Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spille BF4 og GTA 5 funker også. Gøyere det :D

 

Haha, kjøpte GTA5 på release men har enda ikke startet det opp, samme gjelder vel alle de store titlene som har kommet dette året som jeg har kjøpt. Har vel 230 spill på steam og 165 eller no har jeg ikke noen spilletimer på. Har forsåvidt kun spilt Project Reality (1000 ganger bedre enn BF4) noen ganger de siste månedene så egentlig så trengte jeg ikke nye PC men ja...

 

 

Asus Realbench brukte jeg med min 5960X for å sjekke stabilitet. AIDA64 sin er vel god nummer 2, bare sørg for å ha nyeste verson.

 

 

 

Aida 64 og realbench er de jeg bruker å er mest fornøyd med.

 

Takker, da kan jeg være fornøyd med temperaturen så langt. Så blir det å prøve å nå 4.5/4.6Ghz :)

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

 

 

Der er det noe alvorlig feil...

 

Slå av all strømsparing f.eks?

 

 

Står på Default Høy Ytelse. Hmm, prøvde å restarte og kjøre testen, da fikk jeg 636 cb...

 

 

Selv på 3ghz, så tror jeg ikkje det er mulig å få så lav score med 5960x og16tråder  :confused:

Lenke til kommentar

 

Load defaults i BIOS, prøv igjen imo.

 

Ok, noe er MEGET galt her. Prøvde Default BIOS og fikk hele 83CP....

 

7eSHWdm.jpg

 

 

Om du overklokker cpuen men gir den for lite volt vil det redusere ytelsen veldig. Spill og filmer kan hakke/lugge. Ustabilitet forekommer også ved enda lavere spenninger.

 

Se i task manager om det er noe som bruker cpu du ikke vet om.

Hvordan er temperaturene? Sjekk alle 8 kjerner, f.eks. med RealTempGT.

 

Boote en linux distro og kjør en test der så kan du enkelt utelukke feil med OS.

For å gjøre dette kan du:

1. Laste ned en linux distro (f.eks. her http://superxos.com/).

2. Legge iso-fil inn på usb-stick med http://www.ubuntu.com/download/desktop/create-a-usb-stick-on-windows

3. Sette boot-device til usb-sticken og start opp

4. Du kommer automatisk inn i linux fra usb-sticken, her åpner du firefox eller chrome og laster ned et benchmarkprogram.

Hvis ikke dette løser problemet, hva skjer om du slår av HyperThreading? Cinebench R15 skal støtte 256 tråder så jeg tror ikke feilen ligger der.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

 

Om du overklokker cpuen men gir den for lite volt vil det redusere ytelsen veldig. Spill og filmer kan hakke/lugge. Ustabilitet forekommer også ved enda lavere spenninger.

 

Se i task manager om det er noe som bruker cpu du ikke vet om.

Hvordan er temperaturene? Sjekk alle 8 kjerner, f.eks. med RealTempGT.

Boote en linux distro og kjør en test der så kan du enkelt utelukke feil med OS.

For å gjøre dette kan du:

1. Laste ned en linux distro (f.eks. her http://superxos.com/).

2. Legge iso-fil inn på usb-stick med http://www.ubuntu.com/download/desktop/create-a-usb-stick-on-windows

3. Sette boot-device til usb-sticken og start opp

4. Du kommer automatisk inn i linux fra usb-sticken, her åpner du firefox eller chrome og laster ned et benchmarkprogram.

Hvis ikke dette løser problemet, hva skjer om du slår av HyperThreading? Cinebench R15 skal støtte 256 tråder så jeg tror ikke feilen ligger der.

 

 

Takk for tips, jeg har 1.15ish volt på alle corene samt er tempen ca 55-60 under forskjellige stresstester (untatt prime95, da går den litt høyere). Jeg har ingen FPS drop i spill og får ca 16 000 poeng i 3Dmark Extreme med endel høyere physical score enn hva jeg fikk med 4790K, er bare Cinebench R15 jeg sliter med ser det ut som.

 

Jeg hadde problemer med at cpu ikke klokket opp hvis jeg hadde Aisuite installert på mit Rampage IV, kan det være noe der ? 

 

Liker ikke AIsuite så det installerer jeg aldri. 

Lenke til kommentar

Dumt spørsmål kanskje, men har du formatert og installert Windows på nytt etter du oppgraderte?

 

Nope, men når jeg startet opp så sto det noe om at Windows konfigurerte ny hardware før jeg kom til innlogging skjermen og PC'n fungerte helt fint SÅ jeg tenkte at jeg kanskje slapp? 

 

Er jo kun Cinebench jeg har opplevd problemer med. 

Lenke til kommentar

 

Dumt spørsmål kanskje, men har du formatert og installert Windows på nytt etter du oppgraderte?

 

Nope, men når jeg startet opp så sto det noe om at Windows konfigurerte ny hardware før jeg kom til innlogging skjermen og PC'n fungerte helt fint SÅ jeg tenkte at jeg kanskje slapp? 

 

Er jo kun Cinebench jeg har opplevd problemer med. 

 

Bytte av chipset? Da bør du reinstallere. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...