finnes selv med nye patchen til spillet, men virker som om fps dropper på steder jeg "vet" skjermkorta ikke er flaskehalsen. Enten det eller så er nVidia driveren syndebukken. Hmmm.

Lenke til kommentar

Selvsagt. 

Klarer ikke å bestemme meg, vil ha noe rask men samtidig kaldt. Men igjen så bryr jeg meg altfor lite om benchmarks lenger, så å kjøre f.eks 4700 er bare unødvendig. ^^

Får se..

Når jeg overklokker krasjer så får jeg 02 og 04 på HK. 02 er microcode og 04 er PCH installasjon elns. 

Skjønner ikke hvorfor de kommer opp? :hmm: Aner ikke hva jeg kan øke/minske for å få de vekk heller. ^^

Vinglepetter :p

Kan hende at strømstyringskretsene rundt CPU blir for varme når du presser høy Mhz og volt da (glemmer hva de heter). En 5960X trekker MYE strøm ved 4500 Mhz og 1.3 ish volt.

Lenke til kommentar

Selvsagt. 

Får se..

Vinglepetter :p

Kan hende at strømstyringskretsene rundt CPU blir for varme når du presser høy Mhz og volt da (glemmer hva de heter). En 5960X trekker MYE strøm ved 4500 Mhz og 1.3 ish volt.

Vinglepetter deluxe ja. ^^

Har aktiv kjøling på VRMs. Men ikke på PCH. Er en Corsair SP120 som blåser. Kan evt sette PCH under aktiv kjøling mens jeg er igang. :hmm:

EDIT: Kjører nå 4200/4000 1.099/1.124V. VCCIN er 1.920 LLC6. PCH er på 53¤C, og Vrms er på 44¤C mens jeg folder Nacl. Ram er på 35-38¤C.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

LLC kontrollerer bare ``droppen`` av VCCIN. 1.920 gir meg 1.888-1.904 under load.

Volten er helt grei, definitivt ikke en gullchip, kanskje sølv. :p

Mydog hadde en gullchip 4500 1.181V elns. "Devilhead" (som forresten skal selge sin grunnet at han har fått et datter" har en ekte gullchip. 4500 1.100V. 4700 1.200V, 4800 på 1.250V.  :eek:

Lenke til kommentar

LLC kontrollerer bare ``droppen`` av VCCIN. 1.920 gir meg 1.888-1.904 under load.

Mydog hadde en gullchip 4500 1.181V elns. "Devilhead" (som forresten skal selge sin grunnet at han har fått et datter" har en ekte gullchip. 4500 1.100V. 4700 1.200V, 4800 på 1.250V.  :eek:

LLC kontrollerer vel vdrop til CPU vcore?

Spørs om den til Devilhead er Realbench stabil da... Kanskje bare SuperPI 32M :p

Lenke til kommentar

LLC kontrollerer vel vdrop til CPU vcore?

Spørs om den til Devilhead er Realbench stabil da... Kanskje bare SuperPI 32M :p

Et par timer Realbench har han kjørt, screenshot borte i OCN ``Haswell-E ownerclub`` også. Han har gått igjennom 5-6 5960Xer tipper jeg. ^^

Jeg personlig finner stabil OC på lavest volt så plusser jeg på endel spenning, typ 25mv. just in case. :)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...