Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Det spørs jo også veldig på hvordan ytelsen blir, men de fleste forventer at det blir det sedvanlige 4.5GHz med en marginal ipc-økning. Ønsketenker at vi får en 10-kjerner som kan klokke til 5ghz+ stabilt på vann, men den må jeg vel lengre inn i skauen med.

Tipper rundt 4.2 Ghz på hele Broadwel E-linja :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bios_firmware.jpg Asus RAMPAGE V EXTREME Bios Version 1902

Changelog:

"System stability" som vanlig :p

Takk for at du varsler meg om det skal være hovedkort, skjermkort eller driverpakker (chipset?).

Jeg har dog støtt på et par problemer... Sikkert hatt det sånn siden våren nå. Men ofte når jeg booter, så finner ikke systemet bootdisk. Den er heller ikke synlig i bios. Skrur jeg av og på et par ganger kommer det seg (men da har bios - uten at jeg har lagret noe som helst - bestemt seg for ikke å boote fra den bestemte disken, så den går direkte i bios nok en gang). Helt til jeg endrer disk til ønsket for så å lagre det igjen.

Sorry rotete forklaring.

Vurderer m.2 nå og håper å få bukt med problemet.

Ellers sliter jeg også med shadowplay, men det får jeg kanskje ta i en annen tråd (jeg har aktivert at siste minuttet blir lagret om jeg trykker knappen. Om jeg så gjør, så henger spillet i rundt 10 sek. Klippet blir lagret, men shadowplay slutter å fungere helt til jeg starter maskinen på nytt. Men dette er sikkert noe google finner ut av for meg).

Lenke til kommentar

bios_firmware.jpgAsus RAMPAGE V EXTREME Bios Version 1902

Changelog:

"System stability" som vanlig :p

Takk for at du varsler meg om det skal være hovedkort, skjermkort eller driverpakker (chipset?).

Jeg har dog støtt på et par problemer... Sikkert hatt det sånn siden våren nå. Men ofte når jeg booter, så finner ikke systemet bootdisk. Den er heller ikke synlig i bios. Skrur jeg av og på et par ganger kommer det seg (men da har bios - uten at jeg har lagret noe som helst - bestemt seg for ikke å boote fra den bestemte disken, så den går direkte i bios nok en gang). Helt til jeg endrer disk til ønsket for så å lagre det igjen.

Sorry rotete forklaring.

Vurderer m.2 nå og håper å få bukt med problemet.

Ellers sliter jeg også med shadowplay, men det får jeg kanskje ta i en annen tråd (jeg har aktivert at siste minuttet blir lagret om jeg trykker knappen. Om jeg så gjør, så henger spillet i rundt 10 sek. Klippet blir lagret, men shadowplay slutter å fungere helt til jeg starter maskinen på nytt. Men dette er sikkert noe google finner ut av for meg).

Trøtt?

Står bios i navnet...

Lenke til kommentar

Trøtt?

Står bios i navnet...

Hehe, jo... stuptrøtt var jeg... så jeg starta å rable om andre ting...

Tror det var ett oppriktig Takk nizzen :)

Yepp! Takk Nizzen!

Er alltid du som varsler når jeg må oppdatere noe. Det jeg mente med chipset var no intel-greier (?) du linka til tidligere. Oppdatert ble det nå! ;)

Lenke til kommentar

Tror jeg vil ha et nytt minnesett etterhvert..

Har hatt litt problemer med OC de siste mnd. 

Så jeg la til 25, 25, 20mv på vcache, vcore og vccin  Ingen ting hjalp. Jeg tok ned timings og klokk på mem. Det hjalp ikke. Men økte jeg volten til minnet. Fra 1.350 til 1.400 så funket det fint og ingen krasj.

Så kjører 4600 1.250V, 4000 1.100, vccin 1.950 llc7. Har spilt Civ V i 2-3 timer med en kompis, so far so good. Foldet også igår på GPU i 12 timer ellerno uten problemer.

Minnet mitt suger mtp OC. 14-14-14-36-1T 2667 trenger 1.400V :p

Lenke til kommentar

Har nå Asus x79 + i7 3930K, og har lyst til å oppgradere til Asus xx9-A + i7 5820K. Burde jeg det, eller burde jeg heller vente til Broadwell-E?

Kommer jo an på hva du vil, men akkurat nå så tror jeg ærlig talt at jeg ville ventet, du ligger jo ganske godt an enda. Skulle du oppgradert til X99, så ville jeg gjort det ved launch egentlig, prisene faller jo ikke akkurat. Nei, vent på Broadwell-E du. :)

EDIT: Med mindre du er ute etter en "bare fordi du har lyst på" og du har nok penger da, da er det jo bare å kjøre på. ;) Haru løst haru lov. :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Har nå Asus x79 + i7 3930K, og har lyst til å oppgradere til Asus xx9-A + i7 5820K. Burde jeg det, eller burde jeg heller vente til Broadwell-E?

Kommer jo an på hva du vil, men akkurat nå så tror jeg ærlig talt at jeg ville ventet, du ligger jo ganske godt an enda. Skulle du oppgradert til X99, så ville jeg gjort det ved launch egentlig, prisene faller jo ikke akkurat. Nei, vent på Broadwell-E du. :)

EDIT: Med mindre du er ute etter en "bare fordi du har lyst på" og du har nok penger da, da er det jo bare å kjøre på. ;) Haru løst haru lov. :)

Takk for svar. Penger har jeg, og meste grunnen til at jeg vil oppgradere er pga. det hovedkortet jeg har nå bråker jævlig mye. Jeg plugga ut strømkablene til skjermkortet, da hørte jeg fortsatt den plagsomme lyden. Etterpå tok jeg ut PSU'en og jumpstarta den, den bråket heller ikke. Så det eneste som det kan være er hovedkortet. Det er ikke akkurat en coil whine lyd jeg hører, men ganske lik sånn lyd som kjøleskaper lager. Hadde det ikke vært for den irriterende lyden, hadde jeg lett klart å ventet til Broadwell-E.

Kommer Broadwell-E ut før april?

Lenke til kommentar

Du kan jo eventuelt oppgradere til X99 nå, så selger du 5820K på brukten når Broadwell-E kommer. Blir jo et lite tap da, men ikke sikkert den er vanskelig å få solgt. Usikker på når Broadwell-E kommer, men det er vel snakk om Q1-2 i år (mener jeg å huske). 

Lenke til kommentar

Blir billigere for deg å se etter et X79 hovedkort på bruktmarkedet eller spørre noen her om de kan selge deg ett. Oppgradere fra 3930K til 5820K er bortkastet penger... Skal du ha noe nytt og bedre, så er det Broadwell-E som folk nevner her (da 8-kjerne versonen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...