Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er umulig at cpu-en er kaldere en romtemperaturen ved luftkjøling.

Serr?

Ja.

Med mindre PC-en står et sted det er betydelig kaldere enn ellers i rommet, selvfølgelig. F.eks. ved et vindu som er åpent.

Endret av RRhoads
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen andre her med 5820K som har overklokka den til 4.5ghz og stabil? Jeg får den ikke stabil engang på automatisk oc (4ghz) fra BIOS, selv om gradene holder seg under 70 når jeg stress tester med Asus RB.

e: Ser ut som jeg har fått det stabilt på 4.3 ghz nå...

Endret av .AN.XVIII.IV:.
Lenke til kommentar

X61 Kraken med 4 vifter.

Etter noen timers spilling (WoW, Cities Skylines osv.) Så ligger tempen på rundt 45-50c.

I stresstesten til Aida64 så maxer den på 60c.

Mulig det er minnebrikkene som fucker opp? Jeg kan ikke kjøre minnet på de 2800Mhz de er sertifisert til. Systemet blir ustabilt på alt over 2400Mhz.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Apox - mine brikker er sertifisert til 2400mhz, og har det på Auto på DRAM frequency i BIOS. Burde jeg sette den ned til noe mindre mhz?

På hva slags kjøling, og hva er temperaturen på full load, Apox?

Prøvde her 4.4 ghz, men faila stress testen...

Hvilken spenning?

1.275.

1.275V kan faile på 4.4GHz, men disse andre her inne sitter vel med mer kunnskap på hvor mange som greier over en viss hastighet ved en gitt spenning, mener jeg har lest det noen sider tilbake her inne. 

Prøv med 1.3V på 4.4 - 4.5GHz. Det skal være "sånn passelig" til X99-CPUene, sålenge du har kjøling nok vel og merke :)

Lenke til kommentar

Arma 3/Exile på Battlefield.no sin server så ligger jeg på 50-70FPS uansett hvilke settings jeg setter på i 1440p. Virker som om jeg har en CPU bottleneck her. Kanskje en 8 (eller 10)-kjerner får fart på sakene? ;)

Tror ikkje Arma skalerer på mete enn max 4 kjerner? På begynnelsen var det bare 2 :p

Drittmotor i spillet

Lenke til kommentar

Har du Windows 7?

Nei, Windows 10

Arma 3/Exile på Battlefield.no sin server så ligger jeg på 50-70FPS uansett hvilke settings jeg setter på i 1440p. Virker som om jeg har en CPU bottleneck her. Kanskje en 8 (eller 10)-kjerner får fart på sakene? ;)

Tror ikkje Arma skalerer på mete enn max 4 kjerner? På begynnelsen var det bare 2 :p

Drittmotor i spillet

Ser sånn ut ja. Du kan så si, det er virkelig dårlig optimalisert. Har kikket litt etter tweaks, og det skal visstnok gå an å tvinge spillet til å bruke alle kjerner. Om det faktisk funker eller ikke, jeg må uansett få testet det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...