RBW Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Vi har testet fire vanlige nettlesere og én skikkelig klassiker.GUIDE: Nettleserguiden – August (Ekstra) Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Hvorfor er det i utgangspunktet en dårlig ting at browseren bruker minne? 5 Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Enig med RattleBattle, med tanke på hvor mye minne vi har på våre PC nå til dags så ser jeg ikke helt problemet. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Realityhexor Skrevet 11. august 2014 Populært innlegg Del Skrevet 11. august 2014 Fordi om de hadde tatt bort minne testen, så hadde det vært 2 kommentarer om hvorfor en test av nettlesere ikke inkluderer minnetest. 13 Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Hw kunne jo da heller komme med en kunnskapsrik... Eller, forresten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 de viser minnebruk fordi noen vil vite det, og det er nokk fordi noen kansje har nettleseren oppe mens de også gjør andre ting som kan bruke mye mere minne. Lenke til kommentar
Dupl3xxx Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 For meg er den generelle minnebruken ekstremt høy på chrome, neste like ille med firefox. Chrome er mer stabil. Like Opera, men etter at de gikk over til Chrom sin motor, og fjernet en hel del av funksjonen som var grunnen til at jeg likte opera (ctrl+z for å åpne en lukket fane m.fl.) er ikke opera et alternativ lengre. Jeg opplever ofte at chrom alene tar 30 -> 40 GB med ram. Det er ikke en skrivefeil. 30GigaByte til 40GigaByte. På en nettleser! Lenke til kommentar
hanfar2 Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 hvor er safari i denne gruppen? Lenke til kommentar
haakonmt Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 For meg er den generelle minnebruken ekstremt høy på chrome, neste like ille med firefox. Chrome er mer stabil. Like Opera, men etter at de gikk over til Chrom sin motor, og fjernet en hel del av funksjonen som var grunnen til at jeg likte opera (ctrl+z for å åpne en lukket fane m.fl.) er ikke opera et alternativ lengre. Jeg opplever ofte at chrom alene tar 30 -> 40 GB med ram. Det er ikke en skrivefeil. 30GigaByte til 40GigaByte. På en nettleser! Da har du en minne-lekkasje et eller annet sted. Enten det, eller så har du flere faner oppe enn jeg klarer å forestille meg. 1 Lenke til kommentar
The Woodster Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Har selv opplevd å ha rundt 60-70 faner oppe på en gang, men kan fortsatt ikke huske forrige gang jeg slet med minneproblemer. Humrer lett når kamerater med 16GB ram klager over at de trenger mer når jeg sitter på 6GB uten problemer. Dere kan gjette hvilke nettlesere vi bruker selv Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Har selv opplevd å ha rundt 60-70 faner oppe på en gang, men kan fortsatt ikke huske forrige gang jeg slet med minneproblemer. Humrer lett når kamerater med 16GB ram klager over at de trenger mer når jeg sitter på 6GB uten problemer. Dere kan gjette hvilke nettlesere vi bruker selv 60-70 faner? Seriously man, lay off the amphetamine Lenke til kommentar
AMosand Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 Haha, IExplorer taper så hardt xD http://www.tickld.com/cdn_image_content/20041.jpg Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 Enig med RattleBattle, med tanke på hvor mye minne vi har på våre PC nå til dags så ser jeg ikke helt problemet. Det ser jeg, Chrome spiser minne, når det bruker 5-6 GB med endel tabs oppe, så er det ett problem. AtW Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 Hvorfor er det i utgangspunktet en dårlig ting at browseren bruker minne? Hvis du har ansatte som jobber på Remote Desktop, der gjerne opptil 20 stk deler en terminalserver, så er dette et stort problem. Faktisk det største problemet vi har, i forhold til ressursbruk. Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 Enig med RattleBattle, med tanke på hvor mye minne vi har på våre PC nå til dags så ser jeg ikke helt problemet. For de som bygger VDI-systemer er det greit å vite hvilken nettleser som tar minst ressurser. Jeg kunne gjerne ha tenkt meg å sett en test av nettlesere over tid. Firefox har med tiden fått veldig dårlig minnehåndtering. Har opplevd at 32-bit FF har brukt opp alt minne den kan adressere, for så å krasje. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 (endret) Her er det mye kunnskapsløshet ute og går. Browseren kan ha minnelekkasje, men skal frigjøre minne dersom det ikke er ledig. Testen viser ingenting om minnelekkasjer og sånn sett helt uinterressant for alt som nevnes her. At en browser bruke minne til å cache framfor disk er i utgangspunktet bare positivt og gjør den raskere. Problemet oppstår, som sagt, hvis den ikke frigjør på korrekt måte for andre prosesser. Endret 12. august 2014 av RattleBattle Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 Her er det mye kunnskapsløshet ute og går. Browseren kan ha minnelekkasje, men skal frigjøre minne dersom det ikke er ledig. Testen viser ingenting om minnelekkasjer og sånn sett helt uinterressant for alt som nevnes her. At en browser bruke minne til å cache framfor disk er i utgangspunktet bare positivt og gjør den raskere. Problemet oppstår, som sagt, hvis den ikke frigjør på korrekt måte for andre prosesser. Hvilke browsere er det som gjør det da? Ingen browsere frigjør for andre prosesser i nevneverdig grad når det begynner å bli fullt i minnet. AtW 1 Lenke til kommentar
Fract Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 Kunne vært morro og se hvilken av de som brukte mest/minst batteri på den bærbare. Ofrer gjerne et par millisekund på ytelses testene om batteriet varer en time lengre.. Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 Aldri hørt om at et program som har minnelekasje, klarer å rydde opp etter seg så lenge det kjører. Det er vel derfor det kalles minnelekasje. Lenke til kommentar
Domaldel Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 Tjat, selv har jeg for( u)vane å ha 300+ faner åpne... Jeg merker godt at firefox er raskere for meg da. Dessuten, det finnes de som har svært lite minne, meg inkludert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå