Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Få mer "futt" i en Yamaha Virago 1997

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tenker og kjøpe en Yamaha Virago 1997 lett motorsykkel. Vi har vært og prøvekjørt den, men siden den bare har 11 hester går den tregt. Merket at det var veldig lite futt i den. En moped med trim kunne sikkert kjørt forbi enkelt. Strevde faktisk med å komme opp i 90 på flata. Den har ikke plombering så er det en måte og få mer krefter i den ved å bytte ut diverse deler? Eller vil den rett og slett aldri klare 110 på flata enkelt?

Takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo alltids ting du kan gjøre med en slik maskin. Problemet er at det er adskillig mer komplisert enn det er å trimme en 2t. Du kan bytte eksos, om det lages noe til denne sykkelen som faktisk har større indre diameter og mindre motstand. Men samtidig må du få innjustert forgasseren / forgasserne, siden blandingen må stå i stil med luftmengden, ellers brenner du ventiler/topp.
Min kone hadde som førstegangsykkel en Suzuki Intruder 125. Den ligner jo litt på den du har sett på. Ifølge henne (jeg har aldri prøvd den) gikk den ganske så bra. Som hun sa, det var ingen problemer å få fartsbøter med den, også med 1 bakpå :-)
Men uansett, jeg vil tro at den Viragoen du har prøvd var sliten og/eller manglet stell. Selv den pinglete lille Yamaha lettsykkelen (den med 10 hester), går lett opp i 90, det har jeg selv sett.
Personlig ville jeg styrt unna trimming, og heller funnet en som gikk godt nok. Det er faktisk endel variasjoner i reell effekt på disse lettsyklene, så det er ikke dumt å prøve før en handler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...