Dino_ Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Noen som har et tips om hvordan, hvis mulig mag kan slå av pc-en (ATX) i DOS? Jeg leker litt med FreeDOS og SEAL, og ønsker meg en slå-av-maskinen-knapp. Alle tips om hvor lese, evt source mottas med takk. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Hold Powerknappen inne i over 4 sekunder. Det skal gå Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 shutdown er jo en fin kommando... Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 Shutdown hadde sikkert vært fint det, om det hadde existert i FreeDOS (fins det en sådan kommando i MS DOS?, trodde ikke det fantes der heller jeg...) Og holde inne knappen i over fire sekunder virker strålende, men jeg er ikke så flink til å programmere at jeg får pc-en min til å trykke inn sin egen powerknapp... kunne selfølgelig lagd en liten dings med en servo på som var koblet til en com-port, men føler i grunn at det blir litt feil vei å gå .... Ytterlige gode forslag er velkommen i massevis Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Det er 2 stk kabler som går ned i HK fra PWR , hvit og en til om jeg ikke husker feil, vet å kortslutte disse så kan du slå av maskinen. Kan jo lage noe ut av det på COM porten , men finner sikkert en liten fil på nettet om du googler litt og... Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 Må nok ha noe som futter uten hardwareredigering gett., men tror jeg har funne løsninga :ide: : Bytte OS fra FreeDOS til OpenDOS og surre sammen en musedriver (cutemouse eller noe i den duren). ......... OpenDOS er mye mindre, lettere å få oversikt over, og så er det bare å legge til wanted functionality i kjerna selv, litt plunder i asm kansje, men det fins jo alltids andre kjerner rundt om som innehar disse egenskapene, så da er det vel bare å begyne lesinga da... og håpe at ikke SCO leser denne tråden . Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Dte er et interrupt i DOS som er så mye som "C" så skriv et bittelite programm i Assembly der du sender INT C så restarter maskinen seg(har jeg hørt), men å få den til å skru seg av er vel et annet interrupt(som jeg ikke kjenner til). Men siden maskinene ikke hgadde Software power down i DOS tider var ikke dette veldig vanlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå