Liv88 Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 Kjøpte mobiltelefon fra Lefdal på nett desember i fjor. Den har nå begynt å kødde noe alvorlig, og lurer på om jeg fremdeles har rett til gratis reparasjon e.l.? Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 Hvorfor hører du ikke med Lefdal? De vet ;-). Lenke til kommentar
Liv88 Skrevet 12. august 2014 Forfatter Del Skrevet 12. august 2014 Sist jeg kontaktet dem, prøvde de å lure meg trill rundt (fikk defekt telefon først, de nektet meg så å bruke angreretten selv om det var gått 4 dager, fram til jeg fikk det påpekt fra annet hold hva de forsøkte seg på), så har lyst til å vite hva jeg har rett på før jeg kontakter dem. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 http://www.amobil.no/artikler/endelig_dom_fem_aars_reklamasjon_paa_mobiltelefoner/43547 Men det gjelder ikke brukerfeil, muligens de slipper unna 2 år reklamasjon på batteri, gjelder heller ikke om telefonen er jailbraked eller installert nyere uofisielle programvare, f.eks beta versjoner av andriod. Dette skal gjelde både på butikk og nett. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Sist jeg kontaktet dem, prøvde de å lure meg trill rundt (fikk defekt telefon først, de nektet meg så å bruke angreretten selv om det var gått 4 dager, fram til jeg fikk det påpekt fra annet hold hva de forsøkte seg på), så har lyst til å vite hva jeg har rett på før jeg kontakter dem. Morsomt, for ifølge norsk lov kan du ikke benytte angreretten når produktet er defekt, dvs ihvertfall ikke inntil den er sjekket og påvist at det er produksjonsfeil. Så nei, du blir ikke "lurt" når butikken følger norske lover. 1 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 (endret) Kjøpte mobiltelefon fra Lefdal på nett desember i fjor. Den har nå begynt å kødde noe alvorlig, og lurer på om jeg fremdeles har rett til gratis reparasjon e.l.? Du har samme garanti og reklamasjonsvilkår om du kjøper på nett som i butikk. Det vil si, at om det er en mangel ved produktet, så har du rett på kostnadsfri avhjelp (retting av mangel, eventuelt omlevering til ny vare). Hvis feilen har oppstått som følge av feil bruk (brukerfeil, støtskade, fuktskade, virus, installert programvare med bugs osv...) så har du ikke rett på avhjelp, og må bekoste retting eller ny vare selv. Har du forsøkt å resette telefonen til fabrikkinnstillinger? Og slettet alt som er på den, inkludert apper som du har installert? Hvis ikke, prøv det først. For hvis verkstedet gjør det og det fikser problemet, så må du betale verkstedet for at de gjør det for deg. Endret 15. august 2014 av Molekylet Lenke til kommentar
Merko Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 (endret) Sist jeg kontaktet dem, prøvde de å lure meg trill rundt (fikk defekt telefon først, de nektet meg så å bruke angreretten selv om det var gått 4 dager, fram til jeg fikk det påpekt fra annet hold hva de forsøkte seg på), så har lyst til å vite hva jeg har rett på før jeg kontakter dem. Morsomt, for ifølge norsk lov kan du ikke benytte angreretten når produktet er defekt, dvs ihvertfall ikke inntil den er sjekket og påvist at det er produksjonsfeil. Så nei, du blir ikke "lurt" når butikken følger norske lover. De fleste har iallefall en DOA tid på 7, 14 eller 30 dager. Så om feilen er veldig åpenbar, så får man vanligvis nytt produkt samtidig som man leverer inn den defekte varen. Men det er jo alt etter som.. Endret 15. august 2014 av Merko. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 De fleste har iallefall en DOA tid på 7, 14 eller 30 dager. Så om feilen er veldig åpenbar, så får man vanligvis nytt produkt samtidig som man leverer inn den defekte varen. Men det er jo alt etter som.. Ja, det kommer helt an på hvilken avtale forhandler har med leverandør. Forskjellige forhandlere kan faktisk ha forskjellige avtaler med samme leverandør. Og selv om de har en avtale om DOA, så kan de sende produktet inn til verksted først for å utelukke brukerfeil. Dette gjelder uansett ikke problemet trådstarter har denne gangen, da telefonen er langt over både DOA og angrerett. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 (endret) Forskjellige forhandlere kan faktisk ha forskjellige avtaler med samme leverandør. Normalt sett ikke. Mer eller mindre alle store merker (Les: Samsung, LG, HTC, osv) har satt fast DOA tid på sine produkter i policyen sin. Den kan du lese på nettsidene til de forskjellige selskaper. Apple er vel en av de få som ikke har DOA tid (så vidt meg bekjent). Er riktignok forskjellig DOA tid på TV, Mobiler og hvitevarer, fra feks samsung. Edit: Men du har rett i at dette ikke vil hjelpe trådstarter noe.. Endret 15. august 2014 av Merko. 1 Lenke til kommentar
forvirret_InnleggNO Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Sist jeg kontaktet dem, prøvde de å lure meg trill rundt (fikk defekt telefon først, de nektet meg så å bruke angreretten selv om det var gått 4 dager, fram til jeg fikk det påpekt fra annet hold hva de forsøkte seg på), så har lyst til å vite hva jeg har rett på før jeg kontakter dem. Har kjøpt Iphone 5 hos CDON.com, og etter en kort tid sluttet tlf å funke. Snakket med slgeren,men SÅ dårlig service som jeg opplevde,håper jeg INGEN andre noen gang opplever.Derfor er siste kjøp gjort der,og heldigvis har jeg "reddet" tre venner av meg til handel med firmaet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå