Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Lukk programmer/minnemangel ved Civ 5

Anbefalte innlegg

Har de siste dagene hatt problemer med at en varseltrekant og melding kommer opp ikke lenge etter jeg starter opp Civ 5, se bildet nedenfor. Har spilt Civ 5 i over 300 timer på samme maskin uten dette problemet. Ved å se på oppgavebehandling mens spillet står har jeg sett at over 83% minne er i bruk når spillet er på. Derimot er det minimalt annet som står på bortsett fra spill og oppgavebehandling, noe av det største er Dropbox på 68 mb minne.

post-179335-0-42049000-1407776167_thumb.jpg

Spiller ikke stort annet enn FM2013 og AoE II foruten Civ5 :p

Har en samsung 9-serie med:

post-179335-0-80902600-1407776188_thumb.jpg

256 gb ssd

Intel HD Graphics 4000

Har kjørt virussjekk via F-secure Online Scanner uten å oppdage noe. Noen idé hva problemet kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg har skjønt er dette en feil som oppstår under W8.1 pga minnelekkasje når du spiller i fullskjerm og spilloppløsningen ikke samsvarer med skrivebords-oppløsningen. Så hvis skrivebordet er 1920x1080, må spillet ha samme (evt spille i vindu-modus). Eller noe i den duren. Hvis du ikke har W8.1, don't mind me :p

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har skjønt er dette en feil som oppstår under W8.1 pga minnelekkasje når du spiller i fullskjerm og spilloppløsningen ikke samsvarer med skrivebords-oppløsningen. Så hvis skrivebordet er 1920x1080, må spillet ha samme (evt spille i vindu-modus). Eller noe i den duren. Hvis du ikke har W8.1, don't mind me :p

Skiftet spilloppløsning og testet. Ser ut til å virke!

Har W8.1.

Takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...