Nizzen Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 intel inf?Der har du problemet Intel chipset device software/driver Kalles intel inf. Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Jeg installerte de driverene som følgte med Hovedkortet da, trodde chipset driverene var en av dem? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 (endret) Jeg installerte de driverene som følgte med Hovedkortet da, trodde chipset driverene var en av dem? Gå på Asus sin nettside, finn kortet ditt under support der, velg det OS'et du bruker og last ned alle de nyeste driverene du finner der. Intel inf som Nizzen nevnte er ikke den eneste du trenger ser du. Har du ikke gjort dette før kanskje? Sida finner du her. Endret 25. juli 2015 av Betroz Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Joda, dette har jeg gjort Bruker aldri driverene som er på CD'n som følger med hovedkortet da disse er ofte updaterte når man får hovedkortet. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Joda, dette har jeg gjort Bruker aldri driverene som er på CD'n som følger med hovedkortet da disse er ofte updaterte når man får hovedkortet. Driverene på sida til Asus er ikke alltid de nyeste heller. Finner mange på stationdrivers da og andre steder. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Takk for tips, jeg har 1.15ish volt på alle corene samt er tempen ca 55-60 under forskjellige stresstester (untatt prime95, da går den litt høyere). Jeg har ingen FPS drop i spill og får ca 16 000 poeng i 3Dmark Extreme med endel høyere physical score enn hva jeg fikk med 4790K, er bare Cinebench R15 jeg sliter med ser det ut som. Jeg hadde problemer med at cpu ikke klokket opp hvis jeg hadde Aisuite installert på mit Rampage IV, kan det være noe der ? Liker ikke AIsuite så det installerer jeg aldri. Da er det ikke så hakkende gale likevel. Har du prøvd å reinstallere Cinebench? Å reinstallere Windows vil være lurt, det fikser det meste. Lenke til kommentar
Stonescar Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 http://www.overclock.net/t/1561131/5960x-dead. Er det men som har hørt om dette før, eventuelt om det også gjelder Asrock oc socket kortene... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 http://www.overclock.net/t/1561131/5960x-dead. Er det men som har hørt om dette før, eventuelt om det også gjelder Asrock oc socket kortene...ikkje noe å bry seg om. 3 av 10 000 cpuer er døde nå eller.no på x99. Man får jo ny uansett Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Skjønner ikke en dritt her ... OC Socket gjorde jo nøyaktig null for høyere cache ratio. Hmm ... Klokker helt likt som med hovedkort uten OC socket Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Skjønner ikke en dritt her ... OC Socket gjorde jo nøyaktig null for høyere cache ratio. Hmm ... Klokker helt likt som med hovedkort uten OC socket Klarer du 45-4700mhz på cache på begge hovedkorta? Jeg klarer vel bare 3350mhz på cache med 1.25v (cache volt) på Asrock ws med 5960x. på Rampage V klarte jeg 4700mhz Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Alt over 3375 så kræsjer det her, OC Socket eller ikke. Noe jeg ikke har fått med meg her? Cache volt på 1,28 p.t, har forsøkt opp til 1,35. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 (endret) Alt over 3375 så kræsjer det her, OC Socket eller ikke. Noe jeg ikke har fått med meg her? Cache volt på 1,28 p.t, har forsøkt opp til 1,35. The Uncore Story Overclocking the cache frequency is not essential as processor core frequency dominates overall performance. However, if one wishes to experiment with cache overclocking – the cache frequency (AKA Uncore) can help boost some benchmark scores if run close to the processor core frequency. Good processor samples can achieve 4.6GHz Uncore frequency in tandem with CPU core frequency at the same value. Depending upon the processor sample, this may require cache voltage in the region of 1.35~1.45V. From a methodology standpoint, it is wise to leave cache frequency at default whilst determining the maximum processor core frequency. Once the maximum processor core frequency has been found, one can start overclocking the cache. Following this method helps to isolate possible causes of instability for troubleshooting purposes. We may need to apply a small boost to Vcore and VCCSA when the cache frequency is overclocked. This is because a faster cache ratio will increase the amount of data over the bus thanks to faster L3 cache access times. Endret 27. juli 2015 av Nizzen Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Jeg har cacha mi på 4000 med 1.2v. Har kort med OC-socket. Lenke til kommentar
Stonescar Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 En test fra Techpowerup med det nye Asrock formula kortet viste også dårlige cache resultater... Hmm hvilke kort skal jeg gå for? Vil ha det kortet som har best potensialet. Nå fikk jeg akkurat 32 Gb i posten,som Nizzen la ut link til for ca 3 tusen? Da er det bare 5960x og et hovedkort igjen? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 (endret) En test fra Techpowerup med det nye Asrock formula kortet viste også dårlige cache resultater... Hmm hvilke kort skal jeg gå for? Vil ha det kortet som har best potensialet. Nå fikk jeg akkurat 32 Gb i posten,som Nizzen la ut link til for ca 3 tusen Da er det bare 5960x og et hovedkort igjen Rampage V er best. Slik er det med den saken Dog alle Asuskort virker å overklokke bra på cache pga OC socket. Hva asrock har gjort vet jeg ikkje. Endret 27. juli 2015 av Nizzen Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Vanskelig å kjøre noe over 3600 på OC Formula. Har prøvd det meste. Avhenger en del av CPU også. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 (endret) Vanskelig å kjøre noe over 3600 på OC Formula. Har prøvd det meste. Avhenger en del av CPU også. Med samme cpu klarer du garantert lett 4200mhz på Rampage V Endret 27. juli 2015 av Nizzen Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 http://www.tweaktown.com/reviews/7229/asrock-x99-oc-formula-3-1-intel-motherboard-review/index7.html Ser jo ut til at det skal gå da ? Jeg kan ikke røre cache ratio nå. Alt over 3000 så slår maskinen seg av umiddelbart før POST (før skjermen i det hele tatt viser noe). Hmmmm ... Klokke ned minnet og forsøke? Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 http://www.tweaktown.com/reviews/7229/asrock-x99-oc-formula-3-1-intel-motherboard-review/index7.html Ser jo ut til at det skal gå da ? Jeg kan ikke røre cache ratio nå. Alt over 3000 så slår maskinen seg av umiddelbart før POST (før skjermen i det hele tatt viser noe). Hmmmm ... Klokke ned minnet og forsøke? Load defaults, klokk opp kun CPU og cache. Husker ikke i farta hva jeg har cache voltage på, men tror det er 1.25v for 3600 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Vanskelig å kjøre noe over 3600 på OC Formula. Har prøvd det meste. Avhenger en del av CPU også. Med samme cpu klarer du garantert lett 4200mhz på Rampage V Gidder ikke bytte hk, RoG er ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå