Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker mer på hvor mye man VIL gi CPUen. 

Akkurat som jeg ikke vil gi min mer enn 1.250V til daglig. Men du kan være komfortabel med å gi den 1.35V uten problemer, derfor skrev jeg smak og behag fra person til person. 

Beklager at det kunne misforstås.

Da må du nesten skrive "vil gi CPU'en" og ikke "trenger" :)

Lenke til kommentar

Tenker mer på hvor mye man VIL gi CPUen. 

Akkurat som jeg ikke vil gi min mer enn 1.250V til daglig. Men du kan være komfortabel med å gi den 1.35V uten problemer, derfor skrev jeg smak og behag fra person til person. 

Beklager at det kunne misforstås.

Da må du nesten skrive "vil gi CPU'en" og ikke "trenger" :)

Du har helt rett. Feil fra min side. :p

Lenke til kommentar

Kunne også klart meg med min gml 5820K. Fant ut at den var defekt, og samtidig fikk jeg muligheten til å oppgradere så mellomlegget ble ikke så ille. 

Ellers så er jeg fornøyd med min nåværende 5960X. Skulle ønske jeg klarte 4700 på under 1.300, men er kanskje for mye å håpe på. :p 

4500/4200 1.208/1.191 er mer enn nok til 24/7 bruk tipper jeg.

Lenke til kommentar

Pyser, her kan min 8 kjerners cpu overleve fint på 1.6 Vcore og 4.9Ghz , slå den dere...

Men ikke akkurat det man bruker 24 / 7 og det er selvsagt en FX 8350.

Faktisk akkurat nå pga døende hovedkort så lever den underernært , 4Ghz og minne på 1333Mhz (DDR3) , greier ikke å få rommet varmt engang , selv med et relativt varmt skjermkort :p

Hva er egentlig anbefalt Vcore nå for Haswell / Skylake? 1.2 ish? Normalt bruk selvsagt.

Lenke til kommentar

Det jeg har hørt/lest iallefall.

EDIT: Ferdig med overklokking. 4500 1.208V. Satt 15mv ekstra for ``good measure`` selv om det er stabil i stresstester. 4200 1.191V på cache, 1.920 VCCIN LLC6 (som gir med 1.900V under load) 

Så til jeg får enda en rad sier jeg meg fornyød.

EDIT2: Pga temps så skrudde jeg ned til 4200/4200 1.089/1.190V. Temp er nå 60¤C versus 78¤C. Scorer akkurat 1699/169 på Cinebench MT/ST versus 1805/179. Ikke rare forskjellen, snakk om 6%.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Tvivlar på att det går att ta död på en cpu med för hög volt utan att saker stoppar innan. Har misshandlat mina cpu'er rejält i flera år utan att de har ändrat sig någonting. Vet inte hur många gånger jag startat maskinen med 1.45V på cpu utan att pumpen går. Kommer precis in i windows innan det blir frys (egentligen heat) eller restart. Känner på slangar och ev. cpu block som ger ett solidt brännmärke varje gång :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...