Christian Thork Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 PSU eller brukerfeil kanskje? Kanskje VRMs har gått varme og det har påvirket CPU elns. Ikke vet jeg Kan hende jeg har bøyd en pinn uten å sett det, men det har jo funka i mange månder nå da så... Tja PSU er av god kvalitet så tviler på det. VRM burde få nok kjøling i kabinettet mitt. Men vet jo aldri. Bøyd pin tviler jeg litt (veldig) på har drept den. Kan ha vært en defekt enhet hele tiden også, tar bare litt tid før det vises, og så tilslutt så er den dau. Psu er også noe å tenke på. Var det en god overklokker? Det jeg er mest redd om når det er Cpu rma Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Var det en god overklokker? Det jeg er mest redd om når det er Cpu rma Tja den klarte 4.0 Ghz med 1.15v og 4.2 Ghz med 1.18v da. Alt over det ble for varmt for min kjøling. Jeg er spent på hvor bra den nye 5960X vil klokke! Forhåpentligvis ikke noe dårligere... Jeg sitter også å lurer på om jeg skal kjøpe et Asus Rampage V Extreme med det samme, så kan X99-Deluxe fungere som et reserve kort. Bare at 4500 kr er litt for det kortet... Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Dere andre her, har Rampage V Extreme noen klare fordeler over X99-Deluxe? Jeg har ikke tenkt å kjøre med flere enn 2 skjermkort uansett + eventuell PCI-E SSD etterhvert. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Dere andre her, har Rampage V Extreme noen klare fordeler over X99-Deluxe? Jeg har ikke tenkt å kjøre med flere enn 2 skjermkort uansett + eventuell PCI-E SSD etterhvert. Tror det skal godt gjøre å godtkjøre prisen for R5E. R5E er jo mer fancy osv, men x99 deluxe er et godt hk, hadde lillebroren X99-S før jeg byttet til X99-E WS kortet jeg har idag. Hadde nok ikke byttet dersom min hadde coilwhine høyere enn en sveisemaskin, dog jeg skal si at det taklet ikke 4.7Ghz pga vrm overophetet elns, (ble iallefall varme ) slo seg brått av når jeg spilte bf4 en gang, men en 120mm vifte som blåste på vrm så gikk det fint. Klokket like bra på core/cache/ram etc. som på ws kortet, samme stabilitet (Når det er stabilt, slik det er nå som C-states er av, død, borte endelig) Med mindre du har pengene til ``å leke`` på ny hw så ville jeg droppet. Just my 2 cents :-) Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Dersom du allerede har ett HK skal det MYE til for å rettferdiggjøre prisen av ett nytt. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Dersom du allerede har ett HK skal det MYE til for å rettferdiggjøre prisen av ett nytt. Enig i det. Tanken min her er at jeg stoler ikke 100% på mitt X99-Deluxe nå, selv om MPX testet det og fant det stabilt. Jeg vil jo ikke at hovedkortet skal drepe den nye CPU'n Men...skjer det blir det vel ny RMA sak. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Skal vel utrolig mye før ett HK dreper en CPU. Jeg ville ikke ha stresset med det, om ikke annet så blir det en RMA sak hvor du ikke er ansvarlig. 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Tror jeg begynner å nærme meg noe i denne kabalen av en testperiode ... Må kjøre et par tester til før jeg sier for mye (kjerringa jaget meg i seng i natt, så ble ikke ferdig), men aller først må jeg spørre dere om noe .. Har dere noen gang opplevd at en PC er ustabil pga døende skjermkort, men at ytelsen i skjermkortet (skjermkortene) i seg selv er hva den skal være? Altså at hovedkortet detekterer at skjermkortene ikke fungerer optimalt, men isolert sett gir skjermkortene den FPS'n og den ytelsen de skal gi? (nvidia control panel rapporterer at alt fungerer, GPU Z rapporterer at alt fungerer, 3D Mark score OK, FPS i spill OK osv osv ... men systemet totalt sett "hater" det som skjer). Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Kan jo være problemer med PCI-E bussen? Prøv en annen inngang kanskje? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Skal teste gpuene saparat i ulike pcie spor i kveld ja. Har også et testkort jeg kan kjøre på. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Skal teste gpuene saparat i ulike pcie spor i kveld ja. Har også et testkort jeg kan kjøre på. Du kjører SLI gjør du ikke? Da kan du jo først prøve med de dip-switchene oppe I høyre hjørnet på HK, så kan du slå av og på som du vil. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Ja ingen dum ide. Spørs hvor mye disse kobler ut da? Om det er bedre å ta kortet helt ut av sporet, eller om denne switchen de-aktiverer "det nok". Skal teste Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Ja ingen dum ide. Spørs hvor mye disse kobler ut da? Om det er bedre å ta kortet helt ut av sporet, eller om denne switchen de-aktiverer "det nok". Skal teste Ettersom det jeg veit så er de der nettopp for feilsøking, så de kobler nok ut hele sporet går jeg utifra. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Jepp - men man vil ikke vite om det er kortet eller sporet som er årsaken. Men det er jo en veldig enkel måte å isolere hele kanalen på. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 (endret) Hvis det er skjermkortet så skal jeg donere det til Andrull hvis han vil ha det da... 10 spenn på at han får liv i det. Og så blir det jaggu GTX 980 TI på meg også, desverre bare råd til ett da ... Oi så leit det var Endret 25. august 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Og så blir det jaggu GTX 980 TI på meg også, desverre bare råd til ett da ... Oi så leit det var Hva har du fra før? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 780 Classy SLI (2way). Lenke til kommentar
lunden83 Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Kan noen hjelpe meg med å forstå hva som er galt. uten xmp profil får jeg ikke maskinen over 3.497 Med xmp profil får jeg dette. Er det noe i biosen eller i Windows som gjør dette? Re installert win 10 og flashet Bios Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Kan noen hjelpe meg med å forstå hva som er galt. uten xmp profil får jeg ikke maskinen over 3.497 Du finner en OC guide her. Lenke til kommentar
lunden83 Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 (endret) Kan noen hjelpe meg med å forstå hva som er galt. uten xmp profil får jeg ikke maskinen over 3.497 Du finner en OC guide her. Den guiden er fin den å brukt den i 7 måneder. Men det er ikke overklokkingen som er feil. Se på bildet så viser den turbo target 4500 men på Hardware monitor 4375. På stock så går den heller ikke over 3,497 å når ikke turbo hastighet på 3.7 Overklokking uten xmp på hva som helst feks 4,5 så stopper den på 3,5 imens volten og varmen øker under load. Turbo mode er aktivert i bios. Står helt fast. i det maskinen slår seg på viser realtemp 4.5 i 2 sek før den aldri går over 3.497 igjen. Edit: En hyggelig sjel her sendte meg en melding om å slette Real temp å teste igjen, da ble alt normalt. Noen som vet hvorfor den fucket ting opp? slitti med dette i flere dager nå. Endret 25. august 2015 av lunden83 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå