Simkin Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 (endret) 5960X på annet enn custom loop?? Eww Hehe, godt poeng EK skal visst komme med en egen AIO kjøler snart. Kanskje den blir bedre enn de til Corsair? H110i GT funker knall her værtfall. 5930K på 4.5Ghz. Lav temp og lite støy. Kjører Noctua iPPC vifter. Meget fornøyd Endret 1. september 2015 av Simkin Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 5960X på annet enn custom loop?? Eww Hehe, godt poeng EK skal visst komme med en egen AIO kjøler snart. Kanskje den blir bedre enn de til Corsair? Er den der predator du tenker på? Jeg vurderer også den... klarer bare ikke å bestemme meg om jeg skal forhåndsbestille fra EKWB nå eller vente på reviews først og til den kommer i norske butikker. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 5960X på annet enn custom loop?? Eww Hehe, godt poeng EK skal visst komme med en egen AIO kjøler snart. Kanskje den blir bedre enn de til Corsair? Er den der predator du tenker på? Jeg vurderer også den... klarer bare ikke å bestemme meg om jeg skal forhåndsbestille fra EKWB nå eller vente på reviews først og til den kommer i norske butikker. Husker ikke hva den heter. Bare vet den kommer snart. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 (endret) 4-5k blir det nok fort (Blokker, radiator, pumpe /res, slanger, væske og fittings) og du får ikke så mye lavere temperatur med custom Vs aio på CPU, men på GPU er det mer å hente. Men enklere å bygge ut, morsomt, og utvilsomt bedre kvalitet er det. Pent kan det bli også, samt man kan jo bestemme alt selv. Kommer an på loopen. Skal like å se en AIO kjøle ned 5960X på over 1.3v. Eller vent litt, det har jeg jo. Testa en maskin for en kunde, ble fort nesten 80c på 4.3 ghz 1.31v i RealBench, Cinebench og XTU. CPU'en min makser på 62c på ene kjernen 5930K, 4.5ghz, 1.3V klarer min H110i GT å kjøle 100% load (Realbench) under 70c, med viftene på 1800rpm. Da er det enda 1000rpm til å gå på. Hva slags AIO kjøler brukte du på 5960X? Endret 1. september 2015 av Simkin Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 4-5k blir det nok fort (Blokker, radiator, pumpe /res, slanger, væske og fittings) og du får ikke så mye lavere temperatur med custom Vs aio på CPU, men på GPU er det mer å hente. Men enklere å bygge ut, morsomt, og utvilsomt bedre kvalitet er det. Pent kan det bli også, samt man kan jo bestemme alt selv. Kommer an på loopen. Skal like å se en AIO kjøle ned 5960X på over 1.3v. Eller vent litt, det har jeg jo. Testa en maskin for en kunde, ble fort nesten 80c på 4.3 ghz 1.31v i RealBench, Cinebench og XTU. CPU'en min makser på 62c på ene kjernen 5950K, 4.5ghz, 1.3V klarer min H110i GT å kjøle 100% load (Realbench) under 70c, med viftene på 1800rpm. Da er det enda 1000rpm til å gå på. 5930K ja....jeg har 5960X og den blir en del varmere. Dessuten 1800 rpm....for meg bråker det altfor mye. 1200 rpm holder støymessig for meg. Noctua D15 med de viftene du bruker hadde sikkert kjølt like bra. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 4-5k blir det nok fort (Blokker, radiator, pumpe /res, slanger, væske og fittings) og du får ikke så mye lavere temperatur med custom Vs aio på CPU, men på GPU er det mer å hente. Men enklere å bygge ut, morsomt, og utvilsomt bedre kvalitet er det. Pent kan det bli også, samt man kan jo bestemme alt selv. Kommer an på loopen. Skal like å se en AIO kjøle ned 5960X på over 1.3v. Eller vent litt, det har jeg jo. Testa en maskin for en kunde, ble fort nesten 80c på 4.3 ghz 1.31v i RealBench, Cinebench og XTU. CPU'en min makser på 62c på ene kjernen En loop til 3k vil ikke være så mye bedre enn en en AIO temperatur, det er bare sånn det er. Legger man i (en god del mer) penger vil man få et annet resultat Trenger vel ikke nevne at AIO-kjølere er noe av det med høyest returprosent heller. Mtp at man kan få ekblokk og 360 rad til rundt 3k komplett med alt så burde det da fint holde til å kjøle CPU noe voldsomt. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 4-5k blir det nok fort (Blokker, radiator, pumpe /res, slanger, væske og fittings) og du får ikke så mye lavere temperatur med custom Vs aio på CPU, men på GPU er det mer å hente. Men enklere å bygge ut, morsomt, og utvilsomt bedre kvalitet er det. Pent kan det bli også, samt man kan jo bestemme alt selv. Kommer an på loopen. Skal like å se en AIO kjøle ned 5960X på over 1.3v. Eller vent litt, det har jeg jo. Testa en maskin for en kunde, ble fort nesten 80c på 4.3 ghz 1.31v i RealBench, Cinebench og XTU. CPU'en min makser på 62c på ene kjernen 5930K, 4.5ghz, 1.3V klarer min H110i GT å kjøle 100% load (Realbench) under 70c, med viftene på 1800rpm. Da er det enda 1000rpm til å gå på. Hva slags AIO kjøler brukte du på 5960X? 2800 RPM-vifter?! Må jo overdøve ett boing 747 som letter. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 (endret) 4-5k blir det nok fort (Blokker, radiator, pumpe /res, slanger, væske og fittings) og du får ikke så mye lavere temperatur med custom Vs aio på CPU, men på GPU er det mer å hente. Men enklere å bygge ut, morsomt, og utvilsomt bedre kvalitet er det. Pent kan det bli også, samt man kan jo bestemme alt selv. Kommer an på loopen. Skal like å se en AIO kjøle ned 5960X på over 1.3v. Eller vent litt, det har jeg jo. Testa en maskin for en kunde, ble fort nesten 80c på 4.3 ghz 1.31v i RealBench, Cinebench og XTU. CPU'en min makser på 62c på ene kjernen 5950K, 4.5ghz, 1.3V klarer min H110i GT å kjøle 100% load (Realbench) under 70c, med viftene på 1800rpm. Da er det enda 1000rpm til å gå på. 5930K ja....jeg har 5960X og den blir en del varmere. Dessuten 1800 rpm....for meg bråker det altfor mye. 1200 rpm holder støymessig for meg. Noctua D15 med de viftene du bruker hadde sikkert kjølt like bra. Hvor mye varmere er egentlig 5960X kontra 6 kjernene? Mulig D15 hadde kjølt like bra, men det blir for stort å stygt. Viftene spinner ikke opp med mindre jeg spiller, og da bruker jeg headsett uansett så jeg hører aldri noe til dem http://www.hardwareheaven.com/2015/02/corsair-h110i-gt-review/ Her klarte H110i GT 75c på en 5960X på 4.4ghz og hele 1.42v Endret 1. september 2015 av Simkin Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 (endret) 2800 RPM-vifter?! Må jo overdøve ett boing 747 som letter. Er ikke noe behov for å kjøre de på 2800rpm, faktisk klarer de 3000rpm men corsair link stopper på hva orginal viftene klarer, nemlig 2800. Ved spilling så går de på 1200-1400rpm et sted tipper jeg. Endret 1. september 2015 av Simkin Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 1200-1400 er uansett veldig bråkete. Fjerner jo nesten hele poenget med vannkjøling, nemlig høy ytelse OG lavt støynivå. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Men min radiator så gir 6v og 12v på viftene null endring i temperaturen på systemet, men enorm endring i støynivå. Lav FPI på radiator og lav RPM på viftene gir god nok kjøling og lavt støynivå. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 (endret) 1200-1400 er uansett veldig bråkete. Fjerner jo nesten hele poenget med vannkjøling, nemlig høy ytelse OG lavt støynivå. Hvis man bruker headset, hva er egentlig problemet? Jeg tar ikke av meg headsettet under spilling for å sitte å høre på hele rigen lager bråk. Ingen som sier Custom loop ikke er bedre, men det koster også sikkert 5 ganger så mye som en AIO. Dessuten er det jo mye mer styr med Custom loop. Det er ikke for alle. Veldig bråkete synes jeg forøvrig ikke 1200rpm er. Endret 1. september 2015 av Simkin Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Luftkjøler eller Custom loop for min del. Mitt neste bygg kommer definitivt også til å ha custom loop. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Jeg hadde valgt en luftkjøler over AIO any day på grunn av at feilraten er så stor på AIO. Men dersom du selv er fornøyd så spiller det jo ingen rolle om vi andre ville ha valgt anderledes Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 (endret) Er klar over feilrate, men hadde en H100i i 2 år uten et feilslag også. Noe så stygt som D14/D15 skal ikke inn i mitt kabinett igjen. Hadde D14 før H100i på forrige PC'n. Uansett dette er individuelt. Jeg er storfornøyd med H110i GT, så får andre velge D15 eller bygge Custom Kan jo hende det blir custom på meg også en gang, men da hovedsakelig pga skjermkortene. Endret 1. september 2015 av Simkin Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Er klar over feilrate, men hadde en H100i i 2 år uten et feilslag også. Noe så stygt som D14/D15 skal ikke inn i mitt kabinett igjen. Hadde D14 før H100i på forrige PC'n. Jeg har hatt H60, H100 og H110, ikke noen problemer med noen av dem for min del. Men noe enkelt som Hyper 212 evo er konge kjøler, synn det er blitt så dyr Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Noe så stygt som D14/D15 skal ikke inn i mitt kabinett igjen. Hadde D14 før H100i på forrige PC'n. Der skal jeg si meg enig. Dessuten en D15 tar MYE plass. Øverste skjermkortet mitt ligger helt inntil kjøleren, men har backplate på kortet så funker. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 (endret) Husker D14 kjøleren var riiimelig nærme det øverste 7970 kortet mitt, det var vel festeklipset på ene vifta som nesten toucha skjermkortet. Endret 1. september 2015 av Simkin Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Holdt på i nærmere en uke å skrudde på maskinen min. Inn og ut med absolutt alt for å eliminere potensielle feil. Selv med hurtigkoblinger så må jeg si at jeg savnet et standard luftkjølt oppsett akkurat der og da. Herregud å lei jeg var av å drenere komponenter og skru av og på nipler. Urk urk ... Jeg var såååå nære på å hive alt ut av vinduet og bare kjøpe meg et enkelt oppsett med 1 GPU og luftkjøling all over. Men fikk det jo til og nå er jeg fornøyd igjen med køstøm luuup. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 1200-1400 er uansett veldig bråkete. Fjerner jo nesten hele poenget med vannkjøling, nemlig høy ytelse OG lavt støynivå. Må korrigere meg selv. Viftene ligger på 800rpm under spilling i BF4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå