Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Hvordan få liv i en litt fjuskete 5960x: Bade den i isopropanol. Den ble ren for å si det slik, og plutselig kom alle pci-e lanes tilbake  :wee:

Det syke var at den så ut til å være veldig ren under før jeg begynte. Data er rare greier gitt! 

Sølekopp, kjølepastaen skal oppå IHS ikke under CPU  :tease:   :rofl:

Det rare er at jeg ikkje har tatt ut cpu på evigheten. Problemet kom da jeg fikk et 3. Titan X. Kanskje noe pasta rant utover kanten når det ble varmere i "hytta" med det siste TX kortet :D

Det er fort gjort og det holder att du har litt på fingrene, trnger ikke være synlig engang ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke ram problemer lenger (tror jeg iallefall) så kanskje min skal få seg en svøm også :p (just in case, sammen med kontaktene på ram brikkene?)

Dynket du den bare i og lot den tørke? Og hvor/hva kjøpte du? 

Isopropanol AKA Blårens

Mye på og tørk av med store beibi ørepinner f.eks

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke ram problemer lenger (tror jeg iallefall) så kanskje min skal få seg en svøm også :p (just in case, sammen med kontaktene på ram brikkene?)

Isopropanol AKA Blårens

Takker, Så skal jeg få karra meg ned en dag jeg gidder å ordne med loopen, tviler på jeg får av blokken uten å tømme loop.

Et spm til, hva med pinsa til selve hk? Er kanskje for risky å prøve noe der?

Lenke til kommentar

Isopropanol AKA Blårens

Takker, Så skal jeg få karra meg ned en dag jeg gidder å ordne med loopen, tviler på jeg får av blokken uten å tømme loop.

:wow:  Det er ikkje kanskje.... Hold deg vekke derifra!  :fun:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke ram problemer lenger (tror jeg iallefall) så kanskje min skal få seg en svøm også :p (just in case, sammen med kontaktene på ram brikkene?)

Isopropanol AKA Blårens

:wow: Det er ikkje kanskje.... Hold deg vekke derifra! :fun:
Skjønte det, hadde helt glemt hvor sårbare de pins var^^

Fikk av blokka uten å tømme loopen. Satt cpu raskt tilbake, men mulig det hadde litt 'fukt' av det jeg brukte på den. Tørket det av, meste av det iallefall. Lar den stå til imorra etter skolen. Er nok ikke noe fukt da, om det var noe.

Tok kanskje litt i med kjølepasta også, men spurte det godt utover med cpu blokka :p

Tok også brikkene. Får håpe det fungerer greit:)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Nå må du lære snart, hvis det virker for deg så for guds skyld la det ligge! Nok hw har dødd i dine hender allerede  :tease:

• Liker 3
Lenke til kommentar

Folkens, slapp av, gjorde det jo ikke^^

Har kun drept et 780 classy pga jalla psu, 1 hk pga jalla psu og mistet dvi port på et 980 (fant ut at gigabyte kom ut med en bios for fiks, så den fungerer idag:))

Så har ikke drept noe egentlig, ikke noe Jeg har gjort sånn pga meg liksom ^^ kun nazi psu sin feil :(

Er bare litt rask med å konkludere at ting kanskje er defekt :p

Endret av Snusmumr1kk1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nizzen, har du fått testet Kyrre sin cpu nå? Spent på om det er hovedkortet eller cpu'en hans :D

Kyrre sin Cpu fungerer fint iflg. Nizzen, leste det på en av Uggy`s tråder mener jeg :hmm:

Var ikke det hans egen? Den som hadde "mistet" pcie lanes? 

Kyrre fikk ikke klokket Cache på sin.

Lenke til kommentar

Stemmer. Kyrre sin cpu kan overklokkes på cache med rampage V. Dog selve cpuen er ikkje sykt bra, men helt average. 4500mhz på litt over 1.32v.

Så lenge en 5960x klarer 4500mhz på under 1.35v, så er det jo greitt nok uansett. 

Fikk igang min egen cpu etter å ha badet den i isopropanol ;)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Stemmer. Kyrre sin cpu kan overklokkes på cache med rampage V. Dog selve cpuen er ikkje sykt bra, men helt average. 4500mhz på litt over 1.32v.

Så lenge en 5960x klarer 4500mhz på under 1.35v, så er det jo greitt nok uansett. 

Hva klarer din og Kyrre sin på Cache på ditt R5E? Vet ikke hvor jeg skal ta min cpu til som utgangspunkt, så beste er nok å sammenligne med andre h-e cpu`er :)

Lenke til kommentar

Hva klarer din og Kyrre sin på Cache på ditt R5E? Vet ikke hvor jeg skal ta min cpu til som utgangspunkt, så beste er nok å sammenligne med andre h-e cpu`er :)

Jeg bare testa kyrre sin cpu med cache på 4 ghz. Skulle bare se om det kunne overklokkes, fordi han fikk det ikkje til med Asrock OCF.

Klarer 4700mhz under bench. Normalt kjører jeg 4400 på cache

Lenke til kommentar

Jeg bare testa kyrre sin cpu med cache på 4 ghz. Skulle bare se om det kunne overklokkes, fordi han fikk det ikkje til med Asrock OCF.

Klarer 4700mhz under bench. Normalt kjører jeg 4400 på cache

Kjører 4Ghz til daglig med volt på 1.100. Kan ta den til 4.4Ghz 1.250V, men holder meg heller litt nede enn så lenge ^^

Lenke til kommentar

Fant ut feilen!!

Degradert cache, klarer ikke stock 3.0Ghz 0.7xx volt, derfor OC fungerte, mens ikke stock. 

Den klarte før 4.5Ghz 1.250V på cache, nå kjører jeg 4.0Ghz 1.150V som er rock stolid. 

Ville dere RMA`et Cpu`en da? Er jo en god overklokker mener jeg, 4.7Ghz 1.290V

Fikk klokket minnet litt, bruker 2666Mhz profilen, men justert til 2800Mhz, eneste brikkene klarer, over det så blir det ikke boot :p

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Fant ut feilen!!

Degradert cache, klarer ikke stock 3.0Ghz 0.7xx volt, derfor OC fungerte, mens ikke stock.

Den klarte før 4.5Ghz 1.250V på cache, nå kjører jeg 4.0Ghz 1.150V som er rock stolid.

Ville dere RMA`et Cpu`en da? Er jo en god overklokker mener jeg, 4.7Ghz 1.290V

Fikk klokket minnet litt, bruker 2666Mhz profilen, men justert til 2800Mhz, eneste brikkene klarer, over det så blir det ikke boot :p

Rma kan du glemme. Da må du drepe cpuen. Klarer du det, så er du god :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...