Gå til innhold

4989,- for ny iPhone 5S - er det en bra pris?

L_T

Anbefalte innlegg

Jeg skal ikke ha iphone 6 (for stor skjerm regner jeg med), men burde jeg vente med å kjøpe iPhone 5/5d til 6'ern kommer...? Hvor mye pleier gammel modell å synke i pris når det kommer en ny...? Noen som har noen ide om sånt? (jeg har aldri hatt iPhone før)

Er dette en bra pris? http://cdon.no/mobiltelefoni/apple/iphone-5s-space-grey-16gb-p25122624

Eller bør jeg se om Lefdal/Elkjøp fortsetter salget av Pre-Owned iPhone 5 for 3600-3900...? Ser det kun er noen Elkjøp-butikker som har den nå, til 3995, men ikke i nærheten av der jeg bor :(

Endret av L_T
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei,

Som du sier er neste iPhonen ventet snart (starten av september). Tradisjonelt har prisene falt når den nye telefonen kommer, så om du kan vente, ville jeg anbefalt deg å sett an prisene etter lansering.

5000kr for en ny iPhone 5S er en god pris om du må kjøpe den med en gang.

Lenke til kommentar

Vent tre måneders tid, da faller prisene veldig.

Mulig du klarer få en godt bruktpris på finn.no rett etter iphone6 lanseres, da folk vil kvitte seg med sine 5/5s telefoner og det da blir konkurranse som presser prisene ned i din favør på bruktmarkedet.

Hvis du absolutt skal ha iphone, that is. Noe jeg ikke skjønner. Men det er jo ditt valg :p .

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd både S5, S5 mini og Z1 Compact uten at de var så veldig imponerende. Ytelsesmessig så kan nok iPhone levere det jeg trenger, og jeg syns iPhone er utrolig mye stiligere enn de fleste andre telefoner :green: Så ja, da betaler jeg gjerne litt ekstra for det.

Kanskje jeg venter litt til Galaxy Alpha kommer, siden jeg er blant dem som liker iPhone sitt design, men som helst ville hatt litt større skjerm og Android ;) Jada, vet den har blitt slaktet, men ikke alle trenger eller er opptatt av max specs.

Endret av L_T
Lenke til kommentar

Nei, en iPhone 5S med 16 GB til nesten 5000 kroner er IKKE verdt prisen når du får en Samsung Galaxy S4 til 3500 kroner eller en Nexus 5 til 2700 kroner.

Eller så har du Sony XPERIA Z1 Compact (med 4.3 tommers skjerm) til 3600 kroner. Så i ditt tilfelle, så hadde jo Sony XPERIA Z1 Compact vært et mye bedre kjøp enn en iPhone 5S.

Jeg mener ihvertfall prisen er ok... har selv en Samsung Galaxy s5 men er laaaangt i fra fornøyd med Samsung. Har hele tiden vært fornøyd med mine iPhoner (3G og 4S) mye mer en de jeg har hatt med Android... det er ikke android sin skyld men mer mobilprodusentene.

Man kan si hva man vil om hvor krafig en telefon er men 4S føles uten tvil ut som den er raskere enn S5.

Lenke til kommentar

Test å gå i utvikleralternativer og sett window animation scale, transition animation scale og animator duration scale til 0.5 eller 0, og gå inn i s voice og settings hvor du skrur av at double tap på homekeypress launcher s voice.

Dette hjelper enormt mye.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Nei, en iPhone 5S med 16 GB til nesten 5000 kroner er IKKE verdt prisen når du får en Samsung Galaxy S4 til 3500 kroner eller en Nexus 5 til 2700 kroner.

Eller så har du Sony XPERIA Z1 Compact (med 4.3 tommers skjerm) til 3600 kroner. Så i ditt tilfelle, så hadde jo Sony XPERIA Z1 Compact vært et mye bedre kjøp enn en iPhone 5S.

Jeg mener ihvertfall prisen er ok... har selv en Samsung Galaxy s5 men er laaaangt i fra fornøyd med Samsung. Har hele tiden vært fornøyd med mine iPhoner (3G og 4S) mye mer en de jeg har hatt med Android... det er ikke android sin skyld men mer mobilprodusentene.

Man kan si hva man vil om hvor krafig en telefon er men 4S føles uten tvil ut som den er raskere enn S5.

Ja det handler vel så mye om brukeropplevelsen, som en liste med spesifikasjoner. S5 skal vel være en toppmobil i disse dager, men jeg likte den absolutt ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Jeg vil absolutt anbefale deg å kjøpe apple-produkter på apple.no, gang på gang opplever jeg vrang kundeservice hos andre norske forhandlere.

Hos apple.no er et reklamasjonsforløp vanligvis at de ringer deg opp (du betaler ingen tellerskritt), du forklarer problemet, deretter sender de et postbud for å plukke opp enheten din, noen dager senere får du reperart eller nytt produkt, sistnevnte oftest.

Prisen er dessuten alltid lav, om ikke lavest.

Lenke til kommentar

Hahah, ikke hør på han her.

Brukeropplevelsen på disse mobilene han nevnte er helt rævva i forhold til hva du får med en 5S.

Hvis man faktisk tror at specs == brukeropplevelse, så har man mye å lære.

Kjøp deg en 5s, med mindre du vil kose deg med lag og daglig kræsj i android verden.

Lenke til kommentar

Hos apple.no er et reklamasjonsforløp vanligvis at de ringer deg opp (du betaler ingen tellerskritt), du forklarer problemet, deretter sender de et postbud for å plukke opp enheten din, noen dager senere får du reperart eller nytt produkt, sistnevnte oftest.

Er ingen ny telefon, men en ny "Pre-owned" telefon.

Dette er telefoner som allerede har vært inne til reparasjon tidligere for en eller annen feil. Baksiden\Forsiden\Rammen ol, er forøvrig ny eller nypusset (Aner ikke hvilken metoder de bruker, men det ser nytt ut.).

Men har rett i at det går fort om det er en reklamasjon\garantisak.

Lenke til kommentar

Det er ikke sånn "Android verden" er, dog. I alle fall ikke i min erfaring.

Det er ikke min erfaring heller men android verden er uansett bare mer knotete og trøblete enn IOS-verden er og langt fra like brukervennlig.

Kan nevne hva jeg ikke liker med Samsung G S5:

1. ok at skjerm slår seg av når du tar telefonen til øret, det gjør også 4S. Problemet er at på 4S slo skjermen seg så raskt på igjen at det var bare tilfeldig at jeg oppdaget dette på 4S. På S5 må jeg vente på at skjermen må slå seg på igjen når jeg skal gjøre noe på skjermen under samtale.

2. selv om jeg har slått telefon på standby så begynner den å vribere i lommen fordi den tror jeg slår inn feil "kode". Når jeg hører på musikk hakker musikken, sanger skippes eller startet på nytt, opplevde ikke noe slikt med iPhone. Noen venner av meg prøvde å forklare det vekk med at skjermen er mer følsom, det føles ihvertfall ikke under bruk.

3. En av grunnene til at jeg har jobbtelefon er at jeg skal dokumentere ting med bilder som må sendes på mail til mottaker med en gang. Ofte sliter kamera med fokus, ser den klarer å fokusere men går ut av fokus igjen og låser fokus.... ELENDIG!! Det skal sies at bortsett fra dette problemet produserer S5 veldig gode bilder.

4. MIN TIDSSKRIFT, liker det ikke men får det ikke vekk.

5. Touch-knappene... ved siden av "hjemknappen" ligger 2 touchknapper, disse kommer jeg alltid borti når jeg skal prøve å holde der. Kanskje en liten unødvendig uvane fra meg men foretrekker heller en annen løsning.

6. Ser ikke ut som om man kan gruppere appene som på IOS.

7. Jeg vil ikke deaktivere apper, jeg vil SLETTE!

ENESTE grunnen til at jeg kjøpte Samsung S5 istedefor 5S var fordi jeg har dårlig mottak i leiligheten og det er vel det eneste punktet S5 er bedre på enn iPhone. Angrer så mye den dag i dag på at jeg ikke valgte å kjøpe en "GSM fasttelefon" i tillegg istedefor at jeg slår til med ny iPhone 6 når den kommer selv om jeg må betale den selv.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Ingen av disse tingene er noe jeg har hatt problem med på min telefon. Det er mulig det er et problem med s5 eller spesifikt din tlf, men ingen av de punktene treffer note3 eller s4 i min erfaring =/

Du nevner at Android er "langt fra like brukervennlig" som ios.

Jeg er litt delt der. Det er potensielt mer knot med Android, hvis man ønsker knote. Men hvordan en telefon oppleves for en uten min erfaring med telefoner blir jo ren spekulasjon.

Selv mener jeg det er god brukervennlighet å la meg laste ned uansett filer fra nettet. Å koble en game controller fra feks min PS3 til mobilen for å spille snes og nes klassikere på tvn i stua. Å la meg velge selv hvilke programmer jeg ønsker bruke til gps, tastatur, sms, nettsurfing, pdf-filer osv.

Det at ting er enkelt og med harde rammer rundt er ikke det jeg kaller brukervennlig.

Og dersom jeg skulle anbefalt en enkel "brukervennlig" telefon a la iPhone, hadde jeg anbefalt en rimelig WP uten å blunke, da enhver som ikke behøver en lommepc men kun en tlf med basisfunksjoner som sms, YouTube, browsing, epost, osv klarer seg veldig godt med en WP telefon som også normalt sett er betydelig rimeligere.

Men det er meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hahah, ikke hør på han her.
Brukeropplevelsen på disse mobilene han nevnte er helt rævva i forhold til hva du får med en 5S.
Hvis man faktisk tror at specs == brukeropplevelse, så har man mye å lære.
Kjøp deg en 5s, med mindre du vil kose deg med lag og daglig kræsj i android verden.

Huffda, tålte du ikke at jeg anbefalte trådstarteren noen telefoner som er like bra og kanskje bedre enn en iPhone 5S og i tillegg er MYE billigere?

Dessuten, så snakker du bare svada her, fordi Nr. 1, så er Android mere stabil enn iOS. Kilde: http://www.forbes.com/sites/tomiogeron/2012/02/02/does-ios-crash-more-than-android-a-data-dive/ og her: http://www.phonearena.com/news/Android-4.x-is-more-than-twice-as-stable-as-iOS-7.1_id54459

Og for det andre, så er Android MYE mere brukervennlig enn iOS med at Android / Google går etter hva brukerne vil ha og ikke etter hva produsentene vil ha. iPhone / iOS er Applevennlige og ikke brukervennlig. Når jeg sier Applevennlig, så mener jeg at Apple bestemmer hvordan iOS skal være etter hva dem mener er brukervennlig.

Og til slutt, så kan du jo bare ta deg en titt her på disse videoene jeg har i min spilleliste her som viser tydelig på hvorfor iOS er brukerfientlig på sitt værste: https://www.youtube.com/playlist?list=PLC223CF4F1FF5B0D9

Om trådstarter vil ha en telefon hvor han kan sette opp telefonen til å fungere best / mest optimalt gjennom dagene for han, så er iOS den største tabben han kan gå til.

Endret av Vindicator
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Kjøp deg en iPhone 5S og kos deg med god lyd og bra brukeropplevelse. Androidfanboys kan ikke svare på et spørsmål om iPhone uten å fortelle hvor mye de hater alt som har med bokstaven i å gjøre. Snakk om hakk i plata!

Alt de snakker om er Ghz og skjermstørrelse, men glemmer at ikke alle vil ha en flatskjerm i lomma. Til slikt har vi nettbrett.

5.000 er en helt ålreit pris for en iPhone 5S og jeg er sikker på at du vil bli fornøyd.

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...