Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg installerte de driverene som følgte med Hovedkortet da, trodde chipset driverene var en av dem?

Gå på Asus sin nettside, finn kortet ditt under support der, velg det OS'et du bruker og last ned alle de nyeste driverene du finner der. Intel inf som Nizzen nevnte er ikke den eneste du trenger ser du. Har du ikke gjort dette før kanskje?

Sida finner du her.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Joda, dette har jeg gjort :) Bruker aldri driverene som er på CD'n som følger med hovedkortet da disse er ofte updaterte når man får hovedkortet. 

Driverene på sida til Asus er ikke alltid de nyeste heller. Finner mange på stationdrivers da og andre steder.

Lenke til kommentar

Takk for tips, jeg har 1.15ish volt på alle corene samt er tempen ca 55-60 under forskjellige stresstester (untatt prime95, da går den litt høyere). Jeg har ingen FPS drop i spill og får ca 16 000 poeng i 3Dmark Extreme med endel høyere physical score enn hva jeg fikk med 4790K, er bare Cinebench R15 jeg sliter med ser det ut som.

Jeg hadde problemer med at cpu ikke klokket opp hvis jeg hadde Aisuite installert på mit Rampage IV, kan det være noe der ? 

Liker ikke AIsuite så det installerer jeg aldri. 

Da er det ikke så hakkende gale likevel. Har du prøvd å reinstallere Cinebench?

Å reinstallere Windows vil være lurt, det fikser det meste.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke en dritt her ... OC Socket gjorde jo nøyaktig null for høyere cache ratio. Hmm ... Klokker helt likt som med hovedkort uten OC socket  :hmm:

Klarer du 45-4700mhz på cache på begge hovedkorta?

Jeg klarer vel bare 3350mhz på cache med 1.25v (cache volt) på Asrock ws med 5960x. på Rampage V klarte jeg 4700mhz

Lenke til kommentar

Alt over 3375 så kræsjer det her, OC Socket eller ikke.

Noe jeg ikke har fått med meg her? Cache volt på 1,28 p.t, har forsøkt opp til 1,35.

The Uncore Story

Overclocking the cache frequency is not essential as processor core frequency dominates overall performance. However, if one wishes to experiment with cache overclocking – the cache frequency (AKA Uncore) can help boost some benchmark scores if run close to the processor core frequency. 

Good processor samples can achieve 4.6GHz Uncore frequency in tandem with CPU core frequency at the same value. Depending upon the processor sample, this may require cache voltage in the region of 1.35~1.45V.

From a methodology standpoint, it is wise to leave cache frequency at default whilst determining the maximum processor core frequency. Once the maximum processor core frequency has been found, one can start overclocking the cache. Following this method helps to isolate possible causes of instability for troubleshooting purposes.

We may need to apply a small boost to Vcore and VCCSA when the cache frequency is overclocked. This is because a faster cache ratio will increase the amount of data over the bus thanks to faster L3 cache access times.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

En test fra Techpowerup med det nye Asrock formula kortet viste også dårlige cache resultater... Hmm hvilke kort skal jeg gå for? Vil ha det kortet som har best potensialet. Nå fikk jeg akkurat 32 Gb i posten,som Nizzen la ut link til for ca 3 tusen? Da er det bare 5960x og et hovedkort igjen?

Lenke til kommentar

En test fra Techpowerup med det nye Asrock formula kortet viste også dårlige cache resultater... Hmm hvilke kort skal jeg gå for? Vil ha det kortet som har best potensialet. Nå fikk jeg akkurat 32 Gb i posten,som Nizzen la ut link til for ca 3 tusen Da er det bare 5960x og et hovedkort igjen

Rampage V er best. Slik er det med den saken ;)

Dog alle Asuskort virker å overklokke bra på cache pga OC socket. Hva asrock har gjort vet jeg ikkje.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

http://www.tweaktown.com/reviews/7229/asrock-x99-oc-formula-3-1-intel-motherboard-review/index7.html

Ser jo ut til at det skal gå da ?

Jeg kan ikke røre cache ratio nå. Alt over 3000 så slår maskinen seg av umiddelbart før POST (før skjermen i det hele tatt viser noe).

Hmmmm ... Klokke ned minnet og forsøke?

Load defaults, klokk opp kun CPU og cache. Husker ikke i farta hva jeg har cache voltage på, men tror det er 1.25v for 3600

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...