Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Fant ut gml feilen min med gml systemet. Cache er defekt, så maskinen vil ikke boote windows, den fryser. Har hatt samme feil siden jeg fikk den, men siden den klokket så bra så gadd jeg aldri å bry meg om stock siden den fungerte ved oc. Satte den i fars maskin og vips, windwos frøs, samme som skjedde med meg, byttet tilbake til gml cpu og tada boot. :p Systemet klarer ikke stock, men klarer når volten er økt her og der :p

Om noen får samme problem. Jeg som trodde cpu`er er bulletproof såogsi.Cpu sendes inn til komplett til rma. :p

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepsi pepsi!

Neida, Har faktisk hatt problemer med det since day one, da den før levde sitt eget liv, klarte avogtil å boote fint, avogtil frøs den, nå fryser den kun. Så sikkert derfor jeg fikk ``degradert`` cache på den. (Kjørte kun 1.250V i kort tid, før jeg gikk ned til 1.125V 4Ghz) 

eneste som er min feil jeg har drept er faktisk ingen ting enda, En drittpsu tok med seg 2x hk, 1x 780 classy, cpu mener jeg var defekt. ikke noe mer jeg har hatt som har vært skadet.  :innocent:  :innocent:

Lenke til kommentar

Hmmm så kan man virkelig degradere cache på disse prosessorene med 1.2v cache volt? Kanskje derfor min gamle 5960X døde da. Den kjørte jeg på 4.0 Ghz cache og 1.2v....  Eller bare helt random?

Slikt er helt random, du kan få en som er fubar fra dag en og noen kan dø selv på stock volt

Lenke til kommentar

Kjør Realbench over natta Christian så ser du. LLC har jeg på 8, som Asus anbefaler ved overklokking. Er cacha di stabil på 4.2 med bare 1.15v altså?

Jeg sover på rommet mitt, neppe jeg kan kjøre det over natta da serru. Den er stabil ja. Klarer 4.3Ghz også, men krever endel mer volt. :p

EDIT: Tester LLC 7, og lavere Core volt. Klarer den Nacl og spilla jeg spiller samt generelt det jeg gjør på maskina , så er den god nok for meg. Jeg er ikke en av de som kjører 48 timer med stresstest, sålenge den er stabil nok til det jeg bruker den til så er det greit for meg. :)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Tror CPU eller hovedkort akkurat tok kveld. Absolutt ingenting som skjer når jeg prøver å skru på PC'en.

Har testa PSU, den virker.

Hva tror dere, vil en defekt CPU, men fungerende HK fortsatt få vifter og PSU osv til å starte opp?

Jeg heller mot at hovedkortet er kaputt, men greit å vite sånn at jeg ikke sender inn feil del.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Klarer den Nacl og spilla jeg spiller samt generelt det jeg gjør på maskina , så er den god nok for meg. Jeg er ikke en av de som kjører 48 timer med stresstest, sålenge den er stabil nok til det jeg bruker den til så er det greit for meg. :)

Det er vel ingen av oss her som kjører stresstest i 48 timer heller... Som regel finner man ut om klokken er stabil eller ikke innen 2 timer med Realbench. Dessuten så har jo ikke din maskin vært helt stabil, har den vel :p

Lenke til kommentar

Tror CPU eller hovedkort akkurat tok kveld. Absolutt ingenting som skjer når jeg prøver å skru på PC'en.

Har testa PSU, den virker.

Hva tror dere, vil en defekt CPU, men fungerende HK fortsatt få vifter og PSU osv til å starte opp?

Jeg heller mot at hovedkortet er kaputt, men greit å vite sånn at jeg ikke sender inn feil del.

Har du Asus kort, kan du sjekke Q coden på hovedkortet. Står det Q Code 00, så er din CPU død. Test først med å ta ut CMOS batteriet en halv time, så får du nullstilt hovedkortet. Jeg opplevde jo en død 5960X for ikke lenge siden. Fikk ny på RMA da.

Lenke til kommentar

Har ikke asus, men tingen er at det ikke er liv å få i PC'en i hele tatt, altså ikke et lys på HK eller noe så spørsmålet var egentlig om en død cpu kunne føre til slikt. Ut i fra det du sier så vil en PC forsøke å boote med en død CPU siden du fikk Q kode, dermed er det sikkert HK som har tatt kveld hos meg. Jeg kjørte min 5820k på 1.220v bare og den var aldri over 65c, så rart om det er den.

Lenke til kommentar

Har ikke asus, men tingen er at det ikke er liv å få i PC'en i hele tatt, altså ikke et lys på HK eller noe så spørsmålet var egentlig om en død cpu kunne føre til slikt. Ut i fra det du sier så vil en PC forsøke å boote med en død CPU siden du fikk Q kode, dermed er det sikkert HK som har tatt kveld hos meg. Jeg kjørte min 5820k på 1.220v bare og den var aldri over 65c, så rart om det er den.

Prøv det med CMOS batteriet først. Har du kjøpt hovedkort og CPU fra samme sted? Hvis du har det, så sender du begge deler tilbake. De tester da om det er CPU eller hovedkort.

Lenke til kommentar

Klarer den Nacl og spilla jeg spiller samt generelt det jeg gjør på maskina , så er den god nok for meg. Jeg er ikke en av de som kjører 48 timer med stresstest, sålenge den er stabil nok til det jeg bruker den til så er det greit for meg. :)

Det er vel ingen av oss her som kjører stresstest i 48 timer heller... Som regel finner man ut om klokken er stabil eller ikke innen 2 timer med Realbench. Dessuten så har jo ikke din maskin vært helt stabil, har den vel :p

Ikke når forrige cpu var defekt.. :p

Den har ikke hatt noen problemer siden 5960X kom  ;)

Apox, Hvilket hk har du? Du hadde vel 2x x99-a som tok kvelden, mulig det skadet cpu`en din?

EDIT: Gjør som Betroz sier, send begge delene inn, så får de teste og finne ut :)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Nei dette er mitt første X99. Det er et Gigabyte X99 Gaming 5.

CPU er kjøpt på komplett og HK på cdon.no (grøss).

Har noen lys på HK, med en gang jeg skrur på knappen bak på PSU så lyser de opp i et halvt sekund, også slukker de igjen. Powerknappen på kabinett gjør absolutt ingenting.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...