Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden


Anbefalte innlegg

Egner de seg til harde akrylrør? Typisk ta av begge ender samtidig?

Skal aldri i verden ha slange på nippel med sånn klype på for å holde den på plass^^

 

Det er nok ikke spesielt egnet for ditt oppsett, men ikke umulig. Jeg ønsket meg noe slikt med stive kobberrør, og da var vanskelig å implementere. Rett og slett fordi på en av sidene så bør/må det være et bevegelig ledd. (Mer enn kun hva en swivel kan gi)

 

Jeg bruker en drifstoffslange-ledd på noen cm som går inn i kabinettet (eneste som er bevgelig selv ned i minus 30), og vil nok for de fleste at du kjører en overgang fra slange til akryl, hovedsakelig like utenfor det synlige området. Ettersom det ser litt rart ut, men du MÅ altså ha denne fleksinga for å ta av/på hurtigkoblinger , ellers blir det mye maktbruk og sjanse for å ødelegge både nipler og rør.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ikke frist meg, prøver å holde meg til etter nyttår så selvangivelsen blir penere i forbindelse med huskjøp :hm:

lol..? 3k klarer du tror jeg.. haha..

 

 

TG-folde-show-casene er 6x 980, 2x x99, par hunde gb ddr4 og 2 fulle vannkjølinger og 4x 1500ax ,2x 5960X , 2x 1883IX-24 - 28port , 28x SSD 850 og 2x magnum STH10, en rog swift til for å ikke snakke om at hver eneste kabel fra psuene skal ha ny farge. blir lett mer en en skoda octavia^^

 

Ser at de fleste hard-akryl-rør-legger det som vises, så er det jalla hurtig-bøybart oppleg på resten.

Isåfall vil det bli mye lettere.

Endret av War
Lenke til kommentar

 

 

Man bytter ikke ut #dere = troll

Man bygger ny og ny pc.

 

Er hurtigkoplingene like lekasje"sikre"?

 

Ja. Like sikre som i industri.http://techbay.no/category.html/hurtigkoblinger-qd3-serien

Dette må jeg bare ha umiddelbart....Har dere slike på samtlige overganger, også til radiatorer? Er vel mest hensiktsmessig å ha på cpu / gpu?

 

Hva behøver jeg evt? Jeg har 780sli, så trenger 2 hunnplugger og 2 hannplugger, der, og tilsvarende til cpu? Så totalt 4 hunn + 4 hann? Eller misforstår jeg :hmm:

Stemmer.

 

Men de tar opp en del plass, så du bør sjekke at ting passer. Qc2 er noe mindre og kan være egnet i trange situasjoner.

 

Selv bruker jeg QC3 til CPU + GPU og QC4 til pumpe/kjøleradiator. Sistnevnte er hvor det er mye plass. Er knyttnevne stor, og nesten like lite motstand som 1/2"/3/8" slange.

 

QC3 har også ganske god flow, og holder nok for de fleste her.

Lenke til kommentar

 

 

Man bytter ikke ut #dere = troll

Man bygger ny og ny pc.

 

Er hurtigkoplingene like lekasje"sikre"?

Ja. Like sikre som i industri.

 

http://techbay.no/category.html/hurtigkoblinger-qd3-serien

 

Dette må jeg bare ha umiddelbart....Har dere slike på samtlige overganger, også til radiatorer? Er vel mest hensiktsmessig å ha på cpu / gpu?

 

Hva behøver jeg evt? Jeg har 780sli, så trenger 2 hunnplugger og 2 hannplugger, der, og tilsvarende til cpu? Så totalt 4 hunn + 4 hann? Eller misforstår jeg :hmm:

 

yo,

 

 

 

 

Ikke frist meg, prøver å holde meg til etter nyttår så selvangivelsen blir penere i forbindelse med huskjøp :hm:

lol..? 3k klarer du tror jeg.. haha..

 

 

TG-folde-show-casene er 6x 980, 2x x99, par hunde gb ddr4 og 2 fulle vannkjølinger og 4x 1500ax ,2x 5960X , 2x 1883IX-24 - 28port , 28x SSD 850 og 2x magnum STH10, en rog swift til for å ikke snakke om at hver eneste kabel fra psuene skal ha ny farge. blir lett mer en en skoda octavia^^

 

Ser at de fleste hard-akryl-rør-legger det som vises, så er det jalla hurtig-bøybart oppleg på resten.

Isåfall vil det bli mye lettere.

 

snakk om waste of money.. dog - send meg en mail så fikser vi ok priser på det der :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Man bytter ikke ut #dere = troll

Man bygger ny og ny pc.

 

Er hurtigkoplingene like lekasje"sikre"?

Ja. Like sikre som i industri.http://techbay.no/category.html/hurtigkoblinger-qd3-serien
Dette må jeg bare ha umiddelbart....Har dere slike på samtlige overganger, også til radiatorer? Er vel mest hensiktsmessig å ha på cpu / gpu?

 

Hva behøver jeg evt? Jeg har 780sli, så trenger 2 hunnplugger og 2 hannplugger, der, og tilsvarende til cpu? Så totalt 4 hunn + 4 hann? Eller misforstår jeg :hmm:

Stemmer.

 

Men de tar opp en del plass, så du bør sjekke at ting passer. Qc2 er noe mindre og kan være egnet i trange situasjoner.

 

Selv bruker jeg QC3 til CPU + GPU og QC4 til pumpe/kjøleradiator. Sistnevnte er hvor det er mye plass. Er knyttnevne stor, og nesten like lite motstand som 1/2"/3/8" slange.

 

QC3 har også ganske god flow, og holder nok for de fleste her.

 

Ok. Hva tenker dere om plassen her :

 

image.jpg

 

Og ser dette da riktig ut :

 

image.jpg

 

Litt i tvil om plassen på ved cpu-blokka...

 

EDIT : Trist pc venter på HK og ny innmat :) Og fikk mail fra netonnet med at pakka var sendt nå :) Får vi se om innholdet stemmer da, Rampage V :green:

Endret av gthaman
Lenke til kommentar

Ustabilt med i7-5820K og 16GB 2800MHz DDR4 på AsRock Extreme 4.

 

Sliter med å stille inn RAM-en på 2800MHz, ikke bare 2133.

 

NB: Ved auto-overklokking foreslår bios 1,8-1,9 volt. Heftig. Med seneste bios - 1,40.

Du må bruke 125mhz strap for minne over 2400mhz.

 

Ikkje bruk xmp. Sett timings manuelt og sett nærmeste minnehastighet til 2800mhz med bruk av 125 strap.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Du må bruke 125mhz strap for minne over 2400mhz.

 

Ikkje bruk xmp. Sett timings manuelt og sett nærmeste minnehastighet til 2800mhz med bruk av 125 strap.

 

Takk! Brukte xmp som ble galt, satte det riktig manuelt. BCLK 127,3

 

i7-5820K @ 4,2GHz + 16GB 2800MHZ DDR4:

 

Cinebench15: 1250 poeng.

CB1542-2800RAM.png

 

DDR4-minnet på 3000MHz 1,35v. CPU: 4,37GHz - 1301 poeng

(Vengeance LPX 16GB 2800)

 

CB15437-3000RAM.png

Endret av C64C
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Amazon.co.uk har nå et fantastisk tilbud på Asus X99-S:

 

Ordinær pris er £110.900 (ca. 1.1 millioner kr), men selges nå for bare £227, en ufattelig lav pris for et såpass bra hovedkort.

 

Her er en omtale fra en fornøyd kjøper:

 

You'd think that £110,900 is pretty expensive for a motherboard, but it's a steal for this one.
This motherboard realtime 3D renders a house IRL so you can live inside it, and change it as you see fit on 3DS Max.
The motherboard is the only component you need for a computer, as it also generates its own 4K, 3000hz monitor, and runs any game at an excess of 5000fps average, never dipping below 4500fps.

Overall, a great motherboard/house/sex slave/interstellar spaceship.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rampage V extreme power :green:

 

CB154625-17505960x.png

 

Overklokket Crucial minnet fra 2133 til 2750mhz. Dette var iallefall ikkje noe stress :wee:

Bra drag med 8 kjerner. Mine 2800MHz klarte også 3000MHz på 1,35 volt med noe løsere timings. Prøver du å klokke RAM mer? Hva blir neste benchmark? BF4? 3DMark? Annet?

Endret av C64C
Lenke til kommentar

Temp på denne settingen?

 

1,37V er jo ikke noe, men blir kanskje lite å hente over dette med vanlig H20?

 

Load i CB 15 er mellom 62 og 72 grader på den forskjellige kjernene. Har iallefall truffet en vegg rundt 4.7ghz. Plutselig må jeg godt over 1.45v

 

4.8ghz må det nok kaldtvann til. Overklokkinga virker å være helt lik 1155 haswell, bare gøyere. haswell-e har en stor fordel av lodda lokk og større cpu. Cpuen blir ikkje nevneverdig varmere enn 4 kjerner på vannkjølinga mi.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...