Christian Thork Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 (endret) Noen som har peiling, dette trygt 24/7? Tenker på det markerte. Er på skolen, atm så får teste når jeg kommer hjem f.eks, min cpu freq er på 300khz på switch, mens hans er på 800, er jo en stor økning fra 300, fast respons time er vel ikke noe værre tipper jeg, unntatt økt vrm temps om jeg skal tippe. Driver forsatt å tweaker 4.5Ghz OC`en min ^!^ http://www.overclockers.com/forums/showthread.php/754365-Asus-X99-A-CPU-voltage-settings-need-an-experienced-user I'm usually setting 800kHz CPU frequency, fast response VRM, LLC to 9 ( it stabilizes higher clocks and I just leave it like that at low clocks too ).VCCIO can be at auto or ~1V if you are not overclocking cache much.VCCSA can be at auto or ~1V if you are not using all memory slots or if you are not using 3200+ memory.Internal PLL overvoltage is not required on X99 so can be enabled, disabled or auto and it won't change anything.I don't know if you have all above options in your BIOS. I'm using Rampage V Extreme but ASUS has many the same options in other boards too. Endret 28. august 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Hvilket program bruker dere til å måle cpu-temp? Har alltid brukt coretemp, men maskinen klikket fullstendig da jeg prøvde installere det i windows 10 nå Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Hvilket program bruker dere til å måle cpu-temp? Har alltid brukt coretemp, men maskinen klikket fullstendig da jeg prøvde installere det i windows 10 nå Hwmonitor, Aida64 kan vel brukes(?) 4 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Hvilket program bruker dere til å måle cpu-temp? Har alltid brukt coretemp, men maskinen klikket fullstendig da jeg prøvde installere det i windows 10 nå Hwmonitor, Aida64 kan vel brukes(?) Støttes 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 +1 på Aida64. Kjør FPU test hvis du ønsker Max temp. Selv kjører jeg en blanda test, siden tempen aldri overstiger dette uansett til mitt bruk ? 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Eller Asus Realbench 2.4 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Eller Asus Realbench 2.4 2.4.1 er vel nyeste? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. august 2015 Del Skrevet 30. august 2015 Eller Asus Realbench 2.4 2.4.1 er vel nyeste? 2.4 er nyeste som ligger på Asus sin side, men fant 2.4.1 etter jeg googla den. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Hvor mange av dere bruker adaptive istedenfor Manual på Cpu/cache volt? Brukte selv manual før jeg byttet til adaptive når jeg hadde 4.75Ghz klokken, men på 4.5Ghz så trenger jeg kun 1.215V så da bruker jeg bare manual. Bare nysgjerrig ^^ Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Selv bruker jeg Offset Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Manual her, syns det er enklere slik. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Min nye 5960X som jeg fikk på RMA klokker ikke noe bedre enn den gamle, iallefall ikke på luft med min Noctua D15. Stock load temps etter en Asus Realbench run : 4200/4200 core/cache med 1.18v core og 1.20v cache temps : Som dere ser har varmeste kjerna økt med 25 grader! Nesten så jeg vurderer å kjøre stock og heller ha viftene på 7-800 rpm hele tida. Men...jeg tjener nok litt fps i Battlefield 4 på de extra Mhz'a. Dessuten vil ikke load temps under spilling nå det Realbench får frem. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 5960X på annet enn custom loop?? Eww Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 5960X på annet enn custom loop?? Eww Hehe, godt poeng EK skal visst komme med en egen AIO kjøler snart. Kanskje den blir bedre enn de til Corsair? Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Bedre blir den nok garantert, men den koster jo rundt 3k også. Du kan fint bygge en like bra customloop til den prisen. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 4-5k blir det nok fort (Blokker, radiator, pumpe /res, slanger, væske og fittings) og du får ikke så mye lavere temperatur med custom Vs aio på CPU, men på GPU er det mer å hente. Men enklere å bygge ut, morsomt, og utvilsomt bedre kvalitet er det. Pent kan det bli også, samt man kan jo bestemme alt selv. ? Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 4-5k blir det nok fort (Blokker, radiator, pumpe /res, slanger, væske og fittings) og du får ikke så mye lavere temperatur med custom Vs aio på CPU, men på GPU er det mer å hente. Men enklere å bygge ut, morsomt, og utvilsomt bedre kvalitet er det. Pent kan det bli også, samt man kan jo bestemme alt selv. Kommer an på loopen. Skal like å se en AIO kjøle ned 5960X på over 1.3v. Eller vent litt, det har jeg jo. Testa en maskin for en kunde, ble fort nesten 80c på 4.3 ghz 1.31v i RealBench, Cinebench og XTU. CPU'en min makser på 62c på ene kjernen En loop til 3k vil ikke være så mye bedre enn en en AIO temperatur, det er bare sånn det er. Legger man i (en god del mer) penger vil man få et annet resultat Trenger vel ikke nevne at AIO-kjølere er noe av det med høyest returprosent heller. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. september 2015 Del Skrevet 1. september 2015 Jeg synes det ikke er noe poeng med custom loop kun for CPU. Da kan man like gjerne ta med skjermkorta også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå