Party4life Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Typisk meg. er sjuk fra før av. men maks uflaks: mister iphonen i gulvet, skjermen blir knust, ligger den i lomma. skal ta den ut og så får jeg glasssplint i fingern tror jeg. begynner å blø, ser ut som en bitte liten splint står rett ut . bruker neglene og dra den ut tror jeg?. redd den smatt inn. Er jo denne myten om glass i blodet kan gå til hjertet/lungene/hjernen ja u name it. legen sa det er en myte, men vet ikke, den var nærmest mikrokopisk. blødde veldig. Burde jeg være redd?? Skjedde på legekontoret av alle ting. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Den KAN vel gå inn i blodsystemet hvis den er liten nok, men ligger mest sannsynlig bare skjult i underhuden. Da vil det isåfall bli betent etterhvert så den kommer ut av seg selv. Lenke til kommentar
Party4life Skrevet 11. august 2014 Forfatter Del Skrevet 11. august 2014 thanks :-) Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Logisk sett så kan jeg aldri tenke meg at denne glassplinten vil komme inn i blodbanen. Hvilke stoffer som passerer inn og ut av blodårene er sterkt regulert, og en glassplint som vi i det hele tatt kan se vil jeg aldri tro klarer å trenge inn i en blodbane og blir ført rundt i kroppen. Som du nevnte så er nok dette en myte som ikke helt fungerer i praksis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå