Christian Thork Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Funker adaptive på 125 strap? Hatt mest lykke med 125 strap, men adaptive er litt viktig for meg mtp temps og idle støy. :I Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Må du følge med på skolen gutt, så du ikke må snekre sammen PC'er for oss resten av livet 1 Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Funker adaptive på 125 strap? Hatt mest lykke med 125 strap, men adaptive er litt viktig for meg mtp temps og idle støy. :I Nei det funker ikke Må du følge med på skolen gutt, så du ikke må snekre sammen PC'er for oss resten av livet Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 (endret) Må du følge med på skolen gutt, så du ikke må snekre sammen PC'er for oss resten av livet Hahaha Neh, Norsk suger så sykt, overklokking er bedre ^^ EDIT: Minhund, Var det jeg trodde, måtte dobbeltsjekke. Minnet funker nok ikke helt 110% på 100 strap (iflg ocn), så 2666mhz med litt stramme timings er kanskje bedre Endret 9. september 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 EDIT: nvm, realbench insta kræsj Da har du for lav volt. CB15 stresser ingenting sammenliknet med Realbench. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 EDIT: nvm, realbench insta kræsj Da har du for lav volt. CB15 stresser ingenting sammenliknet med Realbench. Jepp, Skal øke til 4.6Ghz 1.3V og jobbe meg nedover. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 (endret) Jeg har funnet en bug ved realbench.... Jeg testet det på stock, så trykket jeg på ``STOP``. Det stoppet, skjermen ble svart men musepekeren kunne man bevege rundt... wtf? måtte hard-reset. Jeg gamer med OC på Cache/core. så ser jeg om det er stabilt Fått rare bsods i det siste, selv på stock så reinstall/gjenoppretting av windows er nok lurt. Endret 9. september 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Jeg har funnet en bug ved realbench.... Jeg testet det på stock, så trykket jeg på ``STOP``. Det stoppet, skjermen ble svart men musepekeren kunne man bevege rundt... wtf? måtte hard-reset. Jeg gamer med OC på Cache/core. så ser jeg om det er stabilt Fått rare bsods i det siste, selv på stock så reinstall/gjenoppretting av windows er nok lurt. Hva annet er nytt Har du Realbench 2.4.1? Det funker knall hos meg. Kjør det når du ikke bruker maskina. Du bør da klare 2 timer Realbench iallefall. Stabilitet er da viktigere enn de 100-200 Mhz extra Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 (endret) Jeg har funnet en bug ved realbench.... Jeg testet det på stock, så trykket jeg på ``STOP``. Det stoppet, skjermen ble svart men musepekeren kunne man bevege rundt... wtf? måtte hard-reset. Jeg gamer med OC på Cache/core. så ser jeg om det er stabilt Fått rare bsods i det siste, selv på stock så reinstall/gjenoppretting av windows er nok lurt. Hva annet er nytt Har du Realbench 2.4.1? Det funker knall hos meg. Kjør det når du ikke bruker maskina. Du bør da klare 2 timer Realbench iallefall. Stabilitet er da viktigere enn de 100-200 Mhz extra Selvsagt, bruker siste versjon, lastet ned for et par dager sia. Aktiv kjøling på VRM og Cpu blokk hjalp faktisk endel på tempen :O Også er minnet stock Endret 9. september 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 (endret) Fant ut stabilitets/slå seg av greai. Aida64 rapporterer 25¤C!! lavere enn hwmonitor, atlså 45¤ til 70¤C på hwmon. GG aida, GG Satt i bios at maskinen skal slå seg av ved 85-90¤C. Så der har vi grunnen gitt når aida rapporterer 60¤C i stresstesten Endret 9. september 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Det er forskjell på CPU-temp og CPU-core temp, men dette burde du vel vite? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Det er forskjell på CPU-temp og CPU-core temp, men dette burde du vel vite? Samme på begge, Stå Cpu temp, så core temp. Er jo core temp man skal se etter? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Ja når vi først er inne på temaet, er vel core temps vi bør følge med på? Iallefall det jeg har gjort. Ser at "CPU Package" tempen går noen grader høyere enn varmeste kjerna, og det har bekymret meg noen ganger. Noen innspill her om "CPU Package" tempen? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Ja når vi først er inne på temaet, er vel core temps vi bør følge med på? Iallefall det jeg har gjort. Ser at "CPU Package" tempen går noen grader høyere enn varmeste kjerna, og det har bekymret meg noen ganger. Noen innspill her om "CPU Package" tempen? Min package temp er 10¤ lavere enn kaldeste core, men så har jeg en vifte som blåser mot blokk/vrm, etter det hjalp det. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Det skulle vel være omvendt vel? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 F.eks som dette nå mens jeg har FAH kjørende på 980Ti korta mine : Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Ser det samme når jeg stresstester. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Prøvd å sette en vifte som kjøler ned vrms og blokka bshangen? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 (endret) Tempen er så lav at sensoren ikke vet hvor den skal gjøre av seg en gang. ^^ Endret 9. september 2015 av Andrull Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Prøvd å sette en vifte som kjøler ned vrms og blokka bshangen? Vrm er vannkjølt hos meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå