Lunalotic Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Joda har prøvd med ganske så mange forskjellige spenninger og settings. Det går bare ikke å boote hvis jeg endrer cache fra auto. Jeg tror ikke det er noe galt med hk egentlig. Det eneste jeg kan tenke meg nå er at det er psu som er skylden her, eller at min cpu er så crappy at den ikke lar seg klokke på asrock. Men denne teorien henger jo ikke på greip siden jeg har klokket på to andre asrock kort uten oc socket. Jeg lar det bare ligge for nå. Kommer absolutt ingen vei. Skiftet til en ny 5960x i dag.. CPU cache gir insta-crash på windows load uansett volt eller setting Får vel bare innse at OCF er no drit. Oh well. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Faen ass Joda har prøvd med ganske så mange forskjellige spenninger og settings. Det går bare ikke å boote hvis jeg endrer cache fra auto.Jeg tror ikke det er noe galt med hk egentlig. Det eneste jeg kan tenke meg nå er at det er psu som er skylden her, eller at min cpu er så crappy at den ikke lar seg klokke på asrock. Men denne teorien henger jo ikke på greip siden jeg har klokket på to andre asrock kort uten oc socket.Jeg lar det bare ligge for nå. Kommer absolutt ingen vei. Skiftet til en ny 5960x i dag.. CPU cache gir insta-crash på windows load uansett volt eller setting Får vel bare innse at OCF er no drit. Oh well. Forbanna greier dette her da. Hater sånn - men digg å ikke være alene i denne "båten" Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Slutt å stress om at dere ikke får overklokket noe som ikke gir dere økt ytelse uansett Det må da finnes større problemer for dere Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 (endret) Det må da finnes større problemer for dere Ja jeg har nok av dem også Men det er bare så enormt idiotisk at det reklameres for OC Socket med større mulighet for OC av cache og minnet, når det faktisk er omvendt i mitt tilfelle. Uansett så har jeg større problemer her enn cache akkurat nå. Har som nevnt to av disse hovedkortene for tiden. På det ene kan jeg ikke klokke minnet uten at den ene minnekanalen faller ut (sitter igjen med 12 av 16 gig) På det andre kortet fungerer OC av minnet. Det ser ut til at begge GPU'ene mine fungerer helt fint isolert sett på begge de to PCIE sporene man skal bruke ved 2way SLI på dette kortet. Dette gjelder begge hovedkortene. Jeg har forløpig ikke fått liv i begge GPU'ene samtidig på noen av hovedkortene. Helvetes greier. Min forløpige konklusjon er at det ene hovedkortet er fucked (der hvor minnekanalen detter ut ved OC). Videre kan det vel tenkes at CPU er fucked også, siden systemet ikke klarer begge skjermkortene samtidig? Endret 25. august 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 (endret) Ja kjipt med PC problemer! Endret 25. august 2015 av Betroz Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Mitt største problem for tiden er at jeg må koble ut mine 2x 7970 av loopen og legge til mitt 980ti, som egentlig er stille nok med msi sin blower. Oooooooooork Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 (endret) Mitt største problem for tiden er at jeg må koble ut mine 2x 7970 av loopen og legge til mitt 980ti, som egentlig er stille nok med msi sin blower. Oooooooooork Ja når du først er i gang, så kunne du i det minste putta inn 2 stk 980 Ti.... Endret 25. august 2015 av Betroz Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 (endret) Er student og følte at ROG Swift og 1x 980ti fikk holde Edit: Poenget er jo at med G-Sync kan jeg leve med lavere fps =D Endret 25. august 2015 av Taake89 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 -snip- Ikke bare jeg som har hw problemer duvet Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 -snip- Ikke bare jeg som har hw problemer duvet Er oppe å går igjen Det ene hovedkortet er fu**ed tror jeg da, men har iallfall fått liv i absolutt alt her, og kan klokke ... alt utenom cache Gir opp den greia der og får heller kose meg med et spill. Vet ikke hva som var årsaken til problemene - har skrudd inn og ut alt flere ganger nå og testet og re-testet i dagesvis (fikk CPU tilbake fra Nizzen på torsdag mener jeg). Skal jeg tippe på noe så var det rengjøring av underside av CPU med isopropanol og qtip med påfølgende blåsing med 8bar trykkluft som gjorde susen. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Bra du tar det med et smil :-D For meg var C-states grunnet til at jeg ikke klarte stock, rare greier. Klarer det fint nå iallefall. Min cache er degradert om det hjelper noe. Klarte 4.5Ghz 1.25V før, nå er det max 4.0Ghz 1.125V, Rart litt, har ikke pushet cache volt over 1.250V, menmen. Skal tilbake til stock bios på skjermkortene, så slipper den å kjøre på med max volt på idle, gir endel highere temps. Så tror jeg har vært litt for rask på avtrekkeren når jeg kommer å klager her på forumet, for det til å se ut som jeg har drept hundrevis med hw.. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Har vel drept mitt jeg også. Det hører med. Husker i pentium dagene så hadde vi fyr på flere HK på lanparty pga OC. Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Noen her som har returnert en 5820K til komplett siste dagene? 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Et spm, Hva kjører dere på med volt på VCCIN? Jeg kjører 1.960V i bios, og 1.970 når den leser volten i etelleranna program. Litt høyt kanskje for 24/7? Spør bare dere, så får jeg justere meg ned etterhva mesteparten av dere kjører med. Anyhow, idle temps er 45¤C++, er det noen big deal igrunn? Er jo bare idle. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Hva gjør VCCIN og hvorfor har du endret på denne i utgangspunktet? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 (endret) Hva gjør VCCIN og hvorfor har du endret på denne i utgangspunktet? Den hjelper stort når volten er over 1,2V på core, så øker du den får du betydelig bedre OC, det får iallefall jeg og flere andre på OCn etter det lille jeg har sett. Tror ikke jeg har lest om 1 person som har det på stock Akkurat hva det gjør vet jeg faktisk ikke Her er en på siste side på Haswell-E tråden Endret 25. august 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Det heter spenningen, ikke volten! 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Nah same shit, shamener uanz right? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 (endret) CBT, kjører 1.90V på den her.Er jeg den eneste som har OC Formula 3.1 som kan klokke cache her eller? Kortet mitt (og det gamle for den sags skyld - uten OC socket) er dønn stabilt, har ikke hatt noen særlige kinks, annet enn at Debug viser "A0" en gang i blant, uten at jeg har funnet noen problemer på akkurat dette.Jeg må jo rett og slett være drit heldig? Trodde jo egentlig Asrock skulle være ganske ålreite saker?Enten dett eller så bare drømmer jeg at jeg overklokker Cache. Kjørt den i 4300MHz på 1.25V, satt ned til 4000 på samme spenning. *Klyper seg i armen* Endret 26. august 2015 av bshagen Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 (endret) Hvis det er skjermkortet så skal jeg donere det til Andrull hvis han vil ha det da... 10 spenn på at han får liv i det. Og så blir det jaggu GTX 980 TI på meg også, desverre bare råd til ett da ... Oi så leit det var XD Hmmm såpass ja. Men har vel vært borti at skjermkort har skapt problemer tross korrekt ytelse ja. Men sjeldent, det vil jeg si at det er. HK er i mine øyne langt oftere kilde til problemer. Endret 26. august 2015 av Andrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå