Gå til innhold

Er det uproblematisk å klippe over og deretter teipe 5v strømledning?


Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Hei!

 

Har en ladestasjon til et trådløst headsett jeg gjerne skulle ha plassert oppå et bord. Dette fordrer at jeg tar strømledingen gjennom et bittelite hull jeg har laget i bordplata (det kan ikke utvides).

 

Selve strømledningen fra batterieliminatoren går fint gjennom hullet (den er jo ca 2mm i diameter), men ikke selve "pluggen".

 

Jeg lurer derfor på om det kan skade elektronikken i ladestasjonen om jeg kapper denne ledningen, fører den gjennom hullet og deretter reparerer den ved å avisolere lederne, tvinne disse rundt hverandre og deretter teipe godt med isolasjonstape?

 

Vil dette kunne føre til spenningsvariasjoner o.l. som kan føre til at elektronikken blir skadet, eller er det "safe" så lenge lederne har god kontakt og er bra nok isolert?

 

Jeg har ikke anledning til å bruke stor sukkerbit o.l. da selve ledningen skal gå i en tynn plastkanal festet til gulvlisten.

 

Setter pris på alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alle telemontører har scotchlock, en god del elektrikker også om du kjenner noen

Sånt får man jo kjøpt billig uansett:)

(Om det er slike ting man dytter 2 ledninger i og presser sammen med noe veske greier inni?)

 

Vil uansett anbefale som andre her nevner; at du lodder det. Så evt ta på noe krympeplast som isolasjon. da ser det jo litt fint ut i tillegg. ;-)

Edit: geir__hk kom meg faktisk i forkjøpet der.. ;) samme tankegang hvertfall!

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Klipp, stripp og knyt. Teip det med noe teip etterpå sånn at du ikke risikerer en kortsluttning, som kanskje vil ødelegge strømadapteren din. Sportsteip, gjennomsiktig teip og elektriker teip fungerer like bra. Skjul denne knytingen under bordet så blir det ikke stygt heller.

Dette er null stress. Kjør på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...