Gå til innhold

Har Synology DS2411 og oppdatere til ny/flere hdd?

ray001

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det enkleste er vel bare å sette inn nye disker og sette det opp som et nytt raid, flytte over alle filer og så ta ut de gamle diskene? Evnt kjøre med både nye og gamle disker?

Sette opp ny raid ja. Er det viktig med rekkefølge på diskene? Ser diskene jeg har i dag heter disk 1, disk 3, disk 5, disk 7, og disk 9 eller noe. Dvs ikke i rekkefølge som disk 1, disk 2, disk 3 osv. Har det noe å si på raid systemet?

Når jeg setter inn nye 6Tb disker, vil jeg få mulighet til å lage et nytt raid system spørsmål i fra synology serven min automatisk?

Og da er det bare flytte over all data ifra "gamle" raid system over til det nye raid systemet?

Og ta ut gamle disker etterpå?

Det er ikke bra å kjøpe 6Tb disk, sette sammen med 2Tb disker, da vil systemet behandle de nye 6Tb diskene som 2Tb? Eller tar jeg feil her?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke erfaring med synology konkret men kan svare litt generelt hvertfall. Disk nr sier bare i hvilket slot i kabinettet disken står. Det har ikke noe å si.

Å legge de nye diskene til i det samme raidet som du har fra før er ikke noe lurt nei, da vil bare 2TB fra hver disk brukes ja. Men man kan bruke noe som heter raid 50 eller 60, da har du et raid med 2TB diskene og et raid med 6TB diskene og de to forskjellige raidene settes sammen til et stort raid. Men det så ikke ut som om det naset du har støtter det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...