Mydog Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Hvordan få liv i en litt fjuskete 5960x: Bade den i isopropanol. Den ble ren for å si det slik, og plutselig kom alle pci-e lanes tilbake Det syke var at den så ut til å være veldig ren under før jeg begynte. Data er rare greier gitt! Sølekopp, kjølepastaen skal oppå IHS ikke under CPU Det rare er at jeg ikkje har tatt ut cpu på evigheten. Problemet kom da jeg fikk et 3. Titan X. Kanskje noe pasta rant utover kanten når det ble varmere i "hytta" med det siste TX kortet Det er fort gjort og det holder att du har litt på fingrene, trnger ikke være synlig engang Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 (endret) Jeg har ikke ram problemer lenger (tror jeg iallefall) så kanskje min skal få seg en svøm også (just in case, sammen med kontaktene på ram brikkene?) Dynket du den bare i og lot den tørke? Og hvor/hva kjøpte du? Endret 17. august 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Jeg har ikke ram problemer lenger (tror jeg iallefall) så kanskje min skal få seg en svøm også (just in case, sammen med kontaktene på ram brikkene?) Dynket du den bare i og lot den tørke? Og hvor/hva kjøpte du? Isopropanol AKA Blårens Mye på og tørk av med store beibi ørepinner f.eks 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Jeg har ikke ram problemer lenger (tror jeg iallefall) så kanskje min skal få seg en svøm også (just in case, sammen med kontaktene på ram brikkene?) Dynket du den bare i og lot den tørke? Og hvor/hva kjøpte du? Isopropanol AKA Blårens Mye på og tørk av med store beibi ørepinner f.eks Takker, Så skal jeg få karra meg ned en dag jeg gidder å ordne med loopen, tviler på jeg får av blokken uten å tømme loop. Et spm til, hva med pinsa til selve hk? Er kanskje for risky å prøve noe der? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Jeg har ikke ram problemer lenger (tror jeg iallefall) så kanskje min skal få seg en svøm også (just in case, sammen med kontaktene på ram brikkene?) Dynket du den bare i og lot den tørke? Og hvor/hva kjøpte du? Isopropanol AKA Blårens Mye på og tørk av med store beibi ørepinner f.eks Takker, Så skal jeg få karra meg ned en dag jeg gidder å ordne med loopen, tviler på jeg får av blokken uten å tømme loop. Et spm til, hva med pinsa til selve hk? Er kanskje for risky å prøve noe der? Det er ikkje kanskje.... Hold deg vekke derifra! 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 (endret) Jeg har ikke ram problemer lenger (tror jeg iallefall) så kanskje min skal få seg en svøm også (just in case, sammen med kontaktene på ram brikkene?) Dynket du den bare i og lot den tørke? Og hvor/hva kjøpte du? Isopropanol AKA Blårens Mye på og tørk av med store beibi ørepinner f.eks Takker, Så skal jeg få karra meg ned en dag jeg gidder å ordne med loopen, tviler på jeg får av blokken uten å tømme loop. Et spm til, hva med pinsa til selve hk? Er kanskje for risky å prøve noe der? Det er ikkje kanskje.... Hold deg vekke derifra! Skjønte det, hadde helt glemt hvor sårbare de pins var^^ Fikk av blokka uten å tømme loopen. Satt cpu raskt tilbake, men mulig det hadde litt 'fukt' av det jeg brukte på den. Tørket det av, meste av det iallefall. Lar den stå til imorra etter skolen. Er nok ikke noe fukt da, om det var noe. Tok kanskje litt i med kjølepasta også, men spurte det godt utover med cpu blokka Tok også brikkene. Får håpe det fungerer greit:) Endret 17. august 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Stonescar Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Kan jeg ha vunnet silikonlotteriet hvis [email protected] på 1.25v med en kjapp Aida64 stabilitetstest? Har ikke rørt noe på cachen.. Ps. Blårens og kondensfjerner er gull som cpu rens,ikke på pins:P Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Jeg har ikke ram problemer lenger (tror jeg iallefall) så kanskje min skal få seg en svøm også (just in case, sammen med kontaktene på ram brikkene?) Dynket du den bare i og lot den tørke? Og hvor/hva kjøpte du? Nå må du lære snart, hvis det virker for deg så for guds skyld la det ligge! Nok hw har dødd i dine hender allerede 3 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 (endret) Folkens, slapp av, gjorde det jo ikke^^Har kun drept et 780 classy pga jalla psu, 1 hk pga jalla psu og mistet dvi port på et 980 (fant ut at gigabyte kom ut med en bios for fiks, så den fungerer idag:))Så har ikke drept noe egentlig, ikke noe Jeg har gjort sånn pga meg liksom ^^ kun nazi psu sin feil Er bare litt rask med å konkludere at ting kanskje er defekt Endret 18. august 2015 av Snusmumr1kk1 2 Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Nizzen, har du fått testet Kyrre sin cpu nå? Spent på om det er hovedkortet eller cpu'en hans Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Nizzen, har du fått testet Kyrre sin cpu nå? Spent på om det er hovedkortet eller cpu'en hans Kyrre sin Cpu fungerer fint iflg. Nizzen, leste det på en av Uggy`s tråder mener jeg Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Nizzen, har du fått testet Kyrre sin cpu nå? Spent på om det er hovedkortet eller cpu'en hans Kyrre sin Cpu fungerer fint iflg. Nizzen, leste det på en av Uggy`s tråder mener jeg Var ikke det hans egen? Den som hadde "mistet" pcie lanes? Kyrre fikk ikke klokket Cache på sin. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 (endret) Stemmer. Kyrre sin cpu kan overklokkes på cache med rampage V. Dog selve cpuen er ikkje sykt bra, men helt average. 4500mhz på litt over 1.32v. Så lenge en 5960x klarer 4500mhz på under 1.35v, så er det jo greitt nok uansett. Fikk igang min egen cpu etter å ha badet den i isopropanol Endret 18. august 2015 av Nizzen Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Stemmer. Kyrre sin cpu kan overklokkes på cache med rampage V. Dog selve cpuen er ikkje sykt bra, men helt average. 4500mhz på litt over 1.32v. Så lenge en 5960x klarer 4500mhz på under 1.35v, så er det jo greitt nok uansett. Fikk igang min egen cpu etter å ha badet den i isopropanol Hva klarer din og Kyrre sin på Cache på ditt R5E? Vet ikke hvor jeg skal ta min cpu til som utgangspunkt, så beste er nok å sammenligne med andre h-e cpu`er Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Stemmer. Kyrre sin cpu kan overklokkes på cache med rampage V. Dog selve cpuen er ikkje sykt bra, men helt average. 4500mhz på litt over 1.32v. Så lenge en 5960x klarer 4500mhz på under 1.35v, så er det jo greitt nok uansett. Fikk igang min egen cpu etter å ha badet den i isopropanol Hva klarer din og Kyrre sin på Cache på ditt R5E? Vet ikke hvor jeg skal ta min cpu til som utgangspunkt, så beste er nok å sammenligne med andre h-e cpu`er Jeg bare testa kyrre sin cpu med cache på 4 ghz. Skulle bare se om det kunne overklokkes, fordi han fikk det ikkje til med Asrock OCF. Klarer 4700mhz under bench. Normalt kjører jeg 4400 på cache Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Stemmer. Kyrre sin cpu kan overklokkes på cache med rampage V. Dog selve cpuen er ikkje sykt bra, men helt average. 4500mhz på litt over 1.32v. Så lenge en 5960x klarer 4500mhz på under 1.35v, så er det jo greitt nok uansett. Fikk igang min egen cpu etter å ha badet den i isopropanol Hva klarer din og Kyrre sin på Cache på ditt R5E? Vet ikke hvor jeg skal ta min cpu til som utgangspunkt, så beste er nok å sammenligne med andre h-e cpu`er Jeg bare testa kyrre sin cpu med cache på 4 ghz. Skulle bare se om det kunne overklokkes, fordi han fikk det ikkje til med Asrock OCF. Klarer 4700mhz under bench. Normalt kjører jeg 4400 på cache Kjører 4Ghz til daglig med volt på 1.100. Kan ta den til 4.4Ghz 1.250V, men holder meg heller litt nede enn så lenge ^^ Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Kyrre må ha nytt hk. Nok sagt. Nizzen, skal du teste et hk også Takk for bekreftelsen iallfall. Nå kan jeg sove igjen. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 (endret) Fant ut feilen!! Degradert cache, klarer ikke stock 3.0Ghz 0.7xx volt, derfor OC fungerte, mens ikke stock. Den klarte før 4.5Ghz 1.250V på cache, nå kjører jeg 4.0Ghz 1.150V som er rock stolid. Ville dere RMA`et Cpu`en da? Er jo en god overklokker mener jeg, 4.7Ghz 1.290V Fikk klokket minnet litt, bruker 2666Mhz profilen, men justert til 2800Mhz, eneste brikkene klarer, over det så blir det ikke boot Endret 20. august 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Det du bør gjøre da Christian, er å overklokke enda mer! Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Fant ut feilen!! Degradert cache, klarer ikke stock 3.0Ghz 0.7xx volt, derfor OC fungerte, mens ikke stock. Den klarte før 4.5Ghz 1.250V på cache, nå kjører jeg 4.0Ghz 1.150V som er rock stolid. Ville dere RMA`et Cpu`en da? Er jo en god overklokker mener jeg, 4.7Ghz 1.290V Fikk klokket minnet litt, bruker 2666Mhz profilen, men justert til 2800Mhz, eneste brikkene klarer, over det så blir det ikke boot Rma kan du glemme. Da må du drepe cpuen. Klarer du det, så er du god Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå