Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dater en fra et naboland... mye tanker..

Anbefalte innlegg

Jeg har møtt en mann som har et vikaroppdrag i byen der jeg bor. Vikariatet varer til i slutten av oktober. Jeg har datet han mange ganger nå, og lurer jeg på om jeg bruker tiden min helt feil pga situasjonen.

Jeg liker han veldig godt. Han sier at han er forelsket i meg. Jeg føler det samme for han. Vi har datet en del, og vi har også hatt sex. Noe som jeg egentlig skulle ha ventet med. For jeg får ekstra følelser når jeg har hatt sex med noen.

Jeg er redd at jeg bruker tiden min helt feil nå. Her bruker jeg tiden på en mann fra et av våre naboland som er på oppdrag her i Norge... Også tenker : Tenk om han etter oppdraget er ferdig drar tilbake til hjemlandet sitt. Da var alt dette helt bortkastet, men jeg har jo lov å håpe på at han blir. Han sier at han søker jobber her, og har ikke jobb i hjemlandet så han vil bli her. Jeg håper det stemmer. For han har en leilighet som han ikke har solgt i hjemlandet, men den har han forsikret skyld hvis han vil vende hjem sier han.

Hva tenker dere om dette? Jeg er redd at jeg blir brukt for både selskap og sex mens han er i Norge. Kunne dere ha gått i samme fellen? Altså datet en som dame eller mann som var i samme situasjon som jeg gjør?

Jeg føler meg helt blind av forelskelse, og det er jo veldig kjedelig at jeg blir sånn. Og jeg ønsker å fortsette å date han og å håpe på at han blir her i landet.

Anonymous poster hash: cd447...824
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenk om han etter oppdraget er ferdig drar tilbake til hjemlandet sitt. Da var alt dette helt bortkastet

Uhm, hvorfor det?

trådstarter: så du mener at det er muligheter for at det kan bli oss når situasjonen er som den er? Eller gjør jeg noe meningsløst med å date han? Ja , jeg er forelsket i han, og han sier i hvert fall at han er det samme i meg.

Lenke til kommentar

Nei, jeg mener at jeg lurer på hvorfor du synes det er bortkastet.

Vennskap som dør ut i form av at man mister kontakten, kjæresteforhold som ikke fungerer av ulike årsaker - disse tingene har ikke null verdi selv om de har opphørt. Nye bekjentskaper, nyttige erfaringer og gode minner i godt selskap er alltid positivt i min bok, selvsagt forutsatt at du ikke opplever at den biologiske klokken tikker og at du føler du har dårlig tid til et eller annet.

Du kan se på dette som gambling, dere er begge forelsket og du vil investere deg i ham, men sjansen er der for at han kan reise fra deg. Er dette et "veddemål" du er villig til å ta?

Eller du kan være "in it for the ride". Kanskje forsvinner han ut av livet ditt i oktober, men kutter du ham ut vil han nok være ute av livet ditt enda fortere, og på denne måten er du i det minste en erfaring rikere.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Om du ikke prøver, så vinner du i alle fall ikke. Om dere er sammen så er det større sjanse for at han velger å bli. Hvem vet hva som skjer :)

Man har ingen garantier i forhold hvor begge bor i landet heller, selv om det kanskje har et bedre utgangspunkt.

Du må finne ut hva du vil, men virker som du er veldig forelsket.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Om du ikke prøver, så vinner du i alle fall ikke. Om dere er sammen så er det større sjanse for at han velger å bli. Hvem vet hva som skjer :)

Man har ingen garantier i forhold hvor begge bor i landet heller, selv om det kanskje har et bedre utgangspunkt.

Du må finne ut hva du vil, men virker som du er veldig forelsket.

Det er sant. Dating er en risikosport i seg selv, og det er slik at man må ta en dag av gangen, men blir lett sånn at man tenker langsiktig tenking og. Og da begynner jeg å tenke:Tenk om han reiser tilbake til hjemlandet sitt når oppdraget er ferdig... men samtidig har jeg hatt det fint sammen med han, og det er jo verdt tiden for å si det sånn.

Ja, jeg er kjempeforelsket! :)

Lenke til kommentar

Da vil du om ikke annet sitte igjen med mange gode minner om tiden deres sammen, selv om jeg kan forstå at det føles vemodig å tenke på fremtidsutsiktene...

Ingen vet hva som skjer i fremtiden da. Oppdraget kan forlenges, han kan få et annet et eller han kan velge å bli. Prøv å nyte å være forelsket :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Da vil du om ikke annet sitte igjen med mange gode minner om tiden deres sammen, selv om jeg kan forstå at det føles vemodig å tenke på fremtidsutsiktene...

Ingen vet hva som skjer i fremtiden da. Oppdraget kan forlenges, han kan få et annet et eller han kan velge å bli. Prøv å nyte å være forelsket :)

Trådstarter: Det er sant... Jeg er forelsket, og ønsker heller å følge forelskelsen enn å tenke på at han kan forlate landet. Alt er en risikosport uansett. Og forløbig har dette gitt meg mer tro på at jeg en dag er lykkelig gift. Om det ikke blir han så kan det bli en annen. Men jeg håper at det blir han! ;)

Trådstarter: Og jeg føler at det lette med disse fra nabolandene ;) De er mer åpne enn oss. Ihvertfall så er han veldig åpen, og utrolig lett for meg å prate med.

Edit: dobbeltpost

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Da foreslår jeg at du koser deg med forelskelsen, nyter den og han og så ser dere hvor det tar dere :)

Trådstarter:: Ja, jeg møtte han i kveld. Og jeg er superforelsket!. Hadde aldri trodd at jeg skulle bli så forelsket som jeg er blitt!. Prøvde å lese han og. Og føler på meg at han mener det han sier. Jeg tror at han føler for meg og. Men spørsmålet er hvor han vil hen med dette. Men jeg nyter dette maks. Nyter tiden med han maks. Jeg er kjempeglad for all tid jeg får sammen med han. Og det er ikke alltid jeg kan si slikt, men det kan jeg med han. Jeg nyter tiden med han. Hvert eneste sekund. For det er faktisk godt å kjenne at jeg kan føle såpass mye, også viser han meg så mye og. Han får meg til å føle meg vel. Og jeg føler meg virkelig glad og lykkelig sammen med han. Jeg trenger ingen annen mann når jeg har han , og det er jo en god følelse.

Han sier at han er forelsket, og synes at jeg er en fantastisk dame :)

Jepp jeg er happy, så lenge det varer , og nyter dette! :) Så får vi se. Uansett om han stikker avgårde igjen og tilbake til hjemlandet, så har jeg hatt en tid med han som jeg aldri ville være foruten. Men jeg håper at han tenker på meg og ikke forlater meg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bedre å angre på noe man har gjort, enn ikke gjort. Hvertfall i dette tilfellet er min mening :) Hva har du å tape? Tid? Du sitter uansett igjen med å ha hatt en god tid med denne mannen, OM det ikke utvikler seg videre.

Sant det. Jeg har barn. Så jeg er ikke nødt å få flere barn. Hvis jeg ikke hadde barn så hadde jeg tid å tape, men nå har jeg ikke tid å tape pga det, føler jeg.

Men jeg ønsker meg flere barn om jeg finner den store kjærligheten. Og nå er det sånn at jeg føler at jeg har funnet den store kjærligheten. Vil ikke ha noen annen mann enn han, og det er en deilig følelse!.

Enig med dere. Jeg har ikke noe å tape. For jeg er virkelig interessert i denne mannen. Han er en drømmemann for meg!!!. Dermed er det verdt risikoen. Selv om han er fra et annet land så gjør det ingenting. For om han drar tilbake til hjemlandet når oppdraget i Norge er fullført, så har jeg ihvertfall forsøkt og sett på om vi kan få til noe mer. Og det er verdt å prøve. Forsøker man ikke, så vinner man ikke.

Det er også bare et naboland. Dermed er det fullt mulig at om vi begge er fortsatt veldig interesserte i hveandre, og ønsker noe mer, så kan enten han bli værende i Norge, eller så kan jeg flytte på meg. Vi må få til et eller annet. Ingen avstand skal være til hinder for kjærligheten sies det ;) Får tenke sånn :) . I am totally in love :) !!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...