Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

CBT, kjører 1.90V på den her.

Er jeg den eneste som har OC Formula 3.1 som kan klokke cache her eller? Kortet mitt (og det gamle for den sags skyld - uten OC socket) er dønn stabilt, har ikke hatt noen særlige kinks, annet enn at Debug viser "A0" en gang i blant, uten at jeg har funnet noen problemer på akkurat dette.

Jeg må jo rett og slett være drit heldig? Trodde jo egentlig Asrock skulle være ganske ålreite saker?
Enten dett eller så bare drømmer jeg at jeg overklokker Cache. Kjørt den i 4300MHz på 1.25V, satt ned til 4000 på samme spenning.

*Klyper seg i armen*   :confused:

Mener også egentlig at ASRock er gode kort. X99 WS kortet jeg hadde var helt topp f.eks, men ville bytte til OCF/3.1 for å få OC Socket. Da problemene begynte - og tror jeg har vært veldig uheldig. Jeg holder på å re-installere alt nå, og skal gjøre et nytt forsøk på cache OC i kveld. Det kan jo tenkes at OC av 5820K er enklere enn 5960X da, kanskje der noe av forklaringen ligger? Eller bare at min CPU suger. Leste på techpowerup at også de mente at cache OC ikke var like enkelt som på andre kort, så kanskje derfor Nizzen enkelt klokket den på Asus RVE, men at det er værre her?

https://www.techpowerup.com/reviews/ASRock/X99_OC_FORMULA_3_1/13.html

Hvis det er skjermkortet så skal jeg donere det til Andrull hvis han vil ha det da...
10 spenn på at han får liv i det.

Og så blir det jaggu GTX 980 TI på meg også, desverre bare råd til ett da ...
Oi så leit det var :p

XD Hmmm såpass ja. Men har vel vært borti at skjermkort har skapt problemer tross korrekt ytelse ja. Men sjeldent, det vil jeg si at det er. HK er i mine øyne langt oftere kilde til problemer.

Fikk liv i skjermkortene igjen. Jeg tror rett og slett det var litt smuss eller støv på undersiden av CPU fordi etter jeg rengjorde den med trykkluft kunne jeg kjøre begge GPU'ene samtidig igjen. Før dette kunne jeg bare kjøre 1 og 1, derfor jeg var redd for at det ene kortet var dødt (når det stod i SLI).

Jeg skylder på Nizzen :p

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne godt tenkt meg et Asus kort egentlig, men det kortet jeg har lyst på er i rødt og svart dessverre. Har ikke Asus kommet med "black out" versjoner av Rampage før?

Bare å skrike ut foressten, hvis noen har lyst på et OCF-kort, har et liggende ekstra. ;)

Minhund, sitter fortsatt og undrer litt på fase. Etter din mening, hvor mye syns du PC-V2 bråker? Antar at PC-V10 er likedan. 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Kunne godt tenkt meg et Asus kort egentlig, men det kortet jeg har lyst på er i rødt og svart dessverre. Har ikke Asus kommet med "black out" versjoner av Rampage før?

Bare å skrike ut foressten, hvis noen har lyst på et OCF-kort, har et liggende ekstra. ;)

Minhund, sitter fortsatt og undrer litt på fase. Etter din mening, hvor mye syns du PC-V2 bråker? Antar at PC-V10 er likedan. 

Hva med Asus X99-Deluxe da?

Lenke til kommentar

Hva med Asus X99-Deluxe da?

X99-E WS ftw! ^!^

Lenke til kommentar

Når jeg får opp huset mitt så skal jeg ha et eget lite lydisolert og tett "serverrom" (les: bod med termostat/kjøling) ved siden av PC rommet Der skal alt stå og da blir det fase også. Før det er det uaktuelt for min del, både mhp plass og støy. Første søknad er godkjent, så kanskje jeg er ferdig om 2-3 år :p

Lenke til kommentar

Bråker MYE. Er som å sitte med øret inntil kjøleskapet når døra har stått oppe i en halvtime. Greit med headset da :)

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg har funnet en sweetspot på 4.4 GHz på 1.19V . Makstemp ca 57-58C i realbench.

Virker som man må øke Vcore ganske mye for å komme høyere.

Gratulerer da har du nok fått deg en 5960X med J batch (batch nummeret starter med J foran). :dremel:  Fikk selv en slik da jeg fikk ny på RMA. Ikke fått testet min enda pga jeg har ikke fått tilbake hovedkortet enda.

Hva slags kjøling har du på den?

Edit : Min har batch : J5198494

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Ser ut som jeg har funnet en sweetspot på 4.4 GHz på 1.19V . Makstemp ca 57-58C i realbench.

Gratulerer da har du nok fått deg en 5960X med J batch (batch nummeret starter med J foran). :dremel:  Fikk selv en slik da jeg fikk ny på RMA. Ikke fått testet min enda pga jeg har ikke fått tilbake hovedkortet enda.

Batch J510B215 her.

Bruker Kraken x61, ganske greie temps for en AIO.

Lenke til kommentar

Batch J510B215 her.

Ja da har du en gull chip  :)

Jeg testet den Kraken X61 en gang og synes at pumpa på den bråkte for mye. Hørte tydelig en surkle lyd. Er det det på din?

Lenke til kommentar

Gratulerer da har du nok fått deg en 5960X med J batch (batch nummeret starter med J foran). :dremel: Fikk selv en slik da jeg fikk ny på RMA. Ikke fått testet min enda pga jeg har ikke fått tilbake hovedkortet enda.

Batch J510B215 her.

Ja da har du en gull chip :)

Jeg testet den Kraken X61 en gang og synes at pumpa på den bråkte for mye. Hørte tydelig en surkle lyd. Er det det på din?

Det er ikkje en gullchip før den kjører 5 ghz på lunket vann ;)

Litt kjekt å vite spenning på spillstabilt 4.5 ghz, 4,6 ghz og kanskje 4,8 ghz :D

Lite vits å kjøre en god chip på "stock" :p

Lenke til kommentar

Litt kjekt å vite spenning på spillstabilt 4.5 ghz, 4,6 ghz og kanskje 4,8 ghz :D

4.4 Ghz med 1.19v Realbench stabil ikke en gull chip? Vel den er iallefall over "average". Vet du om noen som har en 5960X stabilt på 5.0 Ghz og lunket vann? Da snakker jeg ikke om CB15 run...

Her er en fyr sin med J batch :

J507B609. Funny story of how/why I picked this chip out.

4.6 cache @ 1.275V A64 stable for just around 30 minutes, anymore needed more volts. 4.7 needs 1.295V actual, or 1.285VID.

4.5 @ ambient thermaltake AIO 360 for CB15 @ 4.5 cache needed 1.15V and 1.2V cache.

4.5 @ custom loop daily stable is 1.18V core and 1.15V for 43 cache. 

4.6 for 24/7 stability is around 1.23V

Lenke til kommentar

Et spm, når jeg setter min 5820K til 1.220V i bios så hopper den fryktelig opp i vcore ifølge AIDA64 og Cpu-Z, mulig å fikse dette? Før så var tallene bare et par tall forskjelling, 1.220V ga meg 1.217V, nå kan det gi meg 1.232V... på samme innstlinger. Altså en forskjell på 12.

Har kanskje LLC noe å gjøre med dette?

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

4.4 Ghz med 1.19v Realbench stabil ikke en gull chip? Vel den er iallefall over "average". Vet du om noen som har en 5960X stabilt på 5.0 Ghz og lunket vann? Da snakker jeg ikke om CB15 run...

Her er en fyr sin med J batch :

J507B609. Funny story of how/why I picked this chip out.

4.6 cache @ 1.275V A64 stable for just around 30 minutes, anymore needed more volts. 4.7 needs 1.295V actual, or 1.285VID.

4.5 @ ambient thermaltake AIO 360 for CB15 @ 4.5 cache needed 1.15V and 1.2V cache.

4.5 @ custom loop daily stable is 1.18V core and 1.15V for 43 cache.

4.6 for 24/7 stability is around 1.23V

Din virker jækla bra! Dog lurer veldig pm den klarer kanskje 4.8 ghz greitt, eller om den slutter å skalere. Har lyst på j-batch også bare for å teste, selv om den jeg har er grei nok. 1.23v @ 4.5ghz. Kjørt den slik siden jeg fikk den. Bencher på 4.8ghz. Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...