Gå til innhold

Beste lønn uten utdannelse?


lurerlurer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva legger du i «uten utdannelse»? Med sertifikat for truck er man kvalifisert for diverse lagerjobber, som er relativt greit betalt, og sånn ellers er det mulig å tjene gode penger som fisker (det er en del på Vestlandet som dropper videregående til fordel for det yrket).

Mener vel for jobber man ikke trenger utdannelse etter videregående skole.. om man må ta et truch sertifikat så regner jeg ikke med det som utdannelse :)

 

Men lagerjobb er bra betalt?

Lenke til kommentar

Tror du skal jobbe en stund på lager for å oppnå noe sånt. Men det kan være et godt sted å starte for så å bevege seg oppover i systemet.

 

F.eks Lagermann på et delelager -> Lagersjef -> Ordreavdeling/salg og muligens videre hvis du er flink og/eller tar noen kveldskurs hvis det er nødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kor lenge vil du holde ut? Mange av jobbane der du tjener godt utan krav til utdannelse krever mykje hardt arbeid som slit på kroppen, eller som er farlig.

 

Om du kun ser på timesbetalinga så er vell organdonasjon det som gir best timesbetaling, det tar vell ein liten time å skjære ut ei nyre som du får ca 10 000 for på svartebørsen i India for, men det er ikkje akkurat noka karriere.

 

Men fisker er nok det yrket der du potensielt kan tjene best, sidan du får bonus basert på kor god fangsten er så kan du fort få bra betaling for berre nokre vekers arbeid. Når du ikkje er på sjøen kan du ta ein vanlig deltidsjobb for å tjene endå meir.

 

Men om du helst vil ha ein vanlig 8-16 jobb så er renovasjonsarbeider (søppelmann) forholdsvis bra betalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

450.000-500.000 syns jeg er bra betalt. Om man kan oppnå noe sånt.

Ca samme som 4 års ansiennitet i fylkeskommunen med master.

 

Av det jeg ser rundt meg så ligger de fleste uten skole på under 300.

De med bachelor ligger på 350-380-390 og de med master på 420+

 

Husk at man jobber i 3-6 år mens de lærde går skole, så man begynner med en million forran de andre noe som vil ta tid å gjevne ut inkl studialån.

Lenke til kommentar

 

Av det jeg ser rundt meg så ligger de fleste uten skole på under 300.

De med bachelor ligger på 350-380-390 og de med master på 420+

Det høres veldig lavt ut. Jeg vet ikke hvordan lønnsnivået er i fylkeskommunene, men NITO anslår lønnsnivået for nyutdannede med bachelor i ingeniørfag/realfag til å være ca. 480.000 i gjennomsnitt. Dette er privat sektor, og det er vel slik at kommunal sektor ligger litt høyere og staten litt lavere. Jeg har inntrykk av at nyutdannede sivilingeniører (master) får fra 450.000 til litt over 500.000.

 

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...