Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kun delvis utbedring etter lekkasje

svante

Anbefalte innlegg

Jeg har i min leilighet hatt vannlekkasje fra terrassen til naboen over meg. Denne lekkasjen har blant annet ført til at de to ytterste bordene i parketten min er vannskadet.

Borettslagets faste håndverker har nå vært inne og "utbedret" skaden. Det som er blitt gjort er at ytterste lamell i det ene bordet er byttet ut og sprekkene mellom de andre lamellene er fylt med noe kitt. Da parketten er av en type som ikke lenger er å få tak i er det benyttet noe som ligner.

Dette ser rett og slett ikke pent ut og er ikke en gang fint nok til å være noe jeg ville akseptert hvis jeg selv var skyld i skaden. I hvor stor grad kan jeg forvente at utbedringen fører leiligheten min tilbake til slik den var før lekkasjen? Jeg har en felles stue-/kjøkken-/gang- løsning slik at et fullstendig bytte av parkett vil være omfattende.

Som en sidenote kan det legges til at skaden på parketten oppstod hovedsaklig fordi det tok for lang tid å få stoppet lekkasjen. (6 måneder)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen tvil om at dette vil være en negativ faktor ved fremtidig salg. Slik det ser ut nå så skriker det om tidligere problemer.

Jeg vil påstå at om det blir stående slik det er nå så vil jeg være nødt til å skifte parketten selv før leiligheten kan selges.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...