Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det er mange som kjøper dyr hardware bare fordi dem kan. Synes det er moro jeg også med nytt, men jeg prøver iallefall å se etter en praktisk grunn for å kjøpe :p Jeg gikk fra i7 2600K til 5960X, og der doblet jeg antallet kjerner, så blir liksom litt annet. Å betale 16K for en 6950X for å få 2 kjerner extra over 5960X er jo bare bortkastet for de fleste her vil jeg tro (iallefall til DEN prisen).

Synes det er rart at ikke Intel prissetter 6950X til 999 dollar som de har gjort med tidligere extreme edition CPU'er...  :hmm:

Lenke til kommentar

Tror det er mange som kjøper dyr hardware bare fordi dem kan. 

For de som er litt sent ute eller har lyst på en oppgradering i nuet kan jo alltids kjøpe X99 prosessor hos Dustinehome om en skal bruke så mye penger som mulig https://www.dustinhome.no/product/5010797937/core-i7-extreme-edition-5960x-3-ghz-prosessor  :dribble:

Inn i hel**te for en prisøkning på 5960X!!! Jeg betalte 8450 kr for min høsten 2014... 4545 kr forskjell det...Geezus! Dyr dollar og svak krone nå ja.

Lenke til kommentar

Jeg ser at i7 6700K Skylake koster 3800 kr, og det også er jo svindyrt for en slik 4-kjerne etter min mening. Tror ikke jeg kommer til å handle ny CPU før dollar prisen synker drastisk igjen, noe som ikke skjer i 2016 i følge det folk sier. 5960X får nok laaaang levetid i våre maskiner da  :yes:

Lenke til kommentar

Vi kan jo diskutere om krona er blitt unaturlig svak, eller om den var unaturlig sterk? :)

Jeg var nok litt for sen med å handle selv. Men godt å se at om jeg skulle kjøpt hva jeg har i dag, hadde det blitt ganske mye dyrere! Bare minne som synker i pris - ikke uventet...

Lenke til kommentar

er dog sikkert levert tilbake siden den overklokker som shiat. ^^

Samme mistanken du hadde om min 5930k jeg kjøpte som demo hos komplett. Den viste seg å ikke være så ille likevel Bedre å tenke at det kan være ett godt kjøp også med tanke på at den kan klokke endel, hvis den ikke gjør det er det bare å benytte angrefristen..

Stemmer, den overklokket veldig bra. 4.5 på 1.2v, stemmer ikke det?

Du var veldig heldig med din, så man kan være heldig også! :-D

Lenke til kommentar

Det spørs jo også veldig på hvordan ytelsen blir, men de fleste forventer at det blir det sedvanlige 4.5GHz med en marginal ipc-økning. Ønsketenker at vi får en 10-kjerner som kan klokke til 5ghz+ stabilt på vann, men den må jeg vel lengre inn i skauen med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...